Ależ ta Tesla kłamie co do zużycia - ktoś mi to wytłumaczy?

miv

Posiadacz elektryka
Zima kosztuje ;) Tu się pan ładował przez ponad 8 godzin, zaczynał od stanu 63% a skończył na 62%, wszystko poszło na podtrzymanie temperatury baterii.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Zima kosztuje ;) Tu się pan ładował przez ponad 8 godzin, zaczynał od stanu 63% a skończył na 62%, wszystko poszło na podtrzymanie temperatury baterii.
I tak malo mu zjadło 112V i 12A. Moc ~1.35kW. Przynajmniej bateria nie ostygła.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
I tak malo mu zjadło 112V i 12A. Moc ~1.35kW. Przynajmniej bateria nie ostygła.
To mniej niż podgrzewanie wody w domowym bojlerze...i to bardzo słabej jakości bojlerze.
Co on z tą ładowarką chciał zrobić? Ładować 80h baterie w normalnej temperaturze? 🤣(na zimnie to chyba nawet rozładować baterię)


"testy"
 

cooler

Pionier e-mobilności
Zuzycie kWh/100 wg autaprzejechane kmkWh z licznikakWh wyliczone z przebieguróżnica procentowa
23,414237,2333,22812,04%
22,91052924,04520,61%
22,99825,222,44212,29%
2112931,627,0916,65%
215715,711,9731,16%
21,51252926,8757,91%
Zebrałem trochę danych więc odkopię wątek. Pomiary w zeszłym tygodniu, także temperatury ujemne (chociaż podejrzewam, że przy dodatnich różnica może być niewielka).
Auto (Cupra Born) ładowane do 80% odcięcia przez oprogramowanie w aucie.
kWh z licznika - to to co faktycznie zapłacę, a reszta... no cóż, dość spory rozjazd
Super zestawienie, naprawdę kawałek dobrego, naukowego podejścia, parę próbek z różnych dystansów.

Patrząc na te dane widać że wszelkie gadanie o oszczędnościach nie przetrzymują konfrontacji z danymi z licznika, a w przypadku DC znacząco podnoszą koszty jazdy, płacimy za 20% lub więcej niż pokazuje auto.

Dopiero była by afera jakby podczas tankowania 10l 20%, czyli 2l były zużyte przez dystrybutor na proces tankowania :)
Wszystko fajnie jak latamy na własnym prądzie, te 20% do przełknięcia, ale DC zimą robi się mało opłacalne
 
Last edited:

cooler

Pionier e-mobilności
Że na DC straty są duuuuużo niższe niż przy ładowaniu AC to bierzesz pod uwagę.

Jeżeli mówimy o zimie to mam dla 2 Tesli nieco inne doświadczenia:

Co bym nie robił przed ładowaniem DC to ZAWSZE grzeje baterię podczas ładowania.
Szczególnie boli jak chcemy się po prostu doładować 10-15% bo tyle brakuje mi do domu, i pomimo iż Tesla wie że DC to jest np 50kW max, bo tyle udało się wynegocjować, i tak z tych 40 paru kW mocy 7-9kW zużywa na podgrzanie.

1740708128450.png

Dopiero przy długim ładowaniu od pojedynczych % do 90% ta efektywność mi rośnie do takiej, za jaką bym chciał płacić (rzędu 95%), tylko że to też jest oszustwo bo jadąc np spod Warszawy (start tuż przy A2) do Lućmierza podgrzewał baterię całą drogę spod Warszawy i zużycie wyszło absurdalnie wysokie:
- Dla 113km średnia prędkość 127km/h, zużycie 1740708576873.png
I to wszystko przy zaledwie -1℃ na zewnątrz.
Wygląda więc że NIGDY nie mamy takiego rzeczywistego zużycia (tego za które płacimy) jak raportuje nam Tesla, co więcej ona ma te dane (ile pobrano energii z ładowarki a ile weszło do baterii) ale radośnie raportuje nam kompletną bujdę 20-30% zaniżoną w stosunku do tego za co płacimy.
I nie ma się co obrażać na posłańca złych wiadomości, tylko wziąć pod uwagę takie niuanse przy kalkulacji kosztów i nie opowiadać bzdur potencjalnym nowym klientom, bo jazda, zwłaszcza na DC tania wcale nie jest.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Od ponad pół roku w menu serwisowym masz opcję wyłączenia aktywnego grzania baterii podczas ładowania, ucina prędkość, ale ja tak często robię jak mi się nie spieszy.
No to mi zaimponowałeś! Gdzie tego szukać? Wyłącza się permanentnie czy za każdym razem trzeba oddzielnie? Jestem na wakacjach, gdyby nie to to już bym zasuwał do samochodu to sprawdzić.
 
Last edited:

cooler

Pionier e-mobilności
Od ponad pół roku w menu serwisowym masz opcję wyłączenia aktywnego grzania baterii podczas ładowania, ucina prędkość, ale ja tak często robię jak mi się nie spieszy.
Doczytałem i chyba wyłączenie działa tylko dla trybu serwisowego, nie mam jak sprawdzić, ale wygląda na to że przed każdym ładowaniem trzeba wejść w tryb serwisowy a po ładowaniu wyjść.
Jeżeli jest inaczej to mnie popraw.
Zawsze to coś, taka trochę rzeźba, choć przydatna - mam niedaleko obok biedronki tanie DC 30kW i wkurzało mnie że 1/3 mocy idzie w grzanie, a i tak nic to nie poprawia bo jest po prostu wolna.

Inna sprawa że w trybie serwisowym zostawiać auto na ładowanie trochę strach - nawet zamknąć z apki się chyba nie da.
 
Top