Co dalej po Tesli? Jaki następny BEV byście wybrali?

Michal

Moderator
Ja nie rozumiem dlaczego tyle ludzi narzeka na Teslę, że nie dają większej baterii, a nie słyszę jakoś narzekania na ID Buzz właśnie... Przecież tam powinno być 120 kWh minimum, żeby sensowny zasięg był...
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Ja nie rozumiem dlaczego tyle ludzi narzeka na Teslę, że nie dają większej baterii, a nie słyszę jakoś narzekania na ID Buzz właśnie... Przecież tam powinno być 120 kWh minimum, żeby sensowny zasięg był...
Może to przez stagnację. TmS i Tm3 mają tą samą pojemność baterii co w 2017. 8 lat to jednak dużo w świecie EV. Konkurencja się szybko rozwija i np Koreańczycy w przeciągu 3 lat od premiery ioniqa5 już dwukrotnie zwiększyli pojemność baterii z 72 do 77 i ostatecznie do 84kWh. VAG dodał sporo kWh czy to w Q8, czy e-tronie GT/taycanie. Lucid co chwila coś kombinuje i ulepsza i teraz wersje long range mają po 120kWh. Itd itd... A w Tesli największą innowacją w zakresie zasięgu w ostatnich latach to homologacja na innych oponach. Gdyby chociaż było szybsze ładowanie, ale też nie, bo np Tm3 zalicza regres w tym aspekcie.
W 2021 roku miała być Tesla Plaid+ z zasięgiem 840km, na którą sam złożyłem preorder, ale wyszło jak wyszło.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Ja nie rozumiem dlaczego tyle ludzi narzeka na Teslę, że nie dają większej baterii, a nie słyszę jakoś narzekania na ID Buzz właśnie... Przecież tam powinno być 120 kWh minimum, żeby sensowny zasięg był...
może Buzz ma jednak innego klienta docelowego? Buzz nigdy nie będzie najlepiej się sprzedającym autem. Nie ten rozmiar, nie ten budżet nie ta funkcjonalność. To i narzekaczy mało.
 

Michal

Moderator
Może to przez stagnację. TmS i Tm3 mają tą samą pojemność baterii co w 2017. 8 lat to jednak dużo w świecie EV. Konkurencja się szybko rozwija i np Koreańczycy w przeciągu 3 lat od premiery ioniqa5 już dwukrotnie zwiększyli pojemność baterii z 72 do 77 i ostatecznie do 84kWh. VAG dodał sporo kWh czy to w Q8, czy e-tronie GT/taycanie. Lucid co chwila coś kombinuje i ulepsza i teraz wersje long range mają po 120kWh. Itd itd... A w Tesli największą innowacją w zakresie zasięgu w ostatnich latach to homologacja na innych oponach. Gdyby chociaż było szybsze ładowanie, ale też nie, bo np Tm3 zalicza regres w tym aspekcie.
W 2021 roku miała być Tesla Plaid+ z zasięgiem 840km, na którą sam złożyłem preorder, ale wyszło jak wyszło.
No to chyba nie czytasz newsów :p
TM3 LR 75, a teraz 82
TM3 SR 50, , później 54, a teraz 57,5
 

Halisep

Posiadacz elektryka
No to chyba nie czytasz newsów :p
TM3 LR 75, a teraz 82
TM3 SR 50, , później 54, a teraz 57,5
Reasumując:
Tesla albo się zatrzymała (TmS 100kWh od 8 lat),
Albo zwiększa pojemność w żółwim tempie z 72 do 75 netto w ciągu 8 lat, wydłużając przy tym czas ładowania z 24 minut do 33 minut w zakresie 10-80% (Tm3 LR).
 

aadamuss

Posiadacz elektryka
może Buzz ma jednak innego klienta docelowego? Buzz nigdy nie będzie najlepiej się sprzedającym autem. Nie ten rozmiar, nie ten budżet nie ta funkcjonalność. To i narzekaczy mało.
I mało się sprzedaje id buzz. Auto ciekawe ale jakos mało popularne bo dziwny gabaryt lub cena za wysoka.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
nie wiem jak do Was, ale do mnie przemawiają fakty i liczby. A są one takie, że ładowanie 10-80% dla Taycana ma średnią prędkość 260kwh, a dla Tesli (przykładowo 3 LR) 95 kWh. Prawie 3x szybsze ładowanie!
To co zaoszczędzimy na ładowarkach to stracimy w serwisie;)

średnie prędkości w 10-80 w odniesieniu do netto
Tycan i Kia EV6 maja tyle samo 2.33C
Tesla 3 LR ma 1.55C a z mniejsza baterią 1.68C
Tesla X/S ma 1.4C (bo 250kW obcina na starcie)

Wiec nie prawie 3x szybsze ładowania tylko 1.5x szybsze
 

to_masz

Posiadacz elektryka
średnie prędkości w 10-80 w odniesieniu do netto
Tycan i Kia EV6 maja tyle samo 2.33C
Tesla 3 LR ma 1.55C a z mniejsza baterią 1.68C
Tesla X/S ma 1.4C (bo 250kW obcina na starcie)

Wiec nie prawie 3x szybsze ładowania tylko 1.5x szybsze
czuję się jak Detektyw Fakcik 😅, no ale tak mam, więc wybaczcie:

@zibizz1 skąd te dane? 70% doładowania z 1,55C to jeśli dobrze rozumiem C, to 70%/155% x 60 minut = 27 minut ... co najmniej 33,5 minuty potrzebuję na takie ładowanie - czyli jakieś 25% dłużej 👉 mi wychodzi w TMY 1.25C

Ostatnio ktoś też reklamował https://evkx.net/, że tam są krzywe ładowania, to sobie sprawdziłem dla Tycana i EV6 (nie wiem na ile te dane są wiarygodne):
  • Tycan 97 kWh netto -- średnia 259.5 kW 👉 2.67C
  • EV6 80 kWh netto -- średnia 171.8 kW 👉 2.15C
    (tutaj szczególnie krzywa ładowania na początku wygląda jakby nie osiągnęła swojego maksa ... w EV Database podają 205 kW średnią dla takiego ładowania 👉 wychodziłoby wtedy 2.56C)
Dlatego w trasie dla mnie optymalne ładowanie w Tesli to 5-60%, bo zajmuje równo 20 minut. Czyli daje oszałamiającą średnią 1,65C.

To co zaoszczędzimy na ładowarkach to stracimy w serwisie;)
Wygląda na to, że @Halisep ma już wersję, która nie ma tego problemu ... a nawet i bez tego wk%^&* mnie właściciele Porsche na ładowarkach, że ich stać na takie auto 😛
 

daniel

Señor Meme Officer
Z Porsche nie będzie tak różowo. Obiecali oprogramowanie za 3 miesiące, bo coś musieli powiedzieć. 3 miesiące minęły, a rozwiązania nie ma, bo prawdopodobnie problem jest w sprzęcie i może wystąpić nagle.

 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Ciekawe, ja nie mam tego problemu(jeszcze hehe)

Warto wspomnieć, że większość tesli teraz używa ogniw od LG, zarówno od en sol jak i lg chem :)
Także nikt nie jest bezpieczny :D
 
Top