Hamowanie przy wciśniętym pedale gazu.

nabrU

Moderator
Ale toto widziałeś?

cyt:
"Oczywiście zakładamy że sytuacja ma miejsce przy wyłączonych wszelkich wspomagaczach jazdy, którą mogą działać odmiennie niż pedał gazu i modyfikować reakcje auta na gaz...."

Pytanie ZUPEŁNIE nie dotyczy tego jak działa tempomat czy inny autopilot.

Ktoś tu nie czyta ze zrozumieniem: ID.3 robi to bez włączonego tempomatu. To tzw predictive regen, coś czego ludzie nie jeżdżący samochodem na platformie MEB nie rozumieją.
 

Lupus

Posiadacz elektryka
Niro EV hamuje rekuperacyjnie przy wciśniętym pedale gazu.
Pedał gazu płynnie reguluje siłę rekuperacji.
Im mocniejszy poziom rekuperacji jest ustawiony, tym mocniej trzeba wcisnąć pedał gazu żeby jechać z tą samą prędkością.

Można zrobić doświadczenie:
ustawić poziom rekuperacji na 0 (brak) i wcisnąć pedał gazu tak aby auto jechało ze stałą prędkością,
następnie łopatkami zwiększyć siłę rekuperacji - samochód zacznie zwalniać (hamować), a przecież pedał gazu jest wciśnięty tak samo.

Najmocniej to czuć w trybie I-pedal, gdzie rekuperacja jest najmocniejsza, jadąc z takiego wzniesienia że "na luzie" auto by delikatnie przyspieszało. Jeśli puścimy całkiem gaz - będziemy zwalniać. Jeśli trochę wciśniemy - będziemy jechać ze stałą prędkością, a zegar będzie pokazywał hamowanie rekuperacyjne, bo jedziemy z górki.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
To działa np tak że musisz trzymać pedał na 40% żeby utrzymać 120km/h jeśli podniesiesz nogę ale nie całkiem tak żeby mieć wciśnięte na 20% to auto używa połowę dostępnej mocy rekuperacji. Jak zdejmiesz zupełnie nogę to 100% dostępnej mocy rekuperacji.

100% dostępnej rekuperacji zależy od:
-aktualnej predkosci
-temperatury baterii
-poziomu naładowania baterii
-ustawienia poziomu regeneracji (w Tesli też da się zmniejszyć ale nie z ekranu tylko wpinając się OBD, można też ustawić na 0 wrzucając na N ale wtedy takze nie przyspiesza)

Np VW jeszcze reguluje poziom rekuperacji od innych czynników np na podstawie prędkości auta przed tobą czy nawigacji (większą moc przez zakrętem), nie znam szczegółów
 

Ryba EV

Zadomawiam się
Każde auto elektryczne z rekuperacją powinno płynnie reagować na pedał przyspieszenia. Mam EV6 i zmieniając poziom rekuperacji na wyższy - "podnosi się" poziom równowagi dla pedału gazu (trzeba go mocniej wcisnąć aby jechać ruchem jednostajnym). Gdyby tak nie było (że da się pedałem płynnie regulować jak mocno auto ma przyspieszac i hamować) to pasażerowie bu się pozygali po kilometrze. Sam tego doświadczyłem jadąc jako pasażer a kierowała żona. W spalinowe wyrobiła sobie dziwny nawyk dociskania i puszczania gazu - nigdy wcześniej nie miałem choroby lokomocyjnej. A wtedy byłem blisko zbezczeszczenia nowego auta.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Ktoś tu nie czyta ze zrozumieniem: ID.3 robi to bez włączonego tempomatu. To tzw predictive regen, coś czego ludzie nie jeżdżący samochodem na platformie MEB nie rozumieją.
To też tempomat, tyle że korzystający z nawigacji.
Nie o tym mowa.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Hmm.. ale musi być gdzieś przestrzeń między silną rekuperacją a przyspieszaniem.
Czy jak na manetce ustawisz max rekuperacje to nie możesz gazem sterować by była lżejsza?
W outlanderze jak wrzuciłem B5 czyli max rekuperacje ale nacisnąłem lekko gaz to auto zwalniało nieco mniej intensywnie.
Cofam co wcześniej napisałem.
Przy max rekuperacji działa to dokładnie tak, jak to opisujecie w przypadku Tesli.

Ale ja jeżdżę na zerowej, wtedy działa normalnie.
Czyli gaz wciśnięty = przyspieszanie, gaz puszczony=żeglowanie.

Rekuperację włączam gdy chcę zwalniać, wtedy gazu nie używam w ogóle, dlatego nawet nie zauważyłem tej różnicy.
Tylko jakby większy opór na pedale gazu.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Cofam co napisałem.
Przy max rekuperacji działa tak jak to opisujecie w przypadku Tesli.

Ale ja jeżdżę na zerowej, wtedy działa normalnie.
Czyli gaz wciśnięty = przyspieszanie, gaz puszczony=żeglowanie.

Rekuperację włączam gdy chcę zwalniać, wtedy gazu nie używam w ogóle.
Inna technika jazdy, kiedyś jeździłem Twoja nawet założyłem tu na forum wątek:
Od przesiadki na Tesle jakoś bez OPD dziwnie mi się jeździ 😂
 

Cav

Pionier e-mobilności
Inna technika jazdy,
Dokładnie.
Mi taka pasuje bardziej.
kiedyś jeździłem Twoja nawet założyłem tu na forum wątek:
Od przesiadki na Tesle jakoś bez OPD dziwnie mi się jeździ 😂
Eeee tam, po prostu dałeś się zakrzyczeć teslowemu kościołowi... ;-)
 
Top