Tompor

Zadomawiam się
Porównywać NIRO do Volvo 4x4, no niestety Niro to nie samochód terenowy. Ja jeżdżę po drogach leśnych, błoto i wolę Sorento idzie jak czołg, w Niro mam duszę na ramieniu. No i opony.
 

pawcjo

Posiadacz elektryka
A tak z ciekawości włączałeś zimowy tryb jazdy? Była jakaś różnica?
Włączałem zimowy i głównie na nim jeździłem. Bardzo dobrze steruje trakcją i koła nie buksują. Jeżeli się da gaz do dechy to i tak auto przyspiesza delikatnie. Natomiast przy podjazdach się nie zawsze sprawdza bo tak odcina moc, że auto stoi. Wtedy częściej lepszy jest tryb sport, czy w o ogóle wyłączenie kontroli trakcji. Tryb zimowy wyłącza też rekuperację co pewnie jest dobre na śliskich nawierzniach.
 

pawcjo

Posiadacz elektryka
Porównywać NIRO do Volvo 4x4, no niestety Niro to nie samochód terenowy. Ja jeżdżę po drogach leśnych, błoto i wolę Sorento idzie jak czołg, w Niro mam duszę na ramieniu. No i opony.
Gdyby nie to, że mam cenę sprzed podwyżek, możliwość dopłaty 27 tys. i fotowoltaikę, to nie wiem czy bym nie pozostał przy Volvo. Wczoraj jak wróciłem do Volvo to była taka ulga i docenienie jak to auto jeździ w śniegu, błocie i na mokrym. Lepsze opony w Niro dużo poprawią sytuację?
 

Cav

Pionier e-mobilności
Gdyby nie to, że mam cenę sprzed podwyżek, możliwość dopłaty 27 tys. i fotowoltaikę, to nie wiem czy bym nie pozostał przy Volvo. Wczoraj jak wróciłem do Volvo to była taka ulga i docenienie jak to auto jeździ w śniegu, błocie i na mokrym. Lepsze opony w Niro dużo poprawią sytuację?
Nadal zostanie kwestia że to tylko ośka, bez szpery i pewnych rzeczy nie przeskoczy.
 

dsc

Zadomawiam się
A ja mam inne wrażenia z jazdy zimowej. Słowem wstępu to warunki u mnie w mieście są takie, że zasypało nas porządnie a zarząd dróg - jak się zdaje - złożył kapitulację, w każdym razie odśnieżanie nie bardzo istnieje. Wszystko co najwyżej rozjeżdżone, co główniejsze drogi w zasadzie czarne (z dużą ilością błota), mniejsze uliczki mają faktycznie jeden pas (tzn. dwie-trzy wyjeżdżone koleiny), a osiedlowe dróżki to tak naprawdę są białe. I w takich warunkach naprawdę auto nie traci przyczepności, da się bardzo łagodnie ruszać, pełna kontrola jest zarówno nad startem, zakrętami i manewrami. Ktoś powie - skoro i tak jeżdżę teraz 30-40 km/h, w porywach 50, to każde auto by dało radę. Otóż nie każde, z poprzednimi miałem różne zimowe przygody. Używam trybu ECO oraz rekuperacji i-Pedal i ani razu nie miałem akcji typu ABS - widzę, że płynnie zwalnia, w sumie podobnie jak na suchej drodze. Pod górkę też wspina się bez marudzenia i buksowania.

Na próbę robiłem dynamiczne ruszanie w różnych trybach stojąc wszystkimi kołami na takim średnio uklepanym śniegu - ECO i NORMAL rusza dynamicznie bez historii, SPORT leciutko zarzucał i wskakiwała pomarańczowa ikonka kontroli trakcji na ułamek sekundy.

Może to kwestia opon - zdecydowałem się na Micheliny Alpin 6 (jak jeden z kolegów z forum), dają moim zdaniem taki nieco głuchy odgłos, jakby szum/dudnienie jak się jedzie po suchym, ale może kwestia nowości. Po śniegu i błocie - żadnych skarg, wydają się po prostu robić swoje.
 

acc

Zadomawiam się
Widzę że kolega zdecydował się na Micheliny po moim wpisie. U mnie aż tak nie sypało w tym roku, ale jeżdżąc po białych drogach też bardzo sobie je chwalę. Ten głuchy odgłos to pewnie to co ja uważam za miłe dla ucha wytłumienie. Ale jeździ mi się na nich bardzo dobrze - póki co zarówno przy +5 jak i przy -5. Niższych temperatur jeszcze u mnie nie było. Z ciekawości - wziąłeś 94V tak jak w homologacji? Bo ja 98V XL (94V nie było XL).
 

dsc

Zadomawiam się
Z ciekawości - wziąłeś 94V tak jak w homologacji? Bo ja 98V XL (94V nie było XL).

Chyba mamy jednakowe opony, oznaczenie moich to: Michelin ALPIN 6 215/55R17 98 V XL. Ale w sumie od tego mamy wątek oponiarski tuż obok :) jeszcze pomyślałem, że kwestia jazdy śniegowej i ogólnej stabilności to również masa auta - Niro to ponad 1,7 tony (z kierowcą), z niskim środkiem ciężkości. Jak dla mnie to dużo i naprawdę trzeba się postarać żeby to rozchwiać. Pewnie niektórzy potrafią, ale ja sobie mimo wszystko chwalę zachowanie auta (i/lub opon).
 

less

Posiadacz elektryka
Dziś dostałem info od dealera że moja XL właśnie do nich przyjechała. Papiery będą w poniedziałek. Zamówiłem 6.06, z terminem odbioru 30.12, więc jest w terminie
 
Top