Ależ ta Tesla kłamie co do zużycia - ktoś mi to wytłumaczy?

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Ja pływając na desce w piance nie czułem różnicy do Egiptu, w zatoce było 20+ stopni a otoczenie jak mówisz, cudowne. Zresztą w listopadzie byłem na Cabo Verde więc temperatury tamtej wody nic nie przebije w okolicy, wiatru niestety też nie, stąd Fuerteventura.
deska z żaglem, czy bez?
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Ja pływając na desce w piance nie czułem różnicy do Egiptu, w zatoce było 20+ stopni a otoczenie jak mówisz, cudowne. Zresztą w listopadzie byłem na Cabo Verde więc temperatury tamtej wody nic nie przebije w okolicy, wiatru niestety też nie, stąd Fuerteventura.
Pływam na kajcie. Wszędzie byłem gdzie ty. Najlepszy Somabay dla mnie i PalmRoyale ale zimno teraz. :(
 

swietyPiotr

Zadomawiam się
A spróbuj zmienic ustawienia na mile i zrobic test?
Ja mam model S i zauważyłem podobnie. Co ciekawsze, u mnie ekran IC i MCU czasami pokazują inne dane - tak jakby właśnie gdzieś w oprogramowaniu byl blad przeliczania mil na km (np. Informuje abym nie przekraczal 120kmh, a na mcu podaje 125kmh albo na odwrot bo juz nie pamietam).
Swoja droga.. Sam tez zrobie taki test 😊

Jak na model 3, predkosc 130kmh to moim zdaniem masz mega duze zuzycie (250-270Wkm). To nawet w mojej MS model 2016 mam mniejsze, bo ok. 240Wkm, a w modelu MS z 2015 P85D mam... 220Wkm. Oczywiscie zima, bo latem nie przekraczam 200Wkm.
Moze rozmiar kol? Moze kwestia opon? Moze kwestia hamulcy, tarcz, lozysk lub dociazenia?
A moze tak ma model 3?
 

cooler

Pionier e-mobilności

to_masz

Posiadacz elektryka
Jaka temperatura zewnętrzna?
TM3 HL ma 136Wh/km w EPA? wtedy to by było jakieś 70% sprawności ... globalne statystyki mówią, że jakieś -4 stopni Celcjusza 🙃 biorąc pod uwagę dodatkowe czynniki (podgrzewanie baterii) - pewnie mogło być nawet ciut cieplej.
 

luki

Pionier e-mobilności
Zuzycie kWh/100 wg autaprzejechane kmkWh z licznikakWh wyliczone z przebieguróżnica procentowa
23,414237,2333,22812,04%
22,91052924,04520,61%
22,99825,222,44212,29%
2112931,627,0916,65%
215715,711,9731,16%
21,51252926,8757,91%
Zebrałem trochę danych więc odkopię wątek. Pomiary w zeszłym tygodniu, także temperatury ujemne (chociaż podejrzewam, że przy dodatnich różnica może być niewielka).
Auto (Cupra Born) ładowane do 80% odcięcia przez oprogramowanie w aucie.
kWh z licznika - to to co faktycznie zapłacę, a reszta... no cóż, dość spory rozjazd
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Zuzycie kWh/100 wg autaprzejechane kmkWh z licznikakWh wyliczone z przebieguróżnica procentowa
23,414237,2333,22812,04%
22,91052924,04520,61%
22,99825,222,44212,29%
2112931,627,0916,65%
215715,711,9731,16%
21,51252926,8757,91%
Zebrałem trochę danych więc odkopię wątek. Pomiary w zeszłym tygodniu, także temperatury ujemne (chociaż podejrzewam, że przy dodatnich różnica może być niewielka).
Auto (Cupra Born) ładowane do 80% odcięcia przez oprogramowanie w aucie.
kWh z licznika - to to co faktycznie zapłacę, a reszta... no cóż, dość spory rozjazd
super dane, postaram się zrobić podobne zestawienie też z zeszłego tygodnia. Porównamy.
A jesteś w stanie dodać jeszcze info ile pobrałeś z ładowarek?
 

luki

Pionier e-mobilności
super dane, postaram się zrobić podobne zestawienie też z zeszłego tygodnia. Porównamy.
A jesteś w stanie dodać jeszcze info ile pobrałeś z ładowarek?
"kWh z licznika" - to jest to co weszło w/przez ładowarkę (EVSE), nie ładowałem się nigdzie indziej w tym czasie
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
"kWh z licznika" - to jest to co weszło w/przez ładowarkę (EVSE), nie ładowałem się nigdzie indziej w tym czasie
aaa, nie zrozumiałem, super, zrobię podobnie z zeszłego tygodnia I porównamy do TMY , tylko muszę znaleźć trochę czasu
 
Top