Akcja naprawcza Kia EV 9

krzyss

Pionier e-mobilności
Doprecyzuję wypowiedź:
1. Zrobiłem listę kontrolną z błędami EV9 na podstawie lektury stron t.j.: greencarreports.com, thebrakereport.com, luciowners.com itd. Spisałem listę akcji serwisowych np. SC324, SC326 itd… znalazłem w amerykańskim i brytyjskim internecie manuale Kia z opisem procedury serwisowej i po wykonaniu wszystkich wydruków wiedziałem co kupuję. Co prawda wersja europejska auta się różni ale wersja ROM’u i podstawowe błędy są rejestrowane na całym świecie więc warto się przygotować przed zakupem aby potem nie płakać.
Polecam wszystkim, którzy są napaleni na VW id7 zrobić taki sam research, na Polskich portalach to nie jest możliwe… Są powody dla który Id7 nie jest oferowany w USA a w Chinach nikt na nago nawet nie splunie… :)

P.S. Pomimo wszechobecnej ostatnio złej opinii jaką ma Tesla to najbardziej ekonomiczne auto.
VW poprawił silniki, ale reszta wypada słabo.
Kia EV9 jest bezkonkurencyjnym wyborem w grupie dużych SUV’ów stąd mój wybór, w trybie żeglowania wypada świetnie, niewielkie opory toczenia jak na taką cegłę, cichy, w trybie ECO można zejść do 20kWh/100km, ale kto by jeździł w ECO:) 30kWh/100km jest OK, w przypadku posiadania fotowoltaiki.
Niestety Summon nie działa. Nie ma go w opcji zakupu przez Kia Connect Store, podobnie jak Boost, nie jest on oferowany w Polsce!
A nie mozesz pojechac do niemiec i tam odblokowac tego w serwisie ? Czy tylko auta z niemieckim vin to maja ?
 

4AD

EV car user
30kwh to jest mega ekonomicznie, bo takiej wielkości auta w benzynie podobnej mocy zużywają po 15-20 litrów pb98, łatwo policzyć… no i kosztują po 800k pln + :)
To zależy jak liczysz, mam dobowe uzyski jako prosument z PV 50-120kW i magazyn energii ok. 40kWh więc nawet przeładowując energię w nocy z magazynu do auta energia jest za FREE.
W zasadzie to tylko jadąc w trasy pow. 350km korzystam z płatnych ładowarek, w praktyce to 1-2 razy do roku. W czasie przejazdu na wakacje nie ma to dla mnie znaczenia, że za 1kWh muszę zapłacić 0,5 czy 0,7EUR. Czy spalanie wyjdzie w trasie 22 czy 28 czy 30kWh jest bez znaczenia. A gdybym chciał być zawalidrogą to w trybie ECO mogę się wlec i zużyć 20KWh/100km jadąc 95 km/h tylko po co. Wolę jechać 140km/hlub pow. 140km/h (jeśli można) i zapłacić za przejazd nieco więcej, robiąc dodatkowe ładowanie i przerwę dla dzieciaków.
 

4AD

EV car user
A nie mozesz pojechac do niemiec i tam odblokowac tego w serwisie ? Czy tylko auta z niemieckim vin to maja ?
A nie mozesz pojechac do niemiec i tam odblokowac tego w serwisie ? Czy tylko auta z niemieckim vin to maja ?
Czekam na odpowiedz z niemieckiego oddziału KIA, może odwiedzę kuzyna po drodze na wakacje… jeśli u nich to się da ogarnąć. Zobaczymy.
 

boa

Posiadacz elektryka
Jeśli macie EV9, to jest akcja wymiany kołpaków aerodynamicznych. Podobno mogą delikatnie wysuwać się na rancie - przy okazji Wam wymienią, ale muszą wcześniej zamówić, żeby były. Więc jak komuś wysunie sie i uszczerbi czy cokolwiek, to mówią, żeby nawet nie wciskać na siłę. Miło, że nawet taka drobna rzecz robią systemowo.
 
Top