Consigliero ID.3 1st

consigliero

Posiadacz elektryka
Ten software zaczyna mnie fkurwiać. Dawno temu mogłem sobie ustawić miejsce ładowania ale 2.4 to zepsuło. Teraz mam 3.0 i mogę sobie ustawić punkt ładowania który nie znika po kilku godzinach, jest widoczny w aplikacji i w samochodzie. Tylko nic to nie daje bo aplikacja nie wie że auto znajduje się w punkcie ładowania. Jak patrzę w aplikację to mam ustawienia jak dla każdego innego miejsca ale w aucie jest zmniejszona moc i ładowanie do 100% . Na mapie pojawił się nowy znaczek, pozycja samochodu, ale rzekomo nie można jej określić bo ktoś nim niby jeździ. Do tego parę ustawień twierdzi że nie mam aktywnej umowy na mobilne usługi online, jak je posiadam.
 

Attachments

  • IMG_7971.jpg
    IMG_7971.jpg
    136,1 KB · Liczba wyświetleń: 8
  • IMG_0783.jpeg
    IMG_0783.jpeg
    134,2 KB · Liczba wyświetleń: 5
  • IMG_7972.jpg
    IMG_7972.jpg
    65 KB · Liczba wyświetleń: 7

nabrU

Pionier e-mobilności
Ten software zaczyna mnie fkurwiać.

Czyżby czas na Teslę :LOL:

Dawno temu mogłem sobie ustawić miejsce ładowania ale 2.4 to zepsuło. Teraz mam 3.0 i mogę sobie ustawić punkt ładowania który nie znika po kilku godzinach, jest widoczny w aplikacji i w samochodzie. Tylko nic to nie daje bo aplikacja nie wie że auto znajduje się w punkcie ładowania. Jak patrzę w aplikację to mam ustawienia jak dla każdego innego miejsca ale w aucie jest zmniejszona moc i ładowanie do 100% . Na mapie pojawił się nowy znaczek, pozycja samochodu, ale rzekomo nie można jej określić bo ktoś nim niby jeździ. Do tego parę ustawień twierdzi że nie mam aktywnej umowy na mobilne usługi online, jak je posiadam.

A może po tym upgradzie trzeba zaktualizować apkę WeConnect ID? Albo cały czas serwery wiszą stąd te błędy w apce?
Ja osobiście nie używam apki ID do zarządzania ładowaniem, robię to z poziomu apki ładowarki (lub jak kto woli wallboxa ;)). Jedyne co robię w apce co dotyczy ładowania to ustawienie max poziomu SOC czyli np. 80% czy tam 100%.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ten software zaczyna mnie fkurwiać. Dawno temu mogłem sobie ustawić miejsce ładowania ale 2.4 to zepsuło. Teraz mam 3.0 i mogę sobie ustawić punkt ładowania który nie znika po kilku godzinach, jest widoczny w aplikacji i w samochodzie. Tylko nic to nie daje bo aplikacja nie wie że auto znajduje się w punkcie ładowania. Jak patrzę w aplikację to mam ustawienia jak dla każdego innego miejsca ale w aucie jest zmniejszona moc i ładowanie do 100% . Na mapie pojawił się nowy znaczek, pozycja samochodu, ale rzekomo nie można jej określić bo ktoś nim niby jeździ. Do tego parę ustawień twierdzi że nie mam aktywnej umowy na mobilne usługi online, jak je posiadam.
Ale jak to :)
VW twierdzi ze nowy soft rozwiarze wszystkie problemy, zdaje sie do grudnia 2021?

Wyglada na rownie udana poprawke co w tesli naprawa wycieraczek. Nigdy nie beda dobrze dzialac 😛
 

consigliero

Posiadacz elektryka
Jakby tak połączyć VW z oprogramowaniem Tesli. Mam papier który mówił o wersji finalnej w pierwszym kwartale 2021 chyba go wyciągnę i zacznę egzekwować
 

Ferrari95

Zadomawiam się
Mam ID.3 z ID software 3.2 i mogę potwierdzić, że w tej wersji nie ma żadnego z problemów, o których napisał Consi. Myślę, że oprogramowanie działa tak jak w Tesli.
Wprowadzenie trasy w nawigacji powoduje zaplanowanie po drodze niezbędnych postojów na ładowanie z wykorzystaniem możliwie najszybszych dostępnych ładowarek. Ponadto nawigacja, w czasie rzeczywistym, informuje o poziomie rozładowania baterii w chwili dojazdu do ładowarki oraz przewidywanym czasie postoju. Na ekranie widzimy także kto jest operatorem punktu ładowania oraz jaka jest jego moc.
Gdy poruszamy się z wyłączoną nawigacją, to gdy poziom rozładowania baterii osiągnie 20% system automatycznie wyświetla wszystkie punkty ładowania dostępne w okolicy. W razie konieczności wystarczy "kliknąć" na ekranie wybrany punkt i zostajemy do niego poprowadzeni jak po sznurku.
 

consigliero

Posiadacz elektryka
Jednym słowem aby zaktualizować oprogramowanie wystarczy kupić nowy model. Przyznaję że zaczynam się nad tym zastanawiać 😎
 

Cav

Pionier e-mobilności
Ale zrób to na ich koszt - żądaj takiego działania softu, jak w nowym modelu, albo wymiany auta na wolne od wad.
 

consigliero

Posiadacz elektryka
Jeszcze nie wiem bo mialem cały czas z tyłu głowy z jakiego powodu auto zaliczyło PYF. 8.04 zapisałem w kronice. Wydaje mi się ostatnio na przestrzeni ostatnich dwóch tygodni że samochód ma drenowaną baterię główną. Ponieważ dwa razy miałem w ostatnim czasie informację o niskim poziomie baterii 12 V która to została wymieniona około sierpnia na niby lepszą albo poprawioną która miała znieść upgrade do 3.0 W międzyczasie auto nam się zepsuło pod koniec lutego a naprawa polegała na wgraniu nowego oprogramowania. Teraz zastanawiam się czy być może zlikwidowano tylko skutek a nie przyczynę i być może teraz przyczyna próbuję się przebić na powierzchnię. Być może to kwestia ustawień w nowym oprogramowaniu bo obserwacja drenowania baterii wskazuje na okresy z niższą temperaturą. Być może jedno z ustawień automatyczne podgrzewanie szyb działa w tak kretyński sposób że podgrzewa jak temperatura spadnie bez oglądania się czy chcemy jechać. Drugą przyczyną może być po prostu uszkodzenie baterii 12 V co by tłumaczyło informację o niskim poziomie baterii. Ładowanie jest bo pokazuje to car scanner, ale być może bateria się rozładowuje i główna bateria próbuje uzupełniać energię co powoduje utratę procentową jej naładowania. Pierwsze symptomy zaobserwowałem po zostawieniu auta na lotnisku na 7 dni i w ostatnim dniu przed powrotem spadł śnieg. W aplikacji usunąłem zaznaczenie dotyczące battery care mode ale w samochodzie jest ona dalej zaznaczona. NIe wiem, bo nie znalazłem, gdzie się ukrywa opcja automatycznego podgrzewania szyb, cokolwiek ona oznacza i w jaki sposób działa. W akumulatorze jest też oczko i wygląda na czarne, nie wiem co to oznacza bo według instrukcji akumulator jest całkowicie bezobsługowy i przykryty takim kawałkiem plastiku s kablami który można ściągać podobno tylko w serwisie
 

consigliero

Posiadacz elektryka
16.04 napisalem. Być może szykuje mi się kolejna akcja techniczna, tak która dotyczy BMS. To by tłumaczyło sytuację sprzed miesiąca gdy auto przestało jechać oraz dziwne zachowanie z ładowaniem albo niedoładowywaniem akumulatora 12 V we właściwym czasie. Wczoraj auto ładowane rano do 100% jazda 100 km do Krakowa a po trzech godzinach informacja o niskim stanie baterii. Po odczytaniu wartości dziwi mnie niskie ładowanie, po powrocie na wieś SOC się powiększył i ładowanie też większe. Wydaje mi się że to może być problem z BMS ale niepokojący jest fakt że w opisie problemu w części dotyczącej rozwiązania, napisano na razie brak rozwiązania. W międzyczasie dodatkowo doszedł problem z tylnym lewym kierunkowskazem, u nas nie ma żarówek, który się na szczęście sam naprawił. Natomiast bagażnik rowerowy zgłaszał problem z żarówkami który był problemem wyimaginowanym.
Znaczy się czary
smile.gif
Osobiście zaczynam obstawiać jakiś problem z tą nieszczęsną baterią 12 V, która być może została uszkodzona poprzez niewłaściwe obchodzenie się z nią przez BMS. Bo czy normalnym jest aby po wyjeździe z domu gdzie w teorii była cały czas pod parą, przejechaliśmy 100 km i na tym dystansie nie była ładowana tylko prąd z niej uciekał. Po odstawieniu na 3 godziny wyszło że dalej z niej chyba prąd uciekał, po odpaleniu i wykryciu że poziom jest zbyt niski, system zaczął ładować z zabójczą prędkością 13,15 V. Dopiero po przyjeździe na wieś gdy poziom naładowania był w granicach 70 % SOC ładowanie było na wyższym poziomie. W mojej subiektywnej ocenie zarządzanie ładowaniem jest niezbyt dobrze dobrane. Na szczęście na jutro mam umówioną wizytę w serwisie aby popatrzyli na to dziwne zachowanie. Wysłałem im zdjęcia pokazujące stan baterii z upływem godzin, skriny z aplikacji pokazujące SOC tak więc mają temat do przemyśleń.
 
Top