Fala uszkodzeń bagażnika

newbe

Posiadacz elektryka
Obecna temperatura zaczyna sprzyjać temu zjawisku - dziś zauważyłem delikatny ślad po kontakcie klapy z resztą samochodu.
Po ładowaniu w pełnym słońcu kabel wylądował w środku, a nie w bagażniku ;).
Kabel ładowania wożę we frunku. A bagażnik pod pokrywką - do zakupów, żeby nie turlały na zakrętach…
 

Pyo_trek

Posiadacz elektryka
Tesla zaoszczędziła na jednym siłowniku i to może być problem, który przekłada się na minimalnie nierówną pracę klapy.
Czy inne auta również mają pojedyncze siłowniki?
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Na niemieckim forum przeczytałem, że pracownicy serwisu, którzy jednej osobie naprawiali uszkodzenie, powiedzieli, że te klapy dla Tesli robi podwykonawca, a same klapy posiadają wadę konstrukcyjną polegającą na tym, że są po prostu za małe o 1-2 cm i aby bezawaryjnie działały wymagają precyzyjnej regulacji.
 

krist

Posiadacz elektryka
Tesla zaoszczędziła na jednym siłowniku i to może być problem, który przekłada się na minimalnie nierówną pracę klapy.
Czy inne auta również mają pojedyncze siłowniki?
tak, wiele aut ma pojedyncze siłowniki, nawet przy dużych klapach kombi/hatchback, więc to nie w tym tkwi problem
 

kARPIU

Fachowiec
zwroccie uwage jak podnosi sie klapa w miejscu mocowania zawiasow. W poczatkowej fazie delikatnieidzie w dół ale jest na to recepta. Na zawiasach sa metalowe stopery (śruby) ktorymi ustala sie wysokosc klapy po zamkniecu. W moim aucie np prawa strona byla ustawiona tak, ze zawias sie o te śrube opiera (to dobrze) a po stronie lewej, po stronie z silownikiem niestety nie. Podregulucie to sobie. Maksymalną dobrą wysokośc można sprswdzic na zamkniętej juz klapie dociskając ją do dołu.
Poszedlem krok dalej zakladajac na te sruby tulejki teflonowe. Klapa nie opiera sie zawiasem o śrube co powodowalo czasem stuki, tylko opiera sie o te tulejki. Później wkleje zdjecie
idealnym rozwiazaniem bylybhy kapturki na te śruby - ongoing

Edit: w załączniku zdjecie z neta z zaznaczeniem śrubki do regulacji wysokosci
 

Attachments

  • 1624438921357.jpg
    1624438921357.jpg
    588,3 KB · Liczba wyświetleń: 71
Last edited:

slaveq

Pionier e-mobilności
zwroccie uwage jak podnosi sie klapa w miejscu mocowania zawiasow. W poczatkowej fazie delikatnieidzie w dół ale jest na to recepta. Na zawiasach sa metalowe stopery (śruby) ktorymi ustala sie wysokosc klapy po zamkniecu. W moim aucie np prawa strona byla ustawiona tak, ze zawias sie o te śrube opiera (to dobrze) a po stronie lewej, po stronie z silownikiem niestety nie. Podregulucie to sobie. Maksymalną dobrą wysokośc można sprswdzic na zamkniętej juz klapie dociskając ją do dołu.
Poszedlem krok dalej zakladajac na te sruby tulejki teflonowe. Klapa nie opiera sie zawiasem o śrube co powodowalo czasem stuki, tylko opiera sie o te tulejki. Później wkleje zdjecie
idealnym rozwiazaniem bylybhy kapturki na te śruby - ongoing

Edit: w załączniku zdjecie z neta z zaznaczeniem śrubki do regulacji wysokosci
Panie @kARPIU i to jest super merytoryczny post, dałbym lajka dwa razy, daj znać jak pójdzie z kapturkami na te śruby chętnie sprawdzę u siebie czy wszystko dobrze leży.
 

krist

Posiadacz elektryka
Panie @kARPIU i to jest super merytoryczny post, dałbym lajka dwa razy, daj znać jak pójdzie z kapturkami na te śruby chętnie sprawdzę u siebie czy wszystko dobrze leży.
problem z konstrukcją klapy tesli 3 jest też taki że ona nie jest stabilna. W sensie pracuje, zmienia się w czasie. Kiedy odbierałem samochód widziałem że prawa strona jest ciut niżej, ale nic nie uderzało o siebie. Po jakimś czasie zaczeło uderzać prawą strona o zderzak, przy dociąganiu automatycznym. Po serwisie było wyregulowane dobrze, równo. Wczoraj w tym upale patrzę a tu znowu prawa strona schodzi niżej przy dociąganiu, szpara jest mniejsza niż była i niż jest po lewej stronie. Ja nie czuję się na siłach regulować to własnoręcznie, zresztą nie po to kupujemy nowe auto żeby w nim grzebać. Szczerze to nie wiem czy cały projekt tych zawiasów (albo ich wykonanie) nie sa do poprawy, bo najwyraźniej to cały czas coś się dzieje
 

kARPIU

Fachowiec
problem z konstrukcją klapy tesli 3 jest też taki że ona nie jest stabilna. W sensie pracuje, zmienia się w czasie. Kiedy odbierałem samochód widziałem że prawa strona jest ciut niżej, ale nic nie uderzało o siebie. Po jakimś czasie zaczeło uderzać prawą strona o zderzak, przy dociąganiu automatycznym. Po serwisie było wyregulowane dobrze, równo. Wczoraj w tym upale patrzę a tu znowu prawa strona schodzi niżej przy dociąganiu, szpara jest mniejsza niż była i niż jest po lewej stronie. Ja nie czuję się na siłach regulować to własnoręcznie, zresztą nie po to kupujemy nowe auto żeby w nim grzebać. Szczerze to nie wiem czy cały projekt tych zawiasów (albo ich wykonanie) nie sa do poprawy, bo najwyraźniej to cały czas coś się dzieje
calkowicie masz racje ale ja zamiast czekac na uszkodzenie klapy i pozniej jechac do wawy na naprawe, wolalem zrobic to po swojemu.
nic mnie to nie kosztowalo po za blizszym poznaniem sie z samochodem i 15min w garazu
 

adamjttk_1

Posiadacz elektryka
Zgadzam sie z Wami oboma!
Z dwojga zlego lepiej sobie to wyregulowac samemu jak ktos ma tracic dzien na uzeranie sie z serwisem natomiast takie rzeczy w nowych autach potrafia popsuc humor ewidentnie.
A ze automatyczna klapa bagaznika to nowosc w TM3 wiec moze rzeczywiscie byc tak ze za kilka miesiecy zobaczymy zmodernizowany mechanizm, trzeba zwracac uwage w nastepnych kwatalach na ten szczegol.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
calkowicie masz racje ale ja zamiast czekac na uszkodzenie klapy i pozniej jechac do wawy na naprawe, wolalem zrobic to po swojemu.
nic mnie to nie kosztowalo po za blizszym poznaniem sie z samochodem i 15min w garazu
A to ja podpytam, moja klapa glosno sie zamyka, jest takie dosc glosne walniecie a potem dociaga zamek. Co sprawdzic w pierwszej kolejnosci ?
 
Top