Bartłomiej S

Posiadacz elektryka
Najbardziej ubolewam, że nie ma oszczędnych aut dostawczych. Niestety wszystko na rynku to jest konwersja z płyty podłogowej pojazdów spalinowych i mimo władowania baterii 75kwh brutto to zasięg przy 120 km wychodzi 160km na autostradzie. Sama jazda mieszana to maksymalnie 300km zasięgu.

Szkoda bo patrząc na schematy widać, że prawie połowa podłogi nie jest zapełniona bateriami czyli szacuje, że płyta podłogowa pod silnik spalinowy uniemożliwia zwiększenie pojemności baterii.

I chodzi mi o mniejsze dostawcze np. rozmiarów Toyota Proace City
 

Michal

Moderator
Ale co to jest za pokaz możliwości, jak przyspieszenia takie jak TM3, stawać na tankowanie trzeba też tak samo często jak na ładowanie (albo nawet częściej). Chyba tylko tyle, że da się to pewnie tanio kręcić do 2s/100kmh, ale wtedy to już co 50 km tankowanie :ROFLMAO:
 

Michal

Moderator
Najbardziej ubolewam, że nie ma oszczędnych aut dostawczych. Niestety wszystko na rynku to jest konwersja z płyty podłogowej pojazdów spalinowych i mimo władowania baterii 75kwh brutto to zasięg przy 120 km wychodzi 160km na autostradzie. Sama jazda mieszana to maksymalnie 300km zasięgu.

Szkoda bo patrząc na schematy widać, że prawie połowa podłogi nie jest zapełniona bateriami czyli szacuje, że płyta podłogowa pod silnik spalinowy uniemożliwia zwiększenie pojemności baterii.

I chodzi mi o mniejsze dostawcze np. rozmiarów Toyota Proace City
Też bym kupił i zrobił takiego mini kampera EV gdyby pod podłogą było ze 150 kWh. Ale w sumie, to stał by w garażu 350 dni w roku, więc tylko marnowanie zasobów :p
 
Last edited:

Bartłomiej S

Posiadacz elektryka
Też bym kupił i zrobił takiego mini kampera EV gdyby pod podłogą było ze 150 kWh. Ale w sumie, to stały w garażu 350 dni w roku, więc tylko marnowanie zasobów :p
U nas takie mini dostawcze robią 50k rocznie więc akurat ubolewam mocno, że nic nie ma na rynku.

Tym większy smutek, że nawet żadnych zapowiedzi nie ma na modele 2024/2025
 

rawier

Posiadacz elektryka
Też bym kupił i zrobił takiego mini kampera EV gdyby pod podłogą było ze 150 kWh. Ale w sumie, to stały w garażu 350 dni w roku, więc tylko marnowanie zasobów :p
Podobno ID.Buzz ma być w wersji California :)
albo można już korzystać z konwersji:
 

Michal

Moderator
Podobno ID.Buzz ma być w wersji California :)
80 kWh brutto to mogą sobie w tyłek wsadzić przy takiej budzie :p
TMX ma 100 kWh, a to już i tak mało na takie bydle, a jest dużo bardziej opływowy i ma najlepszy dostępny napęd.
Moim zdaniem w kamperze, 120 kWh to takie minimum.
No i sensowne szybkości ładowania, dużo osprzętu na prąd, gniazdek itp...
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Najbardziej ubolewam, że nie ma oszczędnych aut dostawczych. Niestety wszystko na rynku to jest konwersja z płyty podłogowej pojazdów spalinowych i mimo władowania baterii 75kwh brutto to zasięg przy 120 km wychodzi 160km na autostradzie. Sama jazda mieszana to maksymalnie 300km zasięgu.

Szkoda bo patrząc na schematy widać, że prawie połowa podłogi nie jest zapełniona bateriami czyli szacuje, że płyta podłogowa pod silnik spalinowy uniemożliwia zwiększenie pojemności baterii.

I chodzi mi o mniejsze dostawcze np. rozmiarów Toyota Proace City
Tylko że bateria 75 kWh to jakieś 500 kg, wrzuć taką x2 i już targasz ze sobą dodatkową tonę. Jaką to by miało ładowność? Nie mówiąc już o aktualnych cenach za kWh baterii, taki dostawczak nie spinał by się ekonomicznie. Trzeba poczekać na jakiś przełom w bateriach.
 

rawier

Posiadacz elektryka
80 kWh brutto to mogą sobie w tyłek wsadzić przy takiej budzie :p
TMX ma 100 kWh, a to już i tak mało na takie bydle, a jest dużo bardziej opływowy i ma najlepszy dostępny napęd.
Moim zdaniem w kamperze, 120 kWh to takie minimum.
No i sensowne szybkości ładowania, dużo osprzętu na prąd, gniazdek itp...
z jednej strony to camperem raczej nie będziesz napinał jak X'em :) z drugiej niedawno pokazywali nowe wersje 6 i 7 osobowe i wspominali przy tym o większych pojemnościach baterii. Jak przy 120km/h będzie można zrobić 300km to przynajmniej według mnie będzie to ok.
 
Top