Co zrobił autopilot Tesli w pewnej sytuacji

chris89

Posiadacz elektryka
To zglaszaj, takich bledow mozesz miec setki. Fantomowe hamowania sa od wielu lat, problemy przy mijaniu aut tez
Tylko takie gdzie Tesla chce wjechać pod pędzące na lewym pasie pojazdy jak widać chyba nie idą w setki 😬. Jeśli się nie zgłosi to jak mają przeanalizować i wyeliminować błąd 🤦🏻. Typowe myślenie, ja nie zrobię, zrobi ktoś inny lub się domyślą. Niejednokrotnie w aplikacjach na iPhone zgłaszałem błąd, który mnie irytował dziesiąty raz, a nigdy nie miałem czasu i słyszałem „jest Pan pierwszy”… od tamtej pory, 2-3 razy błąd i zgłaszam. Najlepsze jest to, że często na drugi dzień widzę aktualizację.
 

Michal

Moderator
Niestety nie dowiemy się co auto chciało zrobić, bo je powstrzymałś (i bardzo dobrze). Widziałem wiele filmików na YT, gdzie Tesla w tego typu sytuacjach przesuwała się agresywnie w bok ale dosłownie o 30-50 cm, np. prawie do samej barierki energochłonnej, żeby właśnie uniknąć jakiegoś auta. Tutaj mógł być podobny planowany manewr.
Tutaj kilka takich przykładów (pomijając pierwszy fragment):
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Tylko takie gdzie Tesla chce wjechać pod pędzące na lewym pasie pojazdy jak widać chyba nie idą w setki 😬. Jeśli się nie zgłosi to jak mają przeanalizować i wyeliminować błąd 🤦🏻. Typowe myślenie, ja nie zrobię, zrobi ktoś inny lub się domyślą. Niejednokrotnie w aplikacjach na iPhone zgłaszałem błąd, który mnie irytował dziesiąty raz, a nigdy nie miałem czasu i słyszałem „jest Pan pierwszy”… od tamtej pory, 2-3 razy błąd i zgłaszam. Najlepsze jest to, że często na drugi dzień widzę aktualizację.
Ale ja uwazam ze nalezy zglaszac !
Tylko sie nie dziwic ze to nie jest do konca bezpieczny system. Bo to jest BETA. I jeszcze przez 10lat bedzie, albo dluzej…
 

ypl

Pionier e-mobilności
Niestety nie dowiemy się co auto chciało zrobić, bo je powstrzymałś (i bardzo dobrze). Widziałem wiele filmików na YT, gdzie Tesla w tego typu sytuacjach przesuwała się agresywnie w bok ale dosłownie o 30-50 cm, np. prawie do samej barierki energochłonnej, żeby właśnie uniknąć jakiegoś auta. Tutaj mógł być podobny planowany manewr.
Tutaj kilka takich przykładów (pomijając pierwszy fragment):
Teraz po ochłonięciu, też zakładam, że chciała się przysunąć w lewo ale nie uderzyłaby, ale panik mode mi się włączył jak to się zadziało.
 

KrzysztofFly

Moderator
Wstawię raz jeszcze filmik, który jest z sytuacji jaką ja miałem w DE na autostradzie, różnica taka, że u mnie lewy pas był pusty, a na mój pas zaczął się zsuwać TIR z prawego pasa (zapewne kierowca zapatrzony w telefon).
Początek sytuacji w 40s filmu.
Tutaj też była reakcja Tesli, może trochę nadgorliwa, "TIR" także się zorientował i zaczął wracać na swój pas.
 

Michal

Moderator
Wstawię raz jeszcze filmik, który jest z sytuacji jaką ja miałem w DE na autostradzie, różnica taka, że u mnie lewy pas był pusty, a na mój pas zaczął się zsuwać TIR z prawego pasa (zapewne kierowca zapatrzony w telefon).
Początek sytuacji w 40s filmu.
Tutaj też była reakcja Tesli, może trochę nadgorliwa, "TIR" także się zorientował i zaczął wracać na swój pas.
Tutaj też widać, że auto przesunęło się tak naprawdę tylko o pół szerokości samochodu, bo przed manewrem praktycznie najeżdżali kołem na linie, a po linia było równo na środku.
Czyli 1,85 m / 2 = 0.925 m
Ale miałeś tam dużo miejsca, więc przesunęło się mocno. Na tych filmach, gdzie jest bariera widać, jak wtedy przesuwa się blisko niej ale jednak nie wali.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Wstawię raz jeszcze filmik, który jest z sytuacji jaką ja miałem w DE na autostradzie, różnica taka, że u mnie lewy pas był pusty, a na mój pas zaczął się zsuwać TIR z prawego pasa (zapewne kierowca zapatrzony w telefon).
Początek sytuacji w 40s filmu.
Tutaj też była reakcja Tesli, może trochę nadgorliwa, "TIR" także się zorientował i zaczął wracać na swój pas.
No w tej sytuacji elegancko tesla zrobiła, u mnie to było jednak coś innego ale auto na prawym pasie rozbiegowym jechało dość blisko krawędzi pasa, ale z perspektywy kierowcy spokojnie można było jechać, nie było napewno żadnego najechania na linię przez nikogo. Poprostu u nas są węższe pasy i wystarczy, że inne auto przysunie się trochę bliżej krawędzi pasa i margines aproksymacji kamery się kończy.
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Mi właśnie się dużo wygodniej teraz jeździ na AP (od 2023.14), bo właśnie ignoruje już u mnie to, że inne auta (nawet tiry) jadą blisko krawędzi pasa - wcześniejsze wersje zwalniały/krzyczały jak było blisko krawędzi, teraz już tylko jak najadą/przekroczą linię. Ostatnie 3-4kkm dużo wygodniej się jechało na AP, wreszcie całe 450km mojej częstej trasy po A1 robię na AP (też dzięki Sexy i auto włączaniu AP po zmianie pasa).
 

daniel

Señor Meme Officer
Mi właśnie się dużo wygodniej teraz jeździ na AP (od 2023.14), bo właśnie ignoruje już u mnie to, że inne auta (nawet tiry) jadą blisko krawędzi pasa - wcześniejsze wersje zwalniały/krzyczały jak było blisko krawędzi, teraz już tylko jak najadą/przekroczą linię. Ostatnie 3-4kkm dużo wygodniej się jechało na AP, wreszcie całe 450km mojej częstej trasy po A1 robię na AP (też dzięki Sexy i auto włączaniu AP po zmianie pasa).
Kiedyś jeszcze było zwalnianie, zeby zmniejszyć różnicę prędkości - 140 vs 90. Na prawym pasie przewijały się takie strzałki do tyłu. Teraz już tego nie widzę. Pewnie było oskryptowane, a teraz takie rzeczy wylatują.
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Kiedyś jeszcze było zwalnianie, zeby zmniejszyć różnicę prędkości - 140 vs 90. Na prawym pasie przewijały się takie strzałki do tyłu. Teraz już tego nie widzę. Pewnie było oskryptowane, a teraz takie rzeczy wylatują.
A powiem Ci, że strzałki dalej czasem widzę, ale nie zwalnia przy 140 vs 90. Wczoraj zwolniło, ale to jak na prawym pasie jechał jakiś busik z ~70km/h, nawet wszystkie ciężarówki go wyprzedzały.
 
Top