*ANKIETA* Czy masz problem z wibracjami kierownicy w nowej Tesli Highland?

Czy spotkałeś się z drganiami kierownicy przy określonej prędkości(tylko tesla model 3 Highland)?

  • Tak, mam drgania kierownicy, problem nierozwiązany

    Votes: 16 20,3%
  • Tak, były drgania, rozwiązałem problem(napisz jak!)

    Votes: 4 5,1%
  • Nie, nie mam takiego problemu.

    Votes: 59 74,7%

  • Total voters
    79
  • Poll closed .

eimi

Pionier e-mobilności
Ja mam akurat Made in Poland :) i bez problemów.
Przykład jednostkowy nie jest przykładem reprezentatywnym. Rozmawiałem z wulkanizatorem który prowadzi warsztat ponad 20 lat. Teraz każdemu producentowi "premium" zdarzają się takie wtopy. W ostatnim okresie tj. jakieś 3-4 lata ma takich przypadków zdecydowanie więcej. Jakość poszła mocno w dół. Ja rozumiem, że można wylosować wadliwą oponę - ale proces reklamacji powinien wyglądać tak że wymieniają oponę na drugą, a nie 30 dni czekasz bez koła bo tak producent sobie wymyślił i nawet się nie spieszy by ją odebrać kurierem z warsztatu a warsztat sam nie może jej wysłać ani sam podjąć decyzji i wymienić bo takie procedury. Początek zimy i jeździsz na 3 zimówkach i dojazdówce albo letniej. No kpina, nigdy więcej goodyear.
 

michal.s

Zadomawiam się
Model: Tesla Model 3 highland SR
Rok produkcji: marzec 2024
Opony: Michelin e-primacy, standard od tesli
Felga: fabryczne tesli photon
Rozmiar felgi: 18"
Ciśnienie oponach: 3,1 bar
Opis: brak drgań, przebieg 1,4 kkm
 

Max

Nowy na Forum
Model: Tesla model 3 highland SD
Rok produkcji: Q4 2023 - odebrany luty 2024
Opony: hankook, standard od tesli,
Felga: fabryczne tesli Nova
Rozmiar felgi: 19"
Działania podjęte przez serwis: próba wyważania, wymiana wszystkich opon, ponowne wywazanie

Opis: Bardzo duże drgania na kierownicy juz przy prędkościach ponad 70 km zgłoszone to Tesli jeszcze w dniu odbioru. Serwis męczył się cały dzien, przekładali opony wywazali po czym stwierdzili ze wymienia wszystkie opony. Czekałem miesiąc.

Drugi raz w serwisie. Wymienili opony (tez Hankook) i trochę się poprawiło. Drgania powyżej 100 km/h. Reklamowałem ponownie kazali przyjechać.

W miedzy czasie wywazyłem opony w innym serwisie, tak żeby zweryfikować. Panowię stwierdzili ze były zle wyważone. To poprawiło sytuację dość mocno ale jeszcze nie perfekt,

jeszcze podjechałem na wyważanie opon na samochodzie, i tu 2 koła były OK, 2 drgały, ewidentne sinusoidy, jedno wymagało poprawienia bo niezbyt równo siedziało. a jedno wymagało innego wyważenia niż pierwotne wyważenie na maszynie, tak jakby sama tarcza miala jakies minimalne problemy z wyważeniem.

To bardzo pomoglo - po tym nie obserwuje już regularnych drgań od kol.

Dalej uważam ze układ jest zbyt czuły, i nierówności drogi sa wyczuwalna na kierownicy bardziej niż w innych samochodach, dalej uważam ze jest to jakiś problem po stronie Tesli, choc juz po tak dokładnym wyważaniu kol samochodem jeździ sie przyjemnie. mialem okazję przetestować trasę W-wa - Hamburg - W-wa (mecz naszej wspanialej reprezentacji) i było OK nawet przy niemiecko-autostradowych predkosciach.

Niestety zdaje sobie sprawę ze przy każdej wymianie opon zima lato trzeba pewnie będzie odwiedzić już zaprzyjaźnionego pana w wyważaniem na samochodzie…. ale lepsze to niż strata czasu w serwisie, juz nie mam zdrowia aby jechać tam ponownie… chyba ze ktoś z Was napisze ze Tesla znalazła problem i wiedza jak poprawić problem zbyt czułego układu.

Obecny przebieg auta to 8000 km
 

rafi278

Nowy na Forum
A u mnie takie coś jest, że jak skręcam w lewo przez dziurę/krawężnik przelatuje to słychać stuknięcie. Trochę nie chce mi się jechać na drugi koniec Polski na serwis 😅.
U mnie wystąpiło raz właśnie cos takiego przy skręcie w lewo. TM3 HL LR marzec 24
 

Pedr

Posiadacz elektryka
Miałem wczoraj jazdę testową LR w Poznaniu - zero wibracji. Gdy wsiadłem do mojej, to powyżej 100km/h wyraźnie czuć drgania na kierownicy :cautious: Tylko demówka miała 19 calowe felgi i opony Hankooki. Na razie nie mam ochoty na wycieczki do Warszawy - poczekam, aż otworzą serwis na miejscu.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Model: Tesla Model 3 highland SR
Rok produkcji: odbiór koniec VI
Opony
: Michelin e-primacy, standard od tesli. chyba takie, auto totalny standard
Felga: fabryczne tesli photon
Rozmiar felgi: 18"
Ciśnienie oponach:chyba 2,6-2,7 bar nietykane nigdy przeze mnie
Opis: 5000km, drgań nie odnotowałem, ale ja jestem mało pedantyczny
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Okej, ale czas leci...

Trzeba teraz podsumować wyniki ankiety i połączyć ją z odpowiedziami w wątku.

Próbka jest mała, ale daje wgląd w sytuacje. Zastanawiam się czy nie otworzyć jej jeszcze?
 
Top