Bez ściemy... czyli nasze realne zuzycie kWh...

Michal

Moderator
Zrobiłem małe podsumowanie ostatnich 31 dni jazdy TM3 LR 2021 i porównałem do kosztów użytkowania mojego poprzedniego auta (Kia Ceed 2015 1.6 GDI), które było dość małe i wcale nie takie paliwożerne (~8 L / 100 km w mieście to moim zdaniem mało).

Kilka założeń / informacji:
  • Pracuję z domu, nie ruszaliśmy się nigdzie dalej, więc stosunkowo mało przejechanych km.
  • 61 przejazdów składających się na ten okres - średnio 13 km - raczej zakupy itp.
  • Jazda większości po mieście i pojedyncze przejazdy obwodnicami Warszawy (pewnie w sumie ~100 km).
  • Wyłączony wartownik, brak przygotowania kabiny/baterii przed wyjazdem.
  • Dane z Tezlab + statystyki ładowania Tesla - zużycie energii pokrywa się z obu źródeł.
  • Wydatek na ładowanie (tylko w domu) policzony przez statystyki ładowania Tesli na podstawie podanego przeze mnie planu taryfowego PGE G12w. Koszty uwzględniające wszystkie opłaty na rachunku wyliczone na podstawie historycznych rachunków, bo teraz mam PV:
    • Szczyt pon - pt, 6-15 + 17-22 w cenie 0,76 zł / kWh
    • Poza szczytem całe weekendy i pon - pt + 22-6 + 15-17 w cenie 0,40 zł / kWh
okres06.05.2022 - 05.06.2022
zużyte129 kWh
wydane58 zł
średni koszt kWh0,45 zł / kWh
zużycie165 Wh / km
przejechane782 km
spalanie w mieście Ceed8 L / 100km
zużycie62,55 L
cena Pb7 zł
koszt Pb437,82 zl
oszczędności pln379,82 zł
oszczędności %87%

Rocznie przy takiej jeździe wyszłoby 9400 km przebiegu i 4500 zł oszczędności.
Nawet licząc darmowy prąd (PV / ładowanie na darmowych ładowarkach), niewiele się zmienia w obliczeniach, bo rocznie można oszczędzić w ten sposób tylko 700 zł więcej ;)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Zrobiłem małe podsumowanie ostatnich 31 dni jazdy TM3 LR 2021 i porównałem do kosztów użytkowania mojego poprzedniego auta (Kia Ceed 2015 1.6 GDI), które było dość małe i wcale nie takie paliwożerne (~8 L / 100 km w mieście to moim zdaniem mało).

Kilka założeń / informacji:
  • Pracuję z domu, nie ruszaliśmy się nigdzie dalej, więc stosunkowo mało przejechanych km.
  • 61 przejazdów składających się na ten okres - średnio 13 km - raczej zakupy itp.
  • Jazda większości po mieście i pojedyncze przejazdy obwodnicami Warszawy (pewnie w sumie ~100 km).
  • Wyłączony wartownik, brak przygotowania kabiny/baterii przed wyjazdem.
  • Dane z Tezlab + statystyki ładowania Tesla - zużycie energii pokrywa się z obu źródeł.
  • Wydatek na ładowanie (tylko w domu) policzony przez statystyki ładowania Tesli na podstawie podanego przeze mnie planu taryfowego PGE G12w. Koszty uwzględniające wszystkie opłaty na rachunku wyliczone na podstawie historycznych rachunków, bo teraz mam PV:
    • Szczyt pon - pt, 6-15 + 17-22 w cenie 0,76 zł / kWh
    • Poza szczytem całe weekendy i pon - pt + 22-6 + 15-17 w cenie 0,40 zł / kWh
okres06.05.2022 - 05.06.2022
zużyte129 kWh
wydane58 zł
średni koszt kWh0,45 zł / kWh
zużycie165 Wh / km
przejechane782 km
spalanie w mieście Ceed8 L / 100km
zużycie62,55 L
cena Pb7 zł
koszt Pb437,82 zl
oszczędności pln379,82 zł
oszczędności %87%

Rocznie przy takiej jeździe wyszłoby 9400 km przebiegu i 4500 zł oszczędności.
Nawet licząc darmowy prąd (PV / ładowanie na darmowych ładowarkach), niewiele się zmienia w obliczeniach, bo rocznie można oszczędzić w ten sposób tylko 700 zł więcej ;)
No te dane z aplikacji zaczynaja sie pokrywac wreszcie z zyciem…
 

Attachments

  • 3B6A4714-7F45-4BEF-B8A9-E79E6816AC64.png
    3B6A4714-7F45-4BEF-B8A9-E79E6816AC64.png
    416,6 KB · Liczba wyświetleń: 85

Michal

Moderator
No te dane z aplikacji zaczynaja sie pokrywac wreszcie z zyciem…
Powiedziałbym nawet, że niedoszacowuje kosztów paliwa, bo w aplikacji pokazuje 290 zł, a przy tym dystansie, jeździe po mieście i cenach paliwa wychodzi właśnie raczej 430 zł... Obstawiam, że mają jakieś stare ceny paliw i niskie spalanie, bez podziału na miasto / inne.
 

Attachments

  • 1654424129568.png
    1654424129568.png
    200,9 KB · Liczba wyświetleń: 52

Gandalf

Pionier e-mobilności
Mi się udało tak:
Screenshot_20220605-150827_Tesla.jpg

Darmowe ładowanie podczas spotkania, zakupów, w hotelu itp.
Zawiera między innymi wyjazd Katowice-Warszawa-Łódź-Katowice.
 

pluto

Pionier e-mobilności
Robi się cieplej i zużycie energii zaczyna być coraz niższe.
Wczorajsza podróż z Zielonej Góry do Gniezna i zużycie poniżej 120 Wh/km :)
Powrót tą samą trasą i pozostało jeszcze 33% baterii (ładowanie przed podrożą do 90%).

20220604_103306aa.jpg


ZGG.jpg
 

Michal

Moderator
Robi się cieplej i zużycie energii zaczyna być coraz niższe.
Wczorajsza podróż z Zielonej Góry do Gniezna i zużycie poniżej 120 Wh/km :)
Powrót tą samą trasą i pozostało jeszcze 33% baterii (ładowanie przed podrożą do 90%).
Czyli wychodzi na to, że masz 670 km zasięgu na pełnej baterii 0_o
Szok!
 
Last edited:

pluto

Pionier e-mobilności
Gdybym ładował się do pełna a nie do 90 % i wyjeżdżał prawie do końca baterię a nie ładował przy 10-20% może i można by tyle zrobić - realnie wychodzi mi około 500 km na ładowaniu co i tak jest dla mnie wystarczające.

Niestety dziś temperatura w okolicach 27 stopni i zużycie wzrasta, ale jest jazda jest przyjemność.😁
Z moich obserwacji wynika że najniższe zużycie jest przy ok. 17-22 stopni C ale to tylko moje obserwacje przy moim stylu jazdy i warunkach jazdy.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Powiedziałbym nawet, że niedoszacowuje kosztów paliwa, bo w aplikacji pokazuje 290 zł, a przy tym dystansie, jeździe po mieście i cenach paliwa wychodzi właśnie raczej 430 zł... Obstawiam, że mają jakieś stare ceny paliw i niskie spalanie, bez podziału na miasto / inne.
Strasznie tanio liczysz paliwo:D Dziś już 8.03PLN w krakowie najtaniej.
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
W bardzo niedalekiej przyszłości czeka mnie wakacyjna wyprawa
PL->CZ->AT->IT,IT->FR,FR,FR,FR,FR->DE,DE->PL
więc spodziewam się że wykres się mocno zaczerwieni od superchargerów, a to niestety mocno pogarsza km/PLN
 
Top