Doprecyzuję wypowiedź:
1. Zrobiłem listę kontrolną z błędami EV9 na podstawie lektury stron t.j.: greencarreports.com, thebrakereport.com, luciowners.com itd. Spisałem listę akcji serwisowych np. SC324, SC326 itd… znalazłem w amerykańskim i brytyjskim internecie manuale Kia z opisem procedury serwisowej i po wykonaniu wszystkich wydruków wiedziałem co kupuję. Co prawda wersja europejska auta się różni ale wersja ROM’u i podstawowe błędy są rejestrowane na całym świecie więc warto się przygotować przed zakupem aby potem nie płakać.
Polecam wszystkim, którzy są napaleni na VW id7 zrobić taki sam research, na Polskich portalach to nie jest możliwe… Są powody dla który Id7 nie jest oferowany w USA a w Chinach nikt na nago nawet nie splunie…
P.S. Pomimo wszechobecnej ostatnio złej opinii jaką ma Tesla to najbardziej ekonomiczne auto.
VW poprawił silniki, ale reszta wypada słabo.
Kia EV9 jest bezkonkurencyjnym wyborem w grupie dużych SUV’ów stąd mój wybór, w trybie żeglowania wypada świetnie, niewielkie opory toczenia jak na taką cegłę, cichy, w trybie ECO można zejść do 20kWh/100km, ale kto by jeździł w ECO

30kWh/100km jest OK, w przypadku posiadania fotowoltaiki.
Niestety Summon nie działa. Nie ma go w opcji zakupu przez Kia Connect Store, podobnie jak Boost, nie jest on oferowany w Polsce!