Weekend w Zakopanem? Jedź dizelkiem. Szybciej i taniej!

krzyss

Pionier e-mobilności
20 kW. To jest DC, więc rzeczywiście tyle idzie, niezależnie od ładowarki pokładowej.
Jedno stanowisko, wtyczki CCS i CHAdeMO.
Chyba ze masz tesle, wtedy 7kw idzie na grzanie baterii a 12kW do baterii ;)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
a to się nie zmieniło z którymś updatem?
Nie, troche tylko podkrecili grzanie. Teraz grzeje baterie do 55 stopni niezaleznie od wszystkiego :)
Wiec na takiej 20kW ladowarce DC do pełna będziesz się ładować... pewnie z 4-5h :)
 

daniel

Señor Meme Officer
Nie, troche tylko podkrecili grzanie. Teraz grzeje baterie do 55 stopni niezaleznie od wszystkiego :)
Wiec na takiej 20kW ladowarce DC do pełna będziesz się ładować... pewnie z 4-5h :)
Właśnie też ustawiłem dzisiaj nawigację na Greenway 50kW i włączyło mi podgrzewanie baterii. Poszło na to 3,5%. 0,5% więcej niż z planer przewidywał. ??? Miałem 15% startując. Kiepski interes chyba skoro i tak ładowałem się przez 60min, a chciałem mieć >60%. I bez grzania bym to osiągnął, a wyszłoby taniej. Chyba kiepski interes zrobiłem, że ustawiłem nawigację na ładowarkę DC. W trasie to jak najbardziej, ale do takiego ładowania ot tak, to czy to jest mi potrzebne?
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Nie, troche tylko podkrecili grzanie. Teraz grzeje baterie do 55 stopni niezaleznie od wszystkiego :)
Wiec na takiej 20kW ladowarce DC do pełna będziesz się ładować... pewnie z 4-5h :)
Zmienili to niedawno w 2022.40 i teraz juz nie grzeje zawsze
 

cooler

Pionier e-mobilności
Zmienili to niedawno w 2022.40 i teraz juz nie grzeje zawsze
Kurcze, to jak w końcu jest? @krzyss ma scan my Tesla podłączone donglem bt, więc raczej wie co mówi.
Kiedy nie grzeje? Jak będziesz się ładował na 20kW czy 30kW DC (mam takie niedaleko) to będzie podgrzewał po podłączeniu po jeździe czy nie?
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Zmienili to niedawno w 2022.40 i teraz juz nie grzeje zawsze
Grzeje zawsze bo widze.
Jak podjade na DC 44kW ze stanem 20% to grzeje az do 95% i ladowanie trwa ponad godzine.
Nawet jak odlaczam sie juz od stacji to ciagle 6-7kW idzie na silniki do grzania baterii.
Ostatnio ladowalem na 140kW to bateria dobila do 60stopni, a grzanie odlaczyl dopiero przy 56stopniach.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Kurcze, to jak w końcu jest? @krzyss ma scan my Tesla podłączone donglem bt, więc raczej wie co mówi.
Kiedy nie grzeje? Jak będziesz się ładował na 20kW czy 30kW DC (mam takie niedaleko) to będzie podgrzewał po podłączeniu po jeździe czy nie?
Jazda z predkosciami 120-130km/h przy zewnetrznej okolo 0 stopni nie podgrzeje baterii wiecej niz 25-29stopni.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Dowód że nie grzeje zawsze:
Ale nadal może grzać bo przy każdym ładowaniu grzeje do minimum 10 stopni.
O niczym to nie dowodzi. Mam stacje 50kW od GW i grzeje. Moze jak stacja nie daje 400V to nie grzeje, ale takiej u nas nie spotkalem. Bjorn tez mowi ze grzeje do 40stopni… u mnie grzeje do 55 stopni.

Jak pojade na DC 25kW i Ci pokaze ze grzeje baterie to uwierzysz ? ;)
 
Top