ELuk

Pionier e-mobilności
Najbardziej mnie wkurza, to że muszę ręcznie łączyć z routerem w schowku przy każdym starcie. ☹️
No i AppleMusic mi się regularnie też wylogowuje i muszę od nowa łączyć..,
 

mgapinski

Posiadacz elektryka
@ELuk jeśli zmienisz router na taki, który Ci się włączy zanim wrzucisz Drive po wejściu do auta to nie będziesz musiał się ręczne łączyć(opcja remain connected in drive, jeśli auto nie jest podłączone do Wi-Fi przy wrzuceniu Drive to Wi-Fi się wyłącza). Możesz też zamienić router w schowku na malinę z modemem usb, chętnie podpowiem jak skonfigurować ją tak, żeby Tesla się do niej podłączyła zanim modem złapie LTE. Trzeba zmockować odpowiedź z jednego endpointa (w odpowiedzi pusty html i dwa nagłówki). Wtedy auto myśli, że jest "online", nie masz neta przez 30s po ruszeniu, załącza się modem i po chwili wszystko zaczyna działać. Nie ma w sumie lepszego obejścia na premium connectivity teraz.

Jak zbierze się więcej chętnych to mogę wam przygotować obraz systemu na malinę. W sumie wszystko mam w starym Linuxie z Tesla Android: https://github.com/tesla-android/tesla-android-os, musiałbym zostawić tylko część odpowiedzialną za offline mode i wywalić trochę rzeczy, żeby całość bootowała najszybciej jak się da.

Ja wcześniej jeździłem z premium, teraz śmigam tylko na sieci z Tesla Android. Jedyna wada: jeśli odjadę zanim mi się android włączy to muszę ręcznie włączyć wifi żeby się połączyło(za długo mi się włącza malina)

Oprócz tego wszystko na plus:
- szybciej działa, wszystko, Apple Music, Netflix, YT -> tunel tesli nie należy do najszybszych
- 35 zł w kieszeni(ja dołożyłem darmową kartę sim do swojego abo w Orange Flex)
- Pobierają mi się aktualizacje zawsze, nie mam neta tam gdzie parkuje auto

Jedyny minus dla mnie to brak YT/Netflixa bez limitu w roamingu, reszta to kosmetyka. Zapłaciłbym chętnie za to premium... ale to muli niemiłosiernie przy codziennym używaniu, przy lepszym routerze dużo szybciej działają wszystkie usługi w aucie.
 

cooler

Pionier e-mobilności
@ELuk jeśli zmienisz router na taki, który Ci się włączy zanim wrzucisz Drive po wejściu do auta to nie będziesz musiał się ręczne łączyć(opcja remain connected in drive, jeśli auto nie jest podłączone do Wi-Fi przy wrzuceniu Drive to Wi-Fi się wyłącza). Możesz też zamienić router w schowku na malinę z modemem usb, chętnie podpowiem jak skonfigurować ją tak, żeby Tesla się do niej podłączyła zanim modem złapie LTE. Trzeba zmockować odpowiedź z jednego endpointa (w odpowiedzi pusty html i dwa nagłówki). Wtedy auto myśli, że jest "online", nie masz neta przez 30s po ruszeniu, załącza się modem i po chwili wszystko zaczyna działać. Nie ma w sumie lepszego obejścia na premium connectivity teraz.

Jak zbierze się więcej chętnych to mogę wam przygotować obraz systemu na malinę. W sumie wszystko mam w starym Linuxie z Tesla Android: https://github.com/tesla-android/tesla-android-os, musiałbym zostawić tylko część odpowiedzialną za offline mode i wywalić trochę rzeczy, żeby całość bootowała najszybciej jak się da.

Ja wcześniej jeździłem z premium, teraz śmigam tylko na sieci z Tesla Android. Jedyna wada: jeśli odjadę zanim mi się android włączy to muszę ręcznie włączyć wifi żeby się połączyło(za długo mi się włącza malina)

Oprócz tego wszystko na plus:
- szybciej działa, wszystko, Apple Music, Netflix, YT -> tunel tesli nie należy do najszybszych
- 35 zł w kieszeni(ja dołożyłem darmową kartę sim do swojego abo w Orange Flex)
- Pobierają mi się aktualizacje zawsze, nie mam neta tam gdzie parkuje auto

Jedyny minus dla mnie to brak YT/Netflixa bez limitu w roamingu, reszta to kosmetyka. Zapłaciłbym chętnie za to premium... ale to muli niemiłosiernie przy codziennym używaniu, przy lepszym routerze dużo szybciej działają wszystkie usługi w aucie.
Dzięki za opis alternatywy, ja tylko ze swej strony dodam że soft do TeslAA potrafi automatycznie wystartować i zamknąć hotspota WiFi po wykryciu połączenia BT z Teslą, więc potencjalnie dało by się to zautomatyzować pewnie również innym software.

Jeden wielki minus rozwiązania na WiFi, który mnie przekonał do Premium: nie da się uzyskać podglądu z kamer, nawet przy włączonym cały czas WiFi. Jakbyś pomógł to zwalczyć to wolałbym własne WiFi.
 

mgapinski

Posiadacz elektryka
Dzięki za opis alternatywy, ja tylko ze swej strony dodam że soft do TeslAA potrafi automatycznie wystartować i zamknąć hotspota WiFi po wykryciu połączenia BT z Teslą, więc potencjalnie dało by się to zautomatyzować pewnie również innym software.

Jeden wielki minus rozwiązania na WiFi, który mnie przekonał do Premium: nie da się uzyskać podglądu z kamer, nawet przy włączonym cały czas WiFi. Jakbyś pomógł to zwalczyć to wolałbym własne WiFi.
Niestety nie ma tak dobrze, BT z radiem nie łączy się w momencie gdy auto się wybudza z uśpienia i w moim przypadku często nie połączy się z telefonem zanim odjadę. Wtedy i tak trzeba ręcznie włączyć wifi.

Dla mnie hotspot z telefonu to zawsze była proteza, nie jest to tak wygodne i szybcie jak normalny router
 

cooler

Pionier e-mobilności
Niestety nie ma tak dobrze, BT z radiem nie łączy się w momencie gdy auto się wybudza z uśpienia i w moim przypadku często nie połączy się z telefonem zanim odjadę. Wtedy i tak trzeba ręcznie włączyć wifi.

Dla mnie hotspot z telefonu to zawsze była proteza, nie jest to tak wygodne i szybcie jak normalny router
Rozumiem, a czy masz pomysł na kamery Sentry przez wifi - to pewnie wymaga udziału infrastruktury Tesli i za to się płaci w Premium?
 

mgapinski

Posiadacz elektryka
Podgląd z kamer w sentry jest wycinany po stronie aplikacji mobilnej, jak zapłacisz za premium i Twoje auto będzie podłączone do Wi-Fi na postoju to zauważysz, że nagle podgląd ładuje się dużo szybciej... Ja olałem w ten feature, jakość tego video jest śmieszna i w sumie wcale tego nie używałem. Jak coś się zadzieje to i tak dostaniesz pusha z mobilki i wszystko się nagra na dysk w aucie.\

Tesla blokuje sporo rzeczy niezwiązanych z łącznością premium za paywallem - Steam i Zoom też wymagają subskrypcji a działają przez Wi-Fi
 
Top