Dzisiaj jechałem Niro EV oraz ID.4. Tesli żadnej nie biorę pod uwagę z racji osobistych preferencji - wygląd obłej bryły i wnętrza mi przeszkadza. Choć wiem że softowo najlepszy wybór.
Zielonym oznaczam aktualizacje w moim poście.
Tutaj muszę zaznaczyć że jestem kierowcą który
- ma lekką stopę lubiącym oszczędną jazdę
- potrzebuje przewieźć czasami trochę więcej (dzieci + osprzęt, znajomych, zawsze jakiś kartonik albo kilka z rupieciami się trafi do przewiezienia)
- samochodu kierowanego również przez żonę tym samym posiadającą kamerkę cofania
- lubiącym patrzeć na jezdnię a nie wyświetlacze (head's up display mile widziany)
Pomiędzy Niro i ID.4 również mam zagwozdkę.
Wygląd - subiektywne
Niro
+ w środku wygląda spooooczko, ma czytelna infografikę, ale...
- ...jego tyłek z zewnątrz to lata 2000
+/- miałem wrażenie że charakter samochodu jest bardziej kompaktowy
ID.4
+ wygląda spoczko z zewnątrz ale środek...
- jest nieco bez emocji w moim odczuciu, zbyt konserwatywny, bezpieczny.
+/- miałem wrażenie że samochód jest pełnoprawnym suvem z wszystkimi plusami i minusami
Obydwa posiadają koszmarne plastiki fortepianowe które po chwili są wypalcowane. Czyszczenie obydwu w środku nie będzie wesołym sobotnim popołudniem.
Warunki jezdne
Niro EV:
+ Wydaje się bardziej czuć w nim prędkość i przyspieszenie ale...
- również każda nierówność wydaje się być uwypuklona przez nieco twardsze zawieszenie.
+ z tego co się orientuję można pociągnąć 750kg przyczepkę
ID.4
+/- Nie odczuwasz takiego zrywu i prędkości (nie miałem w ogóle wrażenia że zamula) ale ....
+ trzyma się niesamowicie jezdni, na co wpływa oczywiście również masa samochodu.
+ z tego co się orientuję można pociągnąć 1000kg przyczepkę
W moim odczuciu kierowca Niro jest mieszczuchem lubiący poczuć dreszczyk, ID to bezpieczeństwo i pewność podczas dłużnych wypadów.
Wygoda
Niro EV:
+/- tarcze i wyświetlacze są czytelniejsze niż w ID.4 ale ilość opcji potrafi trochę przytłoczyć.