Michal
Moderator
Zrobiłem małe podsumowanie ostatnich 31 dni jazdy TM3 LR 2021 i porównałem do kosztów użytkowania mojego poprzedniego auta (Kia Ceed 2015 1.6 GDI), które było dość małe i wcale nie takie paliwożerne (~8 L / 100 km w mieście to moim zdaniem mało).
Kilka założeń / informacji:
Rocznie przy takiej jeździe wyszłoby 9400 km przebiegu i 4500 zł oszczędności.
Nawet licząc darmowy prąd (PV / ładowanie na darmowych ładowarkach), niewiele się zmienia w obliczeniach, bo rocznie można oszczędzić w ten sposób tylko 700 zł więcej
Kilka założeń / informacji:
- Pracuję z domu, nie ruszaliśmy się nigdzie dalej, więc stosunkowo mało przejechanych km.
- 61 przejazdów składających się na ten okres - średnio 13 km - raczej zakupy itp.
- Jazda większości po mieście i pojedyncze przejazdy obwodnicami Warszawy (pewnie w sumie ~100 km).
- Wyłączony wartownik, brak przygotowania kabiny/baterii przed wyjazdem.
- Dane z Tezlab + statystyki ładowania Tesla - zużycie energii pokrywa się z obu źródeł.
- Wydatek na ładowanie (tylko w domu) policzony przez statystyki ładowania Tesli na podstawie podanego przeze mnie planu taryfowego PGE G12w. Koszty uwzględniające wszystkie opłaty na rachunku wyliczone na podstawie historycznych rachunków, bo teraz mam PV:
- Szczyt pon - pt, 6-15 + 17-22 w cenie 0,76 zł / kWh
- Poza szczytem całe weekendy i pon - pt + 22-6 + 15-17 w cenie 0,40 zł / kWh
okres | 06.05.2022 - 05.06.2022 |
zużyte | 129 kWh |
wydane | 58 zł |
średni koszt kWh | 0,45 zł / kWh |
zużycie | 165 Wh / km |
przejechane | 782 km |
spalanie w mieście Ceed | 8 L / 100km |
zużycie | 62,55 L |
cena Pb | 7 zł |
koszt Pb | 437,82 zl |
oszczędności pln | 379,82 zł |
oszczędności % | 87% |
Rocznie przy takiej jeździe wyszłoby 9400 km przebiegu i 4500 zł oszczędności.
Nawet licząc darmowy prąd (PV / ładowanie na darmowych ładowarkach), niewiele się zmienia w obliczeniach, bo rocznie można oszczędzić w ten sposób tylko 700 zł więcej