Co zrobił autopilot Tesli w pewnej sytuacji

nabrU

Moderator
tylko że w PL obowiązuje ruch prawostronny

Ależ oczywiście i tak jak napisałem pojazdy włączają się w PL do ruchu na wjeździe autostrady z prawej strony kierowcy jadącego już po autostradzie, nieprawdaż :)

, pozatym auto nie powinno ignorować pojazdu na lewym pasie :)

A to już inna sprawa
 

ypl

Pionier e-mobilności
Daj nagranie z kamer, będzie łatwiej przeanalizować całą sytuację.
A to się wszystko cały czas rejestruje na ten pendrive? Jutro wrzucę jak coś tam będzie
 

chris89

Posiadacz elektryka
Poważnie tak krótko? Mam starą kamerkę Mio i nagrywa 8h na bodajże 32gb pendrive. Dziesięć minut to trochę krótko, przecież po wypadku mogą nawet służby nie dojechać w takim czasie. Chyba, że po uderzeniu przestaje nagrywać.

Co do zdarzeń to kolejne, o którym czytam tu na forum. Bez nagrania, bez dowodu. Gdyby to mnie spotkało to bym pierwsze co to zabezpieczył nagrania i kontaktował się z Teslą, a nie wypisywał na forum.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ale co chcesz tesli zglosic ? Ze ich system BETA zle dziala ?
To zawsze mialo bledy i bedzie je mialo.
Do czasu jak wszystkie auta nie zaczna same jezdzic i sie komunikowac zadna autonomia nie bedzie mozliwa do uzywania. No i jeszcze trzeba zabronoc jazdy rowerami i motocyklami…
 

wiktor

Posiadacz elektryka
Wracaliśmy wczoraj z Zakopca, i jechałem sobie czasami na "autopilocie". Jadąc prawym pasem, droga zaczęła skręcać w lewo (lekki łuk), z prawej strony pojawił się pas rozbiegowy na który wjechało auto, było przede mną jakieś 20 metrów, układ drogi spowodował, że z pespektywy kamery w tesli, jechałem wprost na to auto w jego bok, na lewym pasie w tym samym czasie wyprzedzało mnie auto. Intuicja mi podpowiadała, że sytuacja jest dla autopilota trudna, więc mocniej chwyciłem kierownicę. Jak zacząłem wyprzedzać auto na pasie rozbiegowym (było już obok mnie), a po lewej na wysokości lusterka miałem przód auta które mnie wyprzedzała, usłyszałem pi pi i tesla nerwowo wykonała gwałtowny skok w lewo, mocno kontrowałem ręką żeby utrzymać się na pasie. Gdybym uderzył w to auto po lewej, to już by dzisiaj tesla na otomoto była wystawiona (taki miałem wkurw wczoraj), już bym tym nie chciał jeździć, lub wszyscy w szpitalu byśmy byli. Parę lat jeździłem na autopilocie BMW i nigdy takich nerwowych skoków auto nie robiło, i z pewnym wyprzedzeniem się wyłączał jeżeli sytuacja na drodze była skomplikowana. Ewidentnie ta sytuacja pokazuje, że to co działa, na szerokich z reguły prostych drogach w USA, to u nas jeszcze przez wiele lat to nie będzie działać dobrze, jeżeli w ogóle kiedykolwiek będzie. Druga sprawa, to jest to co pisałem rok temu w dyskusji o czujnikach, kamera to zawsze będzie mniejsza lub większa aproksymacja, i ta sytuacja to też pokazała. Gdyby były czujniki to auto wiedziało by z drugiego źródła, że nie uderzymy w auto na pasie rozbiegowym. Nigdy tesla vision i fsd nie będzie w 100% przewidywalne i nawet na tym samym parkingu czy drodze w innych warunkach oświetleniowych (ostre słońce) będzie się różnie zachowywać. Po tej sytuacji ja już tego systemu nie zamierzam używać i radzę mocno kierownicę trzymać jak ktoś korzysta z tego dobrodziejstwa tesli.
a zg;losiles to przez apke wraz z data i godzina dokladna?
takie rzeczy powinno sie zglaszac, zeby to analizowali. do 1 miesiaca wstecz mozna zglosić.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Zasada ustąp , bo nie wiesz czy on Cię widzi ?
Maszyna nie wie czy wyrzucił kierunek i czasem od razu nie zacznie skręcać a w lusterko nie spojrzał?
Ocena ryzyka
 

Najnowsze dyskusje

Top