Czy warto dopłacić do SR i kupić LR?

Mike_74

Zadomawiam się
Najczęściej to krótkie trasy, mam foto w domu i firmie. 2 razy w miesiącu lublin-zakopane no może nawet raz. Drugi wóz to JGC.
Nie wspominam o jakiś wakacjach. Zapomniałbym że zimą drogi u mnie to jak by nikt o nich nie wiedział że są.
 
Last edited:

o_0

Zadomawiam się
I z tej "konstruktywnej" dywagacji nie byłem w stanie wyciągnąć wnioskówo_Oo_O Co lepiej LR czy RWD
Pomimo "bardzo ciekawej" dyskusji, w temacie pojawiło się kilka ciekawych uwag. To, plus dane techniczne i można próbować odpowiedzieć sobie na główne pytanie.

Dziś miałem ponad godzinną jazdę próbną TMY i już na 95% jestem przekonany, że chcę właśnie to auto. Z obliczeń i pewnych założeń, wyszło mi, że dla moich potrzeb SR niemal całkowicie zrównuje się osiągami z LR. Tak więc dam sobie jeszcze parę dni na ochłonięcie i najprawdopodobniej zamówię TMY SR :)
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Przecież nie piszę że się nie da, bo robię głównie trasy. Piszę tylko że LR się do nich tak samo słabo nadaje i wymaga takich samych wyrzeczeń jak RWD, to nie jest tak że ma 2x większą baterie i dopłacając te 50+ tysi zrobi mu się wygodne auto na trasę. LR to raptem 20-25% więcej baterii, a biorąc pod uwagę że na SC nie można go co chwila ładować do 100% wychodzi to samo co LFP którego można bezkarnie tak na trasie cisnąć.
Mylisz się, ładuje się DC do 80% dlatego ze dalej dramatycznie spada krzywa ładowania. Wiec co Tobie da ładowanie do 100% jak to będzie 20-30kW? Jak ładujesz AC to faktycznie LFP cisniesz do 100% czyli masz tyle co LR na 80%
 

Jusand

Posiadacz elektryka
Mylisz się, ładuje się DC do 80% dlatego ze dalej dramatycznie spada krzywa ładowania. Wiec co Tobie da ładowanie do 100% jak to będzie 20-30kW? Jak ładujesz AC to faktycznie LFP cisniesz do 100% czyli masz tyle co LR na 80%
Ostatnio jak się ładowałem to przy 80% lądował się jeszcze z prędkością 65kW, a przy 91 spadło do 40 kW. Skończyłem się ładować przy 94 % 8 mocy 33 kW. Oczywiście mówię o LFP.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Jeżeli auto ma być wykorzystywane w 90% do jazdy w promieniu 100 km od domu to SR da radę. W innym wypadku LR do trochę większe poczucie bezpieczeństwa energetycznego.
Ja mam TM3LR kupioną dla większego zasięgu, ale 83% ładowań mam w domu. I w zasadzie ładuję 1-2x w tyg.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Ostatnio jak się ładowałem to przy 80% lądował się jeszcze z prędkością 65kW, a przy 91 spadło do 40 kW. Skończyłem się ładować przy 94 % 8 mocy 33 kW. Oczywiście mówię o LFP.
Opierałem się na wykresach z netu,
Tak czy owak ostatnie 20% ładujesz kilka razy dłużej niż pierwsze 20%
 

SylB

Fachowiec
I z tej "konstruktywnej" dywagacji nie byłem w stanie wyciągnąć wnioskówo_Oo_O Co lepiej LR czy RWD
Też, mam podobny dylemat tyle, że zamówiłem LR
Przemyślenia, co do zasięgu przy normalnym użytkowaniu.
RWD = LR ma taki sam, bo.
60KWh używane w 20-100 ma dokładnie tę samą wielkość co 80KWh 20-80
pozostaje kwestia czy 4x2 czy 4x4 i finansowa.
W moim przypadku, to jakieś 350-400 zł miesięcznie więcej za 4x4 (realnego kosztu)
Wybór 4x4 wynika z tego, że mam teraz RAV4 4x2 i na mokrej nawierzchni podczas wyprzedzania często traci przyczepność (do 60km działa kaganiec), wiec chce tego uniknąć w Tesli.
 
Top