Indukcyjne ładowanie, myślę że kolejne 10-15 lat przyniesie nam rozwój tak szybki że to co dziś wydaje nam się w sferze marzeń będzie za jakiś czas prototypem i/lub będzie wchodziło do produkcji. Spójrzcie na baterie Fe-Fe2O3 jeśli rzeczywiście tego typu baterie byłby produkowane komercyjnie to przy drogach mogłyby stawać wielkie magazyny doładowywane farmami PV a w autostradach mogłyby się pojawić pasy z ładowaniem indukcyjnym czynnym 24h.
Coś takiego znalazłem:
Unlimited and unplugged e-mobility without recharging hassles for all types of vehicles. On the highway, mining routes and taxi lanes.
ipt-technology.com
"IPT PRIMOVE has a tested and a proven concept of Dynamic wireless charging at different test locations in Germany and Belgium with varying vehicles like trucks, buses, delivery vans, and passenger cars. With a proven continuous charging capacity of 180 kW, while driving 80 km/h (50 mph) with an overall efficiency of more than 90 per cent, it shows that IPT PRIMOVE is today’s best-proven concept for Dynamic Wireless Charge."
Dodatkowo takie indukcyjne ładowarki mogłyby zwiększyć autonomię, jeśli cewka prowadzona byłaby przez środek pasa to auto leciałoby jak po sznurku.