BYD oferta w Polsce

umcus

Pionier e-mobilności
Produkując w UE (nawet jeśli będą to Węgry), ciężko im będzie mieć 30% niższe ceny. Produkując w EU, raczej będą bliżej niż dalej cen lokalnej konkurencji. A to z kolei nie wróży super sprzedaży.
 

pluto

Pionier e-mobilności
Oni stawiaja fabryke gdzies w EU ?
W tym roku oddadzą fabrykę na Węgrzech gdzie będą produkować BEV i PHEV z mocą produkcyjną ok. 350 tys. sztuk rocznie.
W przyszłym roku oddają w Turcji, kolejne kolejne planowane lokalizacje to Hiszpania lub Niemcy oraz jedna w krajach Skandynawskich.

Pozna fabrykami w Europie samochody są także transportowane tzw. rorowcami. I w tym BYD kosi konkurencję bo chiński gigant zwodował największy rorowiec na świecie. BYD Shenzhen może zabrać na pokład w pojedynczą podróż morską nawet 9200 pojazdów.

z31646044IH,To-najwiekszy-na-swiecie-ro-ro--BYD-Shenzen-zabier.jpg

Ten największy chiński producenta aut eklektycznych oraz baterii do nich, w tym roku na pewno prześcignie Teslę w sprzedaży aut bo oferuję naprawdę komfortowe pojazdy.
Sieć sprzedaży w Europie rozrasta się w gigantycznym tempie i coraz więcej osób przekonuję się to tych aut, szczególnie że jakością przerastają większości aut europejskim.

2025 1.jpg
 

umcus

Pionier e-mobilności
Ten największy chiński producenta aut eklektycznych oraz baterii do nich, w tym roku na pewno prześcignie Teslę w sprzedaży aut bo oferuję naprawdę komfortowe pojazdy.
CCC.
Sieć sprzedaży w Europie rozrasta się w gigantycznym tempie i coraz więcej osób przekonuję się to tych aut, szczególnie że jakością przerastają większości aut europejskim.
Na mówienie o jakości poczekajmy jeszcze z parę lat. To, jak się starzeje auto (i technologia/oprogramowanie) okaże się za 5-10 lat. O ile widzę, że zasadniczo z Teslami dla ma nie ma jakiś większych przebojów mechanicznych lub softwarowych, o tyle jeszcze nie wiemy, jak to będzie wyglądać z chińczykami. Jestem ciekaw, na ile producenci (także EU) będą aktualizować stare systemy/mapy.
Żeby była jasność, wydaje mi się, że Byd powinien dobrze się zestarzeć i trzymam za to kciuki. Może następne auto będzie właśnie od nich.
 

pluto

Pionier e-mobilności
Kolejny model BYD PHEV będzie dostępny w ofercie - SEAL 05 dm-i w wersji kombi oraz sedan.

489213210_10233582041846639_2929094289886763616_n.jpg

Auto wielkości Tesli 3 (długość 4780 mm) w dwóch wersjach akumulatorów (8,3 kWh i 18,3 kWh) zasięg elektryczny od 50 do 115 km, łączny do 1250 km.
 

pluto

Pionier e-mobilności
23 kwietnia 2025 zostanie otwarty 21 w Polsce nowy salon BYD – lidera elektromobilności, który podbija świat!

"To będzie miejsce, w którym technologia spotyka się z designem, a elektryczna motoryzacja wjeżdża na wyższy poziom" - jak to napisał dealer w swoim zaproszeniu ;)
🔋
⚡

📍
Jawornik 525, 32-400 Myślenice

A jeszcze 2 tygodnie temu mieli 16 salonów sprzedaży w Polsce, a ma być ich 40 do końca roku o_O

490122598_122133656624801154_5300168748265452595_n.jpg
 

JonhDoeEV

Nowy na Forum
40 salonów wydaje się strasznie dużą liczbą. Aż tak dobrze BYD się sprzedaje? Czy gotowi są dokładać do biznesu przez dłuższy czas? Może jak uruchomią fabryki na Węgrzech i w Turcji obniżą ceny i wtedy spodziewają się skokowego wzrostu sprzedaży?
 

pluto

Pionier e-mobilności
Też się dziwiłem że tyle ma być w Polsce, ale pewnie jest jakaś ukryta strategia firmy.
Ponadto nowe salony powstają przy istniejących dealerach innych marek (nie jako samodzielny salon sprzedaży) więc także dla nich jest interes w rozszerzeniu oferty sprzedaży bo europejskie marki coraz słabiej się sprzedają, więc jak klient nie kupi jednego auto to wybierze inny z jego oferty i biznes sie kręci.

Ale patrząc na przykład na Niemcy gdzie mają teraz salonów 29 i też bardzo szybko ich przybywa, w Norwegii gdzie jest ich bodajże 60 i rynek jest tam już trochę nasycony autami EV to mają jakiś "niecny" plan. :unsure:

Tym bardziej że BYD sprzedaje statystycznie droższe modele bo mają auta elektryczne i PHEV, a np. inne marki chińskie jak MG, Omoda, Jaecoo czy Baic mają też auta czysto spalinowe i to one napędzają sprzedaż chińskich aut.
 

art

Zadomawiam się
Też się dziwiłem że tyle ma być w Polsce, ale pewnie jest jakaś ukryta strategia firmy.
Ponadto nowe salony powstają przy istniejących dealerach innych marek (nie jako samodzielny salon sprzedaży) więc także dla nich jest interes w rozszerzeniu oferty sprzedaży bo europejskie marki coraz słabiej się sprzedają, więc jak klient nie kupi jednego auto to wybierze inny z jego oferty i biznes sie kręci.

Ale patrząc na przykład na Niemcy gdzie mają teraz salonów 29 i też bardzo szybko ich przybywa, w Norwegii gdzie jest ich bodajże 60 i rynek jest tam już trochę nasycony autami EV to mają jakiś "niecny" plan. :unsure:

Tym bardziej że BYD sprzedaje statystycznie droższe modele bo mają auta elektryczne i PHEV, a np. inne marki chińskie jak MG, Omoda, Jaecoo czy Baic mają też auta czysto spalinowe i to one napędzają sprzedaż chińskich aut.

Ukryta strategia to zapewne fakt, że polscy dealerzy najlepiej kroją. Wystarczy porównać ceny z AT, nawet po odjęciu rabatu za elektromobilność kilkanaście tysięcy taniej niż w PL (Sealion 7 AWD Excellence bez tego rabatu to 54480 € brutto). Ten bonus to jednak bonus BYDa, a nie państwowy, więc cena to 52480. Tym większy żal.
Cennik detal: https://cdn.prod.website-files.com/...ebbdf7e0b23d1fa338c22f_BYD_Folder_SEALION.pdf
Dla uczciwości trzeba uwzględnić jeszcze różnicę w VAT tam 20 tu 23, ale to i tak góra kilka tysięcy, więc różnica pozostaje nadal bardzo duża .
 
Last edited by a moderator:

parapsychopatolog

Zadomawiam się
40 salonów wydaje się strasznie dużą liczbą. Aż tak dobrze BYD się sprzedaje? Czy gotowi są dokładać do biznesu przez dłuższy czas? Może jak uruchomią fabryki na Węgrzech i w Turcji obniżą ceny i wtedy spodziewają się skokowego wzrostu sprzedaży?
W pierwszym kwartale 2025 sprzedali 530 egzemplarzy. (MG 3049, Jaecoo 1202 itd...)
 
Top