Czy warto dopłacić do SR i kupić LR?

cooler

Pionier e-mobilności
W sprawie AWD vs. RWD w warunkach zimowych (lodowych), tutaj trochę bardziej obiektywne porównanie:
Obejrzałem i muszę się nie zgodzić że obiektywne porównanie: w track mode pomimo ustawienia FWD na 100% widać że tył cały czas pomagał, można więc uznać że to były podjazdy AWD. Gdy było na RWD nie widać było żadnej pracy przodu.
Przy 3/Y RWD tył jest nieco cięższy niż przód, bo brak silnika i przekładni, co owocuje lepszą trakcją przy podjazdach niż AWD z wyłączonym przodem.
Chętnie widziałbym na tym lodzie faktyczny model RWD, bo to co widzę to marna symulacja.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Pozostaje kwestia zakrętów , na ile dołączany przód a nie tylko ABS/ESP itp . wyciąga z opresji jak np tył ucieka?
Muszę powiedzieć ,że Tesla AWD w zakrętach jedzie jak po sznurku i i kilka razy czułem uślizgi ale szybciutko one znikaly .
nastepna sprawa ruszanie , czy tylko tyłek startuje? Czy czasem razem ?
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
S3XY app pokazuje użycie silników.
U mnie pokazało, że tylko łagodne ruszanie nie angażuje przedniego silnika.
Wystarczy docisnąć przyspieszenie na 40% (na oko) i przedni silnik już lekko pomaga

Sprawdzałem na prostej drodze przy temperaturze około zera. W innych okolicznościach może to inaczej wyglądać
 

Ja6ek

Zadomawiam się
RWD w wersji 3 jest lżejsza i to znacznie od AWD (mniejsza bateria, brak silnika przedniego) w związku z tym RW średnio na 100 km zużywa około 2.5 KW mniej energii i z tego co sprawdzałem jest najbardziej oszczędnym EV na rynku obecnie. Bateria LFP w RWD jest bardzo funkcjonalna, można ją traktować bez zastanawiania się czy wypada mi przekroczyć 80% czy tez nie, natomiast ma tylko 60 KW, gdy tak 80 KW.. ooo byłoby super ale pewnie waga skoczyłaby a co za tym idzie zużycie więc bez sensu w takim przypadku lepiej wybrać LR/Perf.

RWD w przedziale 30-140 jest całkiem elastycznym i szybkim samochodem. Od zera na śliskim RWD zrywa przyczepność często przy silniejszym ruszeniu. Natomiast AWD siłą rzeczy ma tą trakcję zdecydowanie lepszą, lepsze przyspieszenie od zera (plus można kupić boostera w wersji LR), lepsze audio (RWD: chyba 4 nie aktywne głośniki + brak subwoofera) oraz oświetlenie (2 światełka wewnętrzne pod stopy+ przeciwmgielne z przodu ) Perf jest jeszcze obniżony i ciut o-gadżetowany plus ma tryby torowe.

Te trzy wersje dopełniają zbiór opcji chyba dla wszystkich. Poza technicznymi różnicami to różnica w cenie z dopłatą jest na tyle znaczna że po przemyśleniu tego co otrzymuję, a z czego chcę na co dzień korzystać osobiście wybrałem RWD i motocykl ekstra w cenie LR. Oczywiście gdyby różnica była mniejsze na 100% wybrałbym AWD (LR lub Perf). Moje RWD jest jedynym samochodem i tak, potwierdzam sprawdza mi się w trasie bez problemu jakby co :)
 

o_0

Zadomawiam się
Chłopaki, przekonywanie, że AWD jest lepsze na lodzie, to jak pisanie że cukier jest słodszy od pieprzu. Pytanie było o wszystkie różnice między SR i LR :)
Na szczęście kilka wypowiedzi znalazłem bardzo pomocnych. Dzięki Wam za wsparcie w wyborze! Btw., kliknąłem TMY SR kilka dni temu, a już mam VIN i obietnice dostawy pod koniec lutego :)
 

SylB

Fachowiec
Chłopaki, przekonywanie, że AWD jest lepsze na lodzie, to jak pisanie że cukier jest słodszy od pieprzu. Pytanie było o wszystkie różnice między SR i LR :)
Na szczęście kilka wypowiedzi znalazłem bardzo pomocnych. Dzięki Wam za wsparcie w wyborze! Btw., kliknąłem TMY SR kilka dni temu, a już mam VIN i obietnice dostawy pod koniec lutego :)
Weź edytuj swój post, od którego to się zaczęło (o ile się da) i napisz, że różnica tak naprawdę jest tylko w trakcji.
I, że wybrałeś SR.
Aby oszczędzić innym, czytania o pierdołach.
 

Jogur

Fachowiec
wygląda, że mają w dupie kto u nich kupuje - kilkukrotnie pytałem, czy muszę na miejscu zarejestrować, ale odpowiadali, że nie - auto wyjechało z FR, ale zakup na firmę musiał być.

zakup nowego auta na osobę prywatną powoduje:
a) zakup brutto w kraju EU
b) doliczenie akcyzy
c) od całej kwoty brutto+akcyza = doliczają VAT w PL
robi się drogo

co US rozumie pod pojęciem nowego auta? takie co spełnia jeden z dwóch warunków - mniej niż 6000km lub mniej niż 6 miesięcy. więc dla nich nowe, to 8 letnie z przebiegiem 2100km. nie wierząc w taki sygnał z US dopytywałem u prawników w KAS, potwierdzili. więc nowe to tylko trzeba negocjować, żeby fakturę w FR czy innym DE wystawili fakturę na kwotę netto, VAT zapisali jako deduction a potem trzeba się napałować ze zwrotem VAT francuskiego czy niemieckiego (cały czas piszę o kupnie prywatnie nowego auta, nie przez pośrednika-firmę)
 
Top