Czy kupilibyście ponownie Leafa 2 - pytanie do posiadaczy?

SamochodyElektryczneKRK

Zadomawiam się
A przy niskim SOC ciągnie 130kW. Czy 130 jest większe od 90?
Ale napisałeś "Powyżej 60-70% każde znane mi auto elektryczne zwalnia z ładowaniem", co nie jest prawdą przy takiej np. Ariyi.
Krzywa ładowania wygląda mniej więcej tak, że początkowo masz do nawet 116 kW, a potem przez 60-70% czasu ładowania masz 100/90 kW. I nie zmniejsza się moc ładowania powyżej 60-70 %.
Zmniejsza się dopiero powyżej 81-82% i to nieznacznie, bo bardzo spokojnie spada (nie jak w innych)
Przy 85% masz dalej 76 kW, przy 90% - 62 kW, przy 95% - 40 kW, przy 99% - jeszcze 23 kW :)
 

SamochodyElektryczneKRK

Zadomawiam się
Czyli zwalnia znacznie wcześniej… Czyli powyżej 60-70% też nie ma tyle, ile na początku. Ponowię pytanie: czy 90kW to mniej niż 116kW?
Nie wiem czy dobrze się zrozumieliśmy; przez długi czas ciągnie równo 90-100 kW, gdzie większość BEV już spowalnia wcześniej i to skokowo w dół (istotnie, zauważalnie). Ariya raczej bardzo, bardzo powoli to robi, dopiero po 82% jest istotny spadek, taki zdecydowanie zauważalny.
P3-ChargingIndex_1-1-1030x687-1-1024x683.png
link 2:
P3CI-Luxury-class-charging-curves.png

i teraz ARIYA:
 

Attachments

  • Ariya_.jpg
    Ariya_.jpg
    110,1 KB · Liczba wyświetleń: 9

Cav

Pionier e-mobilności
Nie wiem czy dobrze się zrozumieliśmy; przez długi czas ciągnie równo 90-100 kW, gdzie większość BEV już spowalnia wcześniej
Bevy z tej generacji działają jeszcze lepiej (ev6 ioniq5 np).
Porównywanie do wcześniejszych generacji, żeby na siłę coś pozytywnego wyciągnąć, jest bez sensu.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Porównujmy gruszki z gruszkami; porównanie do ioniq5/ev6 nie ma sensu,
Oczywiście że ma sens.
Widać z niego jak bardzo Nissan zaspał.
I że nie bardzo jest co w nim chwalić.
A 800V to tylko na wybranych ładowarkach, ale i na 400 radzą sobie dużo lepiej.

Ariya była fajna, ale ze 2 lata temu, teraz już jest taka sobie na starcie.
 

SamochodyElektryczneKRK

Zadomawiam się
Nie wszyscy są przedstawicielami handlowymi lub prawnikami jeżdżącymi po rozprawach po całym kraju.
Sądzę, że 90% kierowców BEV wystarcza zasięg do 300 km na jednym ładowaniu.
Potem to już wożenie ciężkiej baterii zupełnie niepotrzebnie.
Liczba stacji przyrasta a średnia ładowania 10-80% na poziomie 100-110 kW (Ariya), to nie jest przespany wynik.
Zwłaszcza, że auto ma opóźnienia (podobno nie z winy producenta, a pandemii, wojny, czy łańcucha dostaw).
Jak odpowiesz na kwestie ładowania w nowym Niro EV?
Tam to dopiero lekka farsa, jeśli mamy porównywać?
 

Cav

Pionier e-mobilności
Nie wszyscy są przedstawicielami handlowymi lub prawnikami jeżdżącymi po rozprawach po całym kraju.
Sądzę, że 90% kierowców BEV wystarcza zasięg do 300 km na jednym ładowaniu.
Potem to już wożenie ciężkiej baterii zupełnie niepotrzebnie.
Liczba stacji przyrasta a średnia ładowania 10-80% na poziomie 100-110 kW (Ariya), to nie jest przespany wynik.
Zwłaszcza, że auto ma opóźnienia (podobno nie z winy producenta, a pandemii, wojny, czy łańcucha dostaw).
Jak odpowiesz na kwestie ładowania w nowym Niro EV?
Najpierw piszesz że "nie wszyscy coś tam", a potem że jednak "wszyscy coś tam".
Zdecyduj się, bo wygląda to jak próba znalezienie na siłę jakiegoś pozytywu.
HINT: Ariya to konkurent dla Ev6, a nie dla Niro czy Soula - one są odpowiednikiem Leafa bardziej.

Nissan Ci płaci za wybielanie ich gniotów, czy co?
 

SamochodyElektryczneKRK

Zadomawiam się
No i widzisz, sprowadzasz rozmowę w opary absurdu. Nie czytasz co pisze rozmówca i próbujesz ośmieszyć, dyskredytując przekaz.
"Zdecyduj się, bo wygląda to jak próba znalezienie na siłę jakiegoś pozytywu." - Czyli wg Ciebie auto jest zupełnie do niczego, tak?
Nie ulega wątpliwości, że w konkurencji do EV6 (pod kątem szybkości ładowania) to mało które auto wygra. Ale liczą się też inne rzeczy dla ludzi niż tylko wariactwo na DC Ionity :D
Nie wiem czy to tak trudno zrozumieć?
Jaki masz zawód i ile razy dziennie przejeżdżasz po 400 km?
A pytanie o płacenie mi przez Nissana to już w ogóle poniżej pasa.
 
Top