Bogactwo wyboru czyli Id4/EV6/Ioniq5/Enyaq/Mach-E

poochaty

Posiadacz elektryka
Cześć.
Jak w temacie. Jestem na etapie wyboru autka a segmencie C/D. Budżetowo myślę, że ogarnę wszystkie powyższe. Co byście poradzili? Myślę chętnie o wariantach z największą baterią i ewentialnie 4x4 (warto dopłacić?). Jechałem już Id4 i MachE, Ioniqa 5 - oglądałem i jest NIEZWYKŁY, ale ma cholernie słaby zasięg. Z Mustangiem jest problem śmieszny, ale chyba istotny. Nie da się tam zamontować bagażnika na dach i nie ma rękawa w siedzeniu na włożenie nart = transport nart na dedykowanym stojaku na haku. Koszmar.
Jakie są wasze odczucia w tym segmencie?

A może zrezygnować z fantazji i kupić najlepiej wyposażone eNiro, króre mogę mieć w super cenie w leasingu 1700 brutto (3 lata, 60000 km, pełne ubezpiecznie i serwisy w cenie)?
 
Solution
Faktycznie! Spodziewalem sie ze to marketing i malo realna wartosc, ale nie ze realny max to tylko 220kW. I w sumie jak zajrzalem w cennik to mowa jest o ladowaniu na stacjach 350kW, a nie o ładowaniu z moca 350kW :D

Natomiast nawet przy 220kW laduje sie duzo szybcziej niz mach-e, bo od 20 do 80% w 15 minut (pewnie od 10% do 80% w 18 min tez da rade). Podczas gdy mach-e laduje sie od 20% do 80% w prawie 40minut, czyli 2x dluzej - no bo 150kW to dziala tylko przez 2 minuty, a potem spada do 100kW. Ok, mach-e ma nieco wieksza baterie (88kWh zamiast 72kWh) ale to i tak wyjdzie z 50% dluzej.


Na szczescie mam dzieci lvl 0 i lvl 2 wiec bedzie im bardzo dobrze ;)


Wszystko co wyczytalem z roznych recenzji raczej stawia EV6 blizej Ioniq...

Cav

Pionier e-mobilności
w przedziale 90-10% Ioniq5 przy zużyciu 260Wh/km jest w stanie przejechać tylko ~220km,
Ile on jechał że mu wyszło 26 kWh?
Bo Ioniq5 przy 120 (utrzymywanym i wraz z dojazdami) w innych testach palił 20 kWh, raptem o 10% więcej od TM3 i TMY.

Może faktycznie dostał do ręki jakiś trefny egzemplarz, bo różnica jest zdecydowanie za duża.
 

Michal

Moderator
Nie jest - poniżej wyniki testów przy 21C - 244Wh/km
1633943929286.png


Tutaj wyniki z poprzedniego testu - 18C i mokra droga:
1633944110077.png


Tutaj wynik z tego testu - przy 14C i trochę mokrej drodze + cała droga pod wiatr - wyszło mu 278Wh/km:
1633944027231.png


W sumie to 4 przejazdy zużywające w zasadzie całą baterię, więc wierzę im trochę bardziej niż temu co przesłałeś Ty - ale nie mam czasu oglądać, więc napisz proszę co im wyszło :p

Aha i jeszcze jak wrzucasz filmik, gdzie wyszło, że Ioniq5 jest jakimś jednorożcem, to pamiętaj, żeby wrzucić info o partnerach strategicznych tego filmiku (całego EV klub Polska) - tak na wszelki wypadek, żeby mieć pewność, że wiemy, kto im daje pieniądze na działanie:
1633944496219.png
 
Last edited:

Cav

Pionier e-mobilności
Nie dyskutujemy o tym co by było gdybym obejrzał film, bo i tak tego nie zrobię, więc daruj sobie, nie musisz odpowiadać przecież.

Jeśli ładował prawie pełną baterię (a nie prawie pustą), to nie wykorzystał największego zakresu szybkiego ładowania i tyle.
Co bym nie wymyślić jeśli chodzi o powody, da się taki test zrobić lepiej.
 

Cav

Pionier e-mobilności
W sumie to 4 przejazdy zużywające w zasadzie całą baterię, więc wierzę im trochę bardziej niż temu co przesłałeś Ty - ale nie mam czasu oglądać, więc napisz proszę co im wyszło :p
Napisałem przecież od razu.
A mogłem wrzucić goły link i zmusić wszystkich do obejrzenia jakiegoś filmu.

W każdym razie - coś się te testy Bjorna mocno rozmijają z innymi, przynajmniej w przypadku Ioniqa5.
Tabelki widziałem, prędkość się totalnie nie zgadza - co on tam podaje?
Średnią czy taką którą jechał?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ile on jechał że mu wyszło 26 kWh?
Bo Ioniq5 przy 120 (utrzymywanym i wraz z dojazdami) w innych testach palił 20 kWh, raptem o 10% więcej od TM3 i TMY.

Może faktycznie dostał do ręki jakiś trefny egzemplarz, bo różnica jest zdecydowanie za duża.
Oszukujesz sam siebie a za chwilę znowu będziesz płakał jakie to elektryki są złe. Masz wydać kupę kasy to wypada poświecić 30 min swojego jakże cennego czasu, żeby zobaczyć sensowne dane.
Jeśli ładował prawie pełną baterię (a nie prawie pustą), to nie wykorzystał największego zakresu szybkiego ładowania i tyle.
No i znowu wymyśliłeś sobie swoją teorię na podstawie... ch.. wie czego.
 

Cav

Pionier e-mobilności
No i znowu wymyśliłeś sobie swoją teorię na podstawie... ch.. wie czego.
W sensie, że wg Ciebie ev najszybciej ładują się między 66 a 100% pojemności baterii,a nie duuuuużo wcześniej, czy o co Ci chodzi?
Ale żeby nie było - 3 sekundy szukania, żeby wiedzieć czy ch... wie co, to jednak nie jest krzywa ładowania:
 
Top