vwir
Pionier e-mobilności
Na Węgrzech.I pewnie szybko sie zwina, chyba ze zrobia cos z cenami swoich aut. Ceny powinny byc z 30% nizsze inaczej rynku nie podbija.
Oni stawiaja fabryke gdzies w EU ?
Na Węgrzech.I pewnie szybko sie zwina, chyba ze zrobia cos z cenami swoich aut. Ceny powinny byc z 30% nizsze inaczej rynku nie podbija.
Oni stawiaja fabryke gdzies w EU ?
W tym roku oddadzą fabrykę na Węgrzech gdzie będą produkować BEV i PHEV z mocą produkcyjną ok. 350 tys. sztuk rocznie.Oni stawiaja fabryke gdzies w EU ?
CCC.Ten największy chiński producenta aut eklektycznych oraz baterii do nich, w tym roku na pewno prześcignie Teslę w sprzedaży aut bo oferuję naprawdę komfortowe pojazdy.
Na mówienie o jakości poczekajmy jeszcze z parę lat. To, jak się starzeje auto (i technologia/oprogramowanie) okaże się za 5-10 lat. O ile widzę, że zasadniczo z Teslami dla ma nie ma jakiś większych przebojów mechanicznych lub softwarowych, o tyle jeszcze nie wiemy, jak to będzie wyglądać z chińczykami. Jestem ciekaw, na ile producenci (także EU) będą aktualizować stare systemy/mapy.Sieć sprzedaży w Europie rozrasta się w gigantycznym tempie i coraz więcej osób przekonuję się to tych aut, szczególnie że jakością przerastają większości aut europejskim.
Też się dziwiłem że tyle ma być w Polsce, ale pewnie jest jakaś ukryta strategia firmy.
Ponadto nowe salony powstają przy istniejących dealerach innych marek (nie jako samodzielny salon sprzedaży) więc także dla nich jest interes w rozszerzeniu oferty sprzedaży bo europejskie marki coraz słabiej się sprzedają, więc jak klient nie kupi jednego auto to wybierze inny z jego oferty i biznes sie kręci.
Ale patrząc na przykład na Niemcy gdzie mają teraz salonów 29 i też bardzo szybko ich przybywa, w Norwegii gdzie jest ich bodajże 60 i rynek jest tam już trochę nasycony autami EV to mają jakiś "niecny" plan.
Tym bardziej że BYD sprzedaje statystycznie droższe modele bo mają auta elektryczne i PHEV, a np. inne marki chińskie jak MG, Omoda, Jaecoo czy Baic mają też auta czysto spalinowe i to one napędzają sprzedaż chińskich aut.
W pierwszym kwartale 2025 sprzedali 530 egzemplarzy. (MG 3049, Jaecoo 1202 itd...)40 salonów wydaje się strasznie dużą liczbą. Aż tak dobrze BYD się sprzedaje? Czy gotowi są dokładać do biznesu przez dłuższy czas? Może jak uruchomią fabryki na Węgrzech i w Turcji obniżą ceny i wtedy spodziewają się skokowego wzrostu sprzedaży?