2022.36.2 już się zaczyna instalować na świecie

Michal

Moderator
Ostatnimi dniami po mieście (na krótkich dystansach) jeżdżę w (ręcznym) ustawieniu klimatyzacji: A/C off, nawiew na 1, temp. na minimum "Lo". Wydaje mi się, że w ten sposób nie jest odpalana klima ani grzanie auta więc w teorii nie powinna na to schodzić żadna dodatkowa energia (uważam, że na dystansie kilku km to nie ma sensu, zwłaszcza w taką pogodę).
View attachment 7143Dzisiaj pierwszy raz jeździłem z nowym softem i w apce energia pojawiła mi się podpowiedź, że ustawienie klimy na 22st. pozwoli mi zaoszczędzić 0,1% energii. W pierwszej chwili pomyślałem, że to pewnie bug w sofcie, sprawdzający tylko ustawioną temp. a nie to czy A/C jest włączone czy nie. Ale później pomyślałem, że może ustawienie wyższej temperatury w aucie sprawi, że octavalve jakoś sprawniej będzie chłodzić baterie...? Tylko, że w sumie to ona się raczej zbytnio nie nagrzeje przy przejechaniu kilka km... Ktoś potrafi to jakoś sensownie wytłumaczyć?:p
View attachment 7144
Jestem na SuC w Poznaniu i ledwo zdążyłem zjeść wegera w biegu i auto już jest naładowane więc nawet nie zdążę podjąć próby tłumaczenia... Ehhh te Tesle... Nawet ledwo to zdążyłem napisać ;)
 

Michal

Moderator
Ostatnimi dniami po mieście (na krótkich dystansach) jeżdżę w (ręcznym) ustawieniu klimatyzacji: A/C off, nawiew na 1, temp. na minimum "Lo". Wydaje mi się, że w ten sposób nie jest odpalana klima ani grzanie auta więc w teorii nie powinna na to schodzić żadna dodatkowa energia (uważam, że na dystansie kilku km to nie ma sensu, zwłaszcza w taką pogodę).
Dzisiaj pierwszy raz jeździłem z nowym softem i w apce energia pojawiła mi się podpowiedź, że ustawienie klimy na 22st. pozwoli mi zaoszczędzić 0,1% energii. W pierwszej chwili pomyślałem, że to pewnie bug w sofcie, sprawdzający tylko ustawioną temp. a nie to czy A/C jest włączone czy nie. Ale później pomyślałem, że może ustawienie wyższej temperatury w aucie sprawi, że octavalve jakoś sprawniej będzie chłodzić baterie...? Tylko, że w sumie to ona się raczej zbytnio nie nagrzeje przy przejechaniu kilka km... Ktoś potrafi to jakoś sensownie wytłumaczyć?:p
No dobra podejmuję się :)
  • Po pierwsze primo, suprimo :)
    0,1% energii, to jakieś 75 Watów! Moim zdaniem nie warto się nad tym pochylać ale... Jako, że moje natręctwo nie daje mi spokoju, to jednak to zrobię...
  • Obstawiam, że nawet gdybyś jeździł w ten sposób przez 30% zużycia, to pewnie nadal byłyby to jakieś śmieszne ilości energii.
  • Moim zdaniem Tesla popełniła tutaj błąd i dla przejazdów poniżej jakiejś wartości zużytej energii nie powinna w ogóle pokazywać tych podpowiedzi, bo tylko mieszają ludziom w głowach. Powinny być udostępniane dopiero powyżej powiedzmy 10% zużytej energii, a wcześniej powinien być napis "Drive to short".
  • Jedyny powód, który przychodzi mi do głowy dla którego zużycie mogłoby być niższe to tak jak napisałeś chłodzenie baterii poprzez nagrzewanie wnętrza, bo ustawienie 22 C, jest dosyć wysokie. Przy czym nie rozumiem, czy Ty tam wyjechałeś z szybkiej ładowarki? Bo jeśli nie, to nie wiem dlaczego bateria miałaby być na tyle ciepła, żeby auto chciało ją chłodzić :p
 

chewbacca

Posiadacz elektryka
Jedyny powód, który przychodzi mi do głowy dla którego zużycie mogłoby być niższe to tak jak napisałeś chłodzenie baterii poprzez nagrzewanie wnętrza, bo ustawienie 22 C, jest dosyć wysokie. Przy czym nie rozumiem, czy Ty tam wyjechałeś z szybkiej ładowarki? Bo jeśli nie, to nie wiem dlaczego bateria miałaby być na tyle ciepła, żeby auto chciało ją chłodzić :p
No właśnie nie. Wyjechałem z garażu o temperaturze 17 C. Tesla stała tam na tyle długo ze tez miała taka temperature:p wszystko rozumiem, że krótka jazda i w ogóle… ale tak czy siak podpowiedź (tesli) jest bez sensu bo uważam, że jednak w obecnym ustawieniu zaoszczędze więcej energii niż przy ustawieniu temp. na 22 C :). Dzięki za podjęcie próby:p
 

tokwi

Pionier e-mobilności
Ogladalem kiedyś filmik na YT, gdzie analizowano obieg każdego ustawienia octavolve.
Nie w każdym obiegu jest włączana sprężarka ukladu parownik-skraplacz.
Być może samochód uznał, ze gdybys podkręcił na 22C, a nie na LOW to nie używałby kompresora, bo temperatury regulowałyby się w układzie kabina/bateria-silniki/chłodnica czyli bez obiegu z kompresorem.
Ale to takie moje gdybanie.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Coś jest na rzeczy z tym 22 ( u Mickiewicza w Dziadach było to 2x (44)).
Też mi zaleca 22°C. Magiczna liczba?
Na zew 11 wew 21 jazda z 10 km i postój pod sklepem. Z nudów popatrzylem a tu w zalecenie te 22?
 

danielm

Pionier e-mobilności
Ostatnimi dniami po mieście (na krótkich dystansach) jeżdżę w (ręcznym) ustawieniu klimatyzacji: A/C off, nawiew na 1, temp. na minimum "Lo". Wydaje mi się, że w ten sposób nie jest odpalana klima ani grzanie auta więc w teorii nie powinna na to schodzić żadna dodatkowa energia (uważam, że na dystansie kilku km to nie ma sensu, zwłaszcza w taką pogodę).
Dzisiaj pierwszy raz jeździłem z nowym softem i w apce energia pojawiła mi się podpowiedź, że ustawienie klimy na 22st. pozwoli mi zaoszczędzić 0,1% energii. W pierwszej chwili pomyślałem, że to pewnie bug w sofcie, sprawdzający tylko ustawioną temp. a nie to czy A/C jest włączone czy nie. Ale później pomyślałem, że może ustawienie wyższej temperatury w aucie sprawi, że octavalve jakoś sprawniej będzie chłodzić baterie...? Tylko, że w sumie to ona się raczej zbytnio nie nagrzeje przy przejechaniu kilka km... Ktoś potrafi to jakoś sensownie wytłumaczyć?:p
dziś trasa kosztrzyn - bydgoszcz. wyjechałem z 23% energii, prognoza że dojadę na -4% więc zamiast jechać ekspresówką 122km/h jechałem 108km/h oraz tak jak piszesz, wyłaczone A/C, nawiew na 2jke w trybie manualnym. po 120km zaoszczędziłem 2,5% dzięki wolnej jeżdzie oraz 1,7% na klimatyzacji. zaoszczędziłbym dużo więcej ale stare mapy w tesli na S5 w wielu odcinkach widzą ograniczenie do 100km/h a nawet do 70km/h stąd jeszcze nie do końca dokładnie szacuje takie odcinki. wczoraj jadąc przepisowo całą S5 122km/h wyszło mi że straciłem 4% więcej energii mimo zaoszczędzenia 1,5% dzięki klimie na 21 stopni
 

Attachments

  • 20221014_181158.jpg
    20221014_181158.jpg
    1,3 MB · Liczba wyświetleń: 24

Mat

Zadomawiam się
Dzisiaj zrobiłem trasę jakieś 30 km koło komina po podwarszawskich wsiach i temp zewnętrzna 17 stopni a wewnątrz miałem ustawiony nawiew bez klimy na 19 stopni. Zaoszczędzone 1% w stosunku do prognozy. Ciekawostka, też mi napisał że gdybym ustawił temp. 22 stopnie to zaoszczędziłbym 0,3% 😀. Ja jednak wolę chłodniej 😉
 

Piencu

Nowy na Forum
ale stare mapy w tesli na S5 w wielu odcinkach widzą ograniczenie do 100km/h a nawet do 70km/h stąd jeszcze nie do końca dokładnie szacuje takie odcinki.

Hej,
Zauważyłem ostatnio, że auto częściej pobiera mi ograniczenia ze znaków. Jak są jakieś roboty (albo nowe progi zwalniające) i jest tam ograniczenie, to auto podaje mi aktualną wartość znaku... gorzej jest z odwołaniem - często nie potrafi tego sprawnie odwołać i wyje mi "20km" przez jakiś kawałek drogi ;-)

Ktoś też to obserwuje?
 
Top