Efektywność ładowania - jest szansa osiągnąć ponad 85 % ?

J123

Zadomawiam się
W przypadku ładowania 3 fazy, średni prąd ok 11A na fazę straty także ok 10% wartości energii dodanej do baterii.
 

Attachments

  • Tch3.jpg
    Tch3.jpg
    190,2 KB · Liczba wyświetleń: 17
  • Tch4.jpg
    Tch4.jpg
    101,6 KB · Liczba wyświetleń: 14

Michal

Moderator
Coś chyba masz zwalone to wyliczanie. Nie możliwe żeby aż 10% było tracone, chyba, że tam dochodziło jakieś przygotowanie do jazdy albo coś w tym stylu.
 

STMS

Pionier e-mobilności
Coś chyba masz zwalone to wyliczanie. Nie możliwe żeby aż 10% było tracone, chyba, że tam dochodziło jakieś przygotowanie do jazdy albo coś w tym stylu.
też tak uważam ale kolega J123 wie lepiej ;)
 

J123

Zadomawiam się
Coś chyba masz zwalone to wyliczanie. Nie możliwe żeby aż 10% było tracone, chyba, że tam dochodziło jakieś przygotowanie do jazdy albo coś w tym stylu.
Nie. Czyste ładowanie. Monitoruję wszystkie parametry pojazdu z API Tesli. Przed EVSE mam licznik MID, reszta to tylko proste obliczenia które łatwo sprawdzić.
 

STMS

Pionier e-mobilności
ładowanie w domu potwierdziło wcześniejsze przypuszczenia - jak dałem 16A wyszło to co w załączniku

ładowarka podała pobranie 14,79 kWh energii - trochę więcej niż TESLA / tessie
efektywność wg pobranej energii raportowanej przez ładowarkę wyniosła 96,5 % - 0,5 różnicy w stosunku do raportu Tessie
 

Attachments

  • Xnip2023-04-13_14-43-29.jpg
    Xnip2023-04-13_14-43-29.jpg
    47,1 KB · Liczba wyświetleń: 24

STMS

Pionier e-mobilności
W jaki sposób jest mierzona ta energia ? przez software/hardware ładowarki ?
 

J123

Zadomawiam się
Wiec proponuję zastosować przed tym urządzeniem licznik energii klasy rozliczeniowej MID i porównać wskazania energii. Wskazania urządzenia ZENCAR są zapewne orientacyjne - bo to nie licznik rozliczeniowy.
Ponadto ja odnoszę stratę do wartości energii zmagazynowanej w baterii a nie pobranej z sieci co matematycznie też podwyższa wynik %.
Zapewne uwzględniając błąd pomiarowy ZENCARa i odniesienie wyniki będą podobne.
 

STMS

Pionier e-mobilności
Wiec proponuję zastosować przed tym urządzeniem licznik energii klasy rozliczeniowej MID i porównać wskazania energii. Wskazania urządzenia ZENCAR są zapewne orientacyjne - bo to nie licznik rozliczeniowy.
Ponadto ja odnoszę stratę do wartości energii zmagazynowanej w baterii a nie pobranej z sieci co matematycznie też podwyższa wynik %.
Zapewne uwzględniając błąd pomiarowy ZENCARa i odniesienie wyniki będą podobne.
mam kupować licznik aby się przekonać, że wyliczenia są poprawne ?

widziałeś wcześniejszy post o ORLENie ?
sądzisz, że Orlen by mi podarował jakieś kWh aby mnie oszukać i mniej zarobić ? ... nie sądzę 🤣

raczej ZENCAR zwyższa pobór niż pomniejsza
 

J123

Zadomawiam się
mam kupować licznik aby się przekonać, że wyliczenia są poprawne ?

widziałeś wcześniejszy post o ORLENie ?
sądzisz, że Orlen by mi podarował jakieś kWh aby mnie oszukać i mniej zarobić ? ... nie sądzę 🤣

raczej ZENCAR zwyższa pobór niż pomniejsza
Jak dla mnie możesz kupować i wierzyć w co tylko Ci się podoba. Ja staram się przekazać dane z wiarygodnych przyrządów pomiarowych i parametrów zwracanych przez pojazd.
Nie bazuje na "raczej" czy domysłach oraz osądach. Takie są dane. Co kto z nimi zrobi to już jego sprawa.
 
Top