Po co kupować coś innego niż Teslę?

Bronek

Pionier e-mobilności
Zgoda przedmówca pisze coś o czymś czego nie doświadcza.. Delikatnie ujmując

U mnie włazi niemal 100 na 100 sprawdzone przy różnych natężeniach. Tak bylo w Tm3 Licznik przed evse dane identyczne z tym co na ekranie a nawet Tesla podawała ze wzięła ciut więcej niż licznik 3 fazowy pokazuje
EV tylko przyśpiesza amortyzację kosztów fotowoltaiki. Niewazne czy panele zasilają lodówkę czy sa zamiast paliwa do auta, zwsze to kiedyś przyniesie zysk. Im więcej konsumujemy tym szybciej stanie się to opłacalne. Podobnie z samochodem im wiecej jeździmy tym to porownawczo taniej wychodzi. No ale Skody15 letniej nic nie pobije.
 

Michal

Moderator
Jeszcze w czystych dizlach jest adblue emulator, którego podobno używają wszystkie tiry w EU...
 

Michal

Moderator
Ty to jednak jesteś potłuczony... Wygoogluj sobie.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Zgoda przedmówca pisze coś o czymś czego nie doświadcza.. Delikatnie ujmując

U mnie włazi niemal 100 na 100 sprawdzone przy różnych natężeniach. Tak bylo w Tm3 Licznik przed evse dane identyczne z tym co na ekranie a nawet Tesla podawała ze wzięła ciut więcej niż licznik 3 fazowy pokazuje
Straty na ładowaniu są i konwersja AC/DC nie zrobi się z 100% skutecznością. Podobno Tesla w statystykach uwzglednia wszystko co pobrała ale u mnie jakos się to nie zgadza i nie ma wyrażnie napisane gdzie jest ten pomiar i co mierzy (domyslam się ze jest po stronie DC a nie AC)
U mnie Tesla pokazuje że zużywa 20-23kWh/100 a wzieła do baterii 29 a sciana mowi że auto wzieło 31,5 wszystko na 100km z ostatnich 2tys.
Jak to mówią niektórzy "ja tam nie chce wiedziec ile komputer pokazuje tylko ile przejedziesz na paliwie które wlejesz" Także polecam takie ćwiczenie i policzenie sobie kWh/100km w przynajmniej w oparciu o statystyki a nie zużycie w trakcie jazdy na ekranie auta, dla tych co trzymaja auto pod chmurką zimą róznica może być zaskakujaca.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Zużycie energii podczas postojów Tesla raportuje osobno.
Tak ale zwykły człowiek patrzy że spalinowym robi np 25tys rocznie mnoży 250 przez 17kWh bo tyle ludzie piszą że "pali" i dostaje na koniec błędną informacje ile rocznie potrzebuje energii
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
U mnie Tesla pokazuje że zużywa 20-23kWh/100 a wzieła do baterii 29 a sciana mowi że auto wzieło 31,5 wszystko na 100km.
Ja zaczynam podejrzewać Bug w wyświetlaniu w Tesli bo raportuje zuzycie jakby miała baterie netto 72 a ma 78. Telemetria do API raportuje ok ale na infotaiment są cuda. Ze 100% do 4% wg niej jest 69kWh a powinno być 75kwh. I pozniej zdziwienie ze jest zaniżone zuzycie.
 

Attachments

  • 95F3FA20-ACE2-4E40-B0FC-200DA0B03728.jpeg
    95F3FA20-ACE2-4E40-B0FC-200DA0B03728.jpeg
    1,1 MB · Liczba wyświetleń: 46

Bronek

Pionier e-mobilności
Tak ale zwykły człowiek patrzy że spalinowym robi np 25tys rocznie mnoży 250 przez 17kWh bo tyle ludzie piszą że "pali" i dostaje na koniec błędną informacje ile rocznie potrzebuje energii
Ja już tak sobie jeżdżę 5 lat ev i raczej wiem o co chodzi przynajmniej z grubsza i juz dawno przestałem sie bawić w obliczenia.
Jest dobrze...
 
Top