Mamy tylko testy Bjorna, ale on wspominał że ABRP się chwaliło że danych na te samochody przybywa i wkrótce przejdą do kategorii Beta.Te dane dla mach-e i id.4 sa jeszcze w fazie eksperymantalnej, więc bardzo bym na nich jeszcze nie polegał. Jedynie dla tesli jest już duża próbka i można na tym polegać.
eNiro porównuję do TM3 SR+. Dla mnie nie było opcji wchodzić w kompletację M lub L przez niewygodne fotele z brakiem dopasowanie podparcia odcinka lędziowego, dlatego patrzyłem na XL z fotelami regulowanymi elektrycznie.Tak jak patrzę na te wykresy to można dojść do wniosku, że mamy w zasadzie 2 grupy aut. Takie, które dojeżdżają na miejsce w okolicach 20-22 godzin i takie które dojeżdżają dużo później.
Te z drugiej grupy eliminujemy jako auto na dłuższe wyjazdy.
Teraz jeszcze dodatkowo patrzyłbym mimo wszystko na przedział cenowy.
Nie wiem czy do końca sprawiedliwe jest porównywanie auta za 170tys (Kia e-niro) z takim za ~80tys więcej (TM3 LR, Ford Mach-e).
Jeśli już to chętnie zobaczyłbym porównanie tych przejazdów z Hyudnai Ioniq 5. Wersja z baterią 72kWh będzie startować w okolicach TM3 SR+.
Sporo taniej niż LR i Mach-e.
Na taki sporadyczny wyjazd do Chorwacji nie fiksowałbym się na tym, że jakimś autem dojadę 1 godzinę szybciej. Tyle jestem w stanie stracić raz w roku, za to oszczędzając 80 tys na aucie.
Natomiast jeśli faktycznie ktoś chce już tam dojechać jak najszybciej (bo np przejeżdża tę trasę w miarę regularnie) to już i bateria musi być duża i ładowanie szybkie. Wtedy zaś trzeba się nastawić na wydatek powyżej 200tys i nie ma raczej co patrzyć na tańsze auta.
Jak już @vwir napisał. Świat elektryków nie kończy się na Tesli mimo, że mają tę przewagę w postaci dostępu do Superchargerów.
Nie będę się wypowiadał na temat tego jak wygodne są siedzenia w obu tych autach bo musiałbym zrobić nimi jakąś dłuższą jazdę.eNiro porównuję do TM3 SR+. Dla mnie nie było opcji wchodzić w kompletację M lub L przez niewygodne fotele z brakiem dopasowanie podparcia odcinka lędziowego, dlatego patrzyłem na XL z fotelami regulowanymi elektrycznie.
Świat się nie kończy, tylko jest różnica. I nie tylko w czasie podróży...
Używki podemonstracyjne KIA fakt że są tańsze. W Tesli tego nie znajdziesz, może to świadczy o mniejszej utracie wartości samochodu?Nie będę się wypowiadał na temat tego jak wygodne są siedzenia w obu tych autach bo musiałbym zrobić nimi jakąś dłuższą jazdę.
Natomiast znów, opcję elektrycznego siedzenia z regulowanym odcinekiem lędzwiowym masz w e-niro w pakiecie TEC (dla wersji L).
Dla XL dochodzą Ci wentylowane siedzenia, coś czego nie masz w TM3.
I teraz jest jeszcze jedna wada, bądź zaleta Tesli. Mianowicie ustalona cena. TM3 SR+ dostaniesz za 200 000tys. e-Niro w wyprzedaży rocznika - wersja L+TEC lub nawet XL można znaleźć za 160tys. (nie będę zamieszczał linków do ogłoszeń). To 40tys mniej (25% jeśli kupujemy za gotówkę - więcej jeśli kredytujemy zakup).
To czy jest ktoś w stanie tyle dopłacić to już sprawa indywidualna.