Octavo

Zadomawiam się
Czy wspomniana w artykule liczba sprzedanych egzemplarzy Niro EV, to sprzedane i dostarczone w tym miesiącu egzemplarze? Czy może jest jakaś inna definicja tej liczby wykazanych aut? Wspominana w artykule liczba to 2246, aut sprzedanych/dostarczonych poza Koreą w miesiącu lipcu. Niestety do pełnego obrazu brakuje sprzedaży w samej Korei, czyli nie wiemy ile może wynosić całkowita wartość produkcji/dostawy miesięcznie.

Podano za to całkowitą liczbę dla EV6, gdzie za miesiąc lipiec suma to 9606 aut, w Korei 3049 i export to 6557.

Źródło: (https://insideevs.com/news/603401/kia-ev6-wholesale-shipments-july-2022/).
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Czy wspomniana w artykule liczba sprzedanych egzemplarzy Niro EV, to sprzedane i dostarczone w tym miesiącu egzemplarze? Czy może jest jakaś inna definicja tej liczby wykazanych aut?

Źródło: (https://insideevs.com/news/603401/kia-ev6-wholesale-shipments-july-2022/).

Przecież masz w linku wyraźnie podane co to za liczby:

Kia reports wholesale sales (on the manufacturer level or plant sales), unaudited and on a preliminary basis.

Czyli to co fabryki 'sprzedały' importerom, fizycznie bądź wirtualnie. Dodatkowo te dane nie są w żaden sposób weryfikowalne (przez audyty lub organy fiskalne), jakby podali że sprzedali 10 milionów sztuk w lipcu to wartość tych danych była by podobna.
 

Octavo

Zadomawiam się
Przecież masz w linku wyraźnie podane co to za liczby:

Kia reports wholesale sales (on the manufacturer level or plant sales), unaudited and on a preliminary basis.

Czyli to co fabryki 'sprzedały' importerom, fizycznie bądź wirtualnie. Dodatkowo te dane nie są w żaden sposób weryfikowalne (przez audyty lub organy fiskalne), jakby podali że sprzedali 10 milionów sztuk w lipcu to wartość tych danych była by podobna.
Zauważ, że liczby dotyczące Niro EV są podawane jako "Retail sales", podczas gdy zacytowany fragment to definicja z części dotyczącej "wholesale sales". Możesz mieć oczywiście rację, ale może być jakaś różnica, albo artykuł jest po prostu słaby. Tak czy siak to pierwszy w jakim znalazłem z informacją o wolumenie produkcji nowego Niro, co samo w sobie wydało mi się ciekawe.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Retail sales to sprzedaż detaliczna, obstawiam że w lipcu była bliska zeru bo pierwsze egzemplarze wypłynęły z Korei w połowie czerwca. Pierwsze sztuki w Koper były na początku lipca (to te które dealerzy u nas zaczęli dostawać w tym tygodniu), miesiąc na transport do krajów, oclenie itp. jest praktycznie nierealne.
 

electricar

Zadomawiam się
Też oglądałem nowe niro. I zgadzam się jest auto jakościowo wg mnie dobrze zrobione - moge czekac na dostawe w spokoju. Myślałem że będzie strasznie budżetowo a jest ok. Stare niro wg mnie było dużo gorsze. Mniej miejsc, dziwna pozycja za kierownicą i z tylu się dziwnie siedziało ze względu na baterie w podlodze. A tu jest lepiej. Z tyłu sa drzwi większe, łatwo się wsiada. Fotele slim dołożyły parę cm na nogi.
Dzisiaj poraz pierwszy siedziałem w nowym hybrydowym Niro w wersji L i mam dobre odczucia. Wnętrze jest dobrej jakości, plastiki na żywo wygladają bardzo dobrze, mają wizualnie ciekawą fakturę. Z zewnątrz niczym mnie nie zaskoczyło, identycznie odczucia, jak ze zdjęć. Auto jest przyjemne, ale nie porywa jak EV6.
 
Last edited:

electricar

Zadomawiam się
Info z angielskiego forum:

Zamówienie z 22 lipca, planowana dostawą na koniec 1 kwartalu 2023.

Czyli nasze zamówienia obstawiam na grudzień/ styczeń.
 

Octavo

Zadomawiam się
Info z angielskiego forum:

Zamówienie z 22 lipca, planowana dostawą na koniec 1 kwartalu 2023.

Czyli nasze zamówienia obstawiam na grudzień/ styczeń.
Ciekawe info!

Ja nadal liczę na końcówkę roku, bo autami z kierownicą z drugiej strony jakby mniej się przejmuję - obstawiam że mogą mieć osobną pulę produkcyjną. Oceniam to po lamencie jaki słychać o dostępności Kia w Australii czy Nowej Zelandii. To chyba ta sama pula co GB.

Myślę że bardziej na nasze terminy w końcówce roku mogą wpłynąć zmiany w przepisach podatkowych w USA. Czytałem ostatnio, że nowe zasady na rok 2023 regulujące dopłaty do aut elektrycznych eliminują auta Kia produkowane w Korei. To może potencjalnie oznaczać mniejsze zainteresowanie marką na tamtym rynku, a w konsekwencji więcej aut do podziału dla reszty świata?
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Jeśli zamawiałeś z planu produkcyjnego to prawdopodobnie dostaniesz w tym roku. Jeśli nie to szacuję iż produkcja najwcześniej wrzesień-październik (jeśli w ogóle, bo Polska już wykorzystała pierwotny przydział na ten rok) plus 2-3 miesiące na transport.
 
Top