Co zrobił autopilot Tesli w pewnej sytuacji

Bronek

Pionier e-mobilności
To jest jednak gdybanie ... Nie przywaliła , czy byłby cud ?? Nie ?? Nigdy sie nie dowiemy . Na 6 lat z full FSD wer EU miałem może dwie , trzy moim zdaniem niebezpieczne sytuacje , gdzie reagowałem i tez nie wiem jaki byłby koniec bez tych reakcji ??
Błędów było sporo ale w stylu fantomów czy za bliskich jazd przy środkowej linii itp .
Lepiej być czujnym jak sie przekonać co by bylo gdyby?
Najwięcej obaw mają obserwatorzy mediów . Po doświadczeniu z AP po jakims czasie sie wie co i gdzie nie działa na 100% , czasem jednak coś dodadzą a coś spiepszą . Normalka . Ale i tak w porównaniu do np Merca to jest o wiele lepiej .


Taki log pójdzie po nacisnięciu samochodzika . Gdy AP /FSD i ingerowalismy to będzie to w nim. Jak skutek ????
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Witam
Też zauważyłem, że autopilot jest bardzo nerwowy gdy pojawia się samochód na prawym pasie włączania się do ruchu. Przeważnie wali po hamulcach a szczególnie jak tamten pojazd ma włączony lewy kierunek to już na 100%. to chyba jakieś amerykańskie zwyczaje.
Ja zauważyłem, że tak robił zawsze na 100% przed 2024.14, teraz robi tak może 1/10 (a przejechałem już na tej wersji >2.000 km, głównie po autostradach). Od 2024.14 AP jest dużo mniej nerwowy, zwłaszcza przy włączającym się aucie z pasa wjazdowego i jego mijaniu, przy mijaniu auta zjeżdżającego pasem zjazdowym i przy wyprzedaniu aut na wielu pasach. Kiedyś jak dojeżdżał np. do wyprzedzanego tir-a, który jechał blisko lewej krawędzi swojego pasa, to też potrafił zwolnić lub piszczeć, a teraz tak robi dopiero jak wyprzedzany pojazd najeżdża na linię między pasami (lub ją przekracza).
 

ypl

Pionier e-mobilności
Taki log pójdzie po nacisnięciu samochodzika . Gdy AP /FSD i ingerowalismy to będzie to w nim. Jak skutek ????
Ale gdzie to @Bronek jest? W aucie czy w apce? Jak samochodzik w lewym dolnym rogu naciskam to menu się otwiera.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Tam ci jest uny w aucie , jeno trza trzymać a nie puszczać....

Wtedy dostaniesz komunikat o przesyłaniu
Aaaaaa, okay, jak żona wróci to przetestuję.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Na żonie ? Ten pkt u niej jest jest gdzie indziej. Nazywa sie chyba G?
Hahahahaha, testować będę na aucie ale później być może i z żoną coś wyjdzie 🤣
 

ducarider

Posiadacz elektryka
Wracaliśmy wczoraj z Zakopca, i jechałem sobie czasami na "autopilocie". Jadąc prawym pasem, droga zaczęła skręcać w lewo (lekki łuk), z prawej strony pojawił się pas rozbiegowy na który wjechało auto, było przede mną jakieś 20 metrów, układ drogi spowodował, że z pespektywy kamery w tesli, jechałem wprost na to auto w jego bok, na lewym pasie w tym samym czasie wyprzedzało mnie auto. Intuicja mi podpowiadała, że sytuacja jest dla autopilota trudna, więc mocniej chwyciłem kierownicę. Jak zacząłem wyprzedzać auto na pasie rozbiegowym (było już obok mnie), a po lewej na wysokości lusterka miałem przód auta które mnie wyprzedzała, usłyszałem pi pi i tesla nerwowo wykonała gwałtowny skok w lewo, mocno kontrowałem ręką żeby utrzymać się na pasie. Gdybym uderzył w to auto po lewej, to już by dzisiaj tesla na otomoto była wystawiona (taki miałem wkurw wczoraj), już bym tym nie chciał jeździć, lub wszyscy w szpitalu byśmy byli. Parę lat jeździłem na autopilocie BMW i nigdy takich nerwowych skoków auto nie robiło, i z pewnym wyprzedzeniem się wyłączał jeżeli sytuacja na drodze była skomplikowana. Ewidentnie ta sytuacja pokazuje, że to co działa, na szerokich z reguły prostych drogach w USA, to u nas jeszcze przez wiele lat to nie będzie działać dobrze, jeżeli w ogóle kiedykolwiek będzie. Druga sprawa, to jest to co pisałem rok temu w dyskusji o czujnikach, kamera to zawsze będzie mniejsza lub większa aproksymacja, i ta sytuacja to też pokazała. Gdyby były czujniki to auto wiedziało by z drugiego źródła, że nie uderzymy w auto na pasie rozbiegowym. Nigdy tesla vision i fsd nie będzie w 100% przewidywalne i nawet na tym samym parkingu czy drodze w innych warunkach oświetleniowych (ostre słońce) będzie się różnie zachowywać. Po tej sytuacji ja już tego systemu nie zamierzam używać i radzę mocno kierownicę trzymać jak ktoś korzysta z tego dobrodziejstwa tesli.
Zgadzam się, teraz czekaj na szlam, który się na Ciebie wyleje. Tesla jest najlepsza 😀
 

ciastek

Pionier e-mobilności
(...) Parę lat jeździłem na autopilocie BMW i nigdy takich nerwowych skoków auto nie robiło, (...). Gdyby były czujniki to auto wiedziało by z drugiego źródła, że nie uderzymy w auto na pasie rozbiegowym. (...)
Nie umniejszając Twojemu negatywnemu doświadczeniu z Autopilotem, nie wierzę, by posiadanie USS coś tu zmieniło.
Twoje BMW G30/G31 używa USS jedynie do parkowania, a asystę jazdy i unikanie kolizji realizuje za pomocą kamery i kilku radarów.
Po tej sytuacji (...) radzę mocno kierownicę trzymać jak ktoś korzysta z tego dobrodziejstwa tesli.
To zawsze dobra rada. I zgodna z instrukcją obsługi pojazdu.
 

Najnowsze dyskusje

Top