Czy warto dopłacić do SR i kupić LR?

Cav

Pionier e-mobilności
wygląda, że mają w dupie kto u nich kupuje - kilkukrotnie pytałem, czy muszę na miejscu zarejestrować, ale odpowiadali, że nie - auto wyjechało z FR, ale zakup na firmę musiał być.
Rozumiem, że zakup na firmę oznacza zapłatę ceny netto tylko?
Ile mają vatu w FR?

Bo jeśli mniej niż 23%, to cena jednak wzrośnie, jako że w Polsce będziesz musiał zapłacić 23%....
Odliczając od polskiej ceny polską dotację wychodzi na to samo generalnie, więc sens tego motania jest taki sobie....
 

Cav

Pionier e-mobilności
Ale mieszkasz we Francji, czy że jak to ci się udało?
Nie wiem czy to można nazwać "udało" - jest generalnie do przodu tylko o czas wypłaty polskiej dotacji, bo ich kwoty są podobne.
A ew. komplikacji z takim zakupem obstawiam więcej niż u nas, o wycieczce do FR z polskimi tablicami, albo zamawianiu lawety nie wspominając.
 

Jogur

Fachowiec
Nie wiem czy to można nazwać "udało" - jest generalnie do przodu tylko o czas wypłaty polskiej dotacji, bo ich kwoty są podobne.
A ew. komplikacji z takim zakupem obstawiam więcej niż u nas, o wycieczce do FR z polskimi tablicami, albo zamawianiu lawety nie wspominając.
bonus jest dla wszystkich a nie tylko na KDR czy firmę 100%-przejazdów służbowych. nie obstawiaj, bo to nie ruletka :p
 

Cav

Pionier e-mobilności
bonus jest dla wszystkich a nie tylko na KDR czy firmę 100%-przejazdów służbowych
Polski bonus dla firm na poziomie 27 tys, nie wymaga 100% przejazdów służbowych, tylko rocznego przebiegu 15kkm.
Czyli bariera jest bardzo niska, żeby nie napisać, że żadna.
. nie obstawiaj, bo to nie ruletka :p
Niech będzie że potrafię dużo utrudnień przewidzieć, bez konieczności weryfikacji.
 

Frunek

Fachowiec
Natomiast AWD siłą rzeczy ma tą trakcję zdecydowanie lepszą, lepsze przyspieszenie od zera (plus można kupić boostera w wersji LR), lepsze audio (RWD: chyba 4 nie aktywne głośniki + brak subwoofera)
Temat audio był już poruszany w tym wątku i wyszło że LR i RWD mają dokładnie takie samo, w przeciwieństwie do TM3.
 

daniel

Señor Meme Officer
Oprócz tego pamiętam tylko jedną sytuację gdzie straciłem przyczepność, a tego nie planowałem. Wyprzedzałem samochód, właśnie zjechałem na lewy pas gdzie były poprzeczne wyboje. Depnąłem przy ~60km/h i tylne koła zabuksowały, ale zanim się zdążyłem zorientować co się dzieje odzyskały przyczepność i dokończyłem wyprzedzanie. Pewnie tył podskoczył mi na wybojach.
Kurczę, od kiedy zacząłem jeździć na Normal, to muszę cofnąć co napisałem. Wczoraj około 23:00, -5 stopni na drodze. Przy mocniejszym wciśnięciu gazu to nawet przy zmianie pasa samochód zareagował. :eek: Manewr nadal się udał, ale na Chill takie problemy nie występowały. Trzeba jeździć wolniej. :LOL:
 

pawcjo

Posiadacz elektryka
Kurczę, od kiedy zacząłem jeździć na Normal, to muszę cofnąć co napisałem. Wczoraj około 23:00, -5 stopni na drodze. Przy mocniejszym wciśnięciu gazu to nawet przy zmianie pasa samochód zareagował. :eek: Manewr nadal się udał, ale na Chill takie problemy nie występowały. Trzeba jeździć wolniej. :LOL:
Teraz na tydzień mam 3 SR, a wcześniej jeździłem LR i mam taką oponie, że LR nie jest konieczny, ale robi robotę. Przy SR miałem kilka uślizgów i każdy łatwo było opanować, ale kto wie, kiedy się nie uda. Podjazdy też pokonuje i tylko raz zabuksowała. Jednak 4x4 daje większą pewność i warto do niego dopłacić. Dodatkowym atutem jest większy zasięg.
 

TeslaYStandard

Zadomawiam się
Teraz na tydzień mam 3 SR, a wcześniej jeździłem LR i mam taką oponie, że LR nie jest konieczny, ale robi robotę. Przy SR miałem kilka uślizgów i każdy łatwo było opanować, ale kto wie, kiedy się nie uda. Podjazdy też pokonuje i tylko raz zabuksowała. Jednak 4x4 daje większą pewność i warto do niego dopłacić. Dodatkowym atutem jest większy zasięg.
SR już z baterią LFP? Jak zużycie energii porównując do LR?
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
LR/Performance mają tryb śniegowy 4x4.
Normalnie uzywana jest tylna oś ale po mocnym uslizgu auto przełacza się w tryb 4x4 i cały czas używane są 2 silniki.
Torche bylo sniegu to potestowałem i bardzo trudno na prostej drodze aktywowac ten tryb. najłatiwej na zakręcie 90 stopni mocno przyspieszyc żeby zarzuciło tył i to zawsze aktywuje ten tryb. Zweryfikowac mozna np w jakieś aplikacji w której widac aktualną moc inwerterów/silników
 
Top