Czy warto dopłacić do SR i kupić LR?

Cav

Pionier e-mobilności
Transport powinien być coraz szybszy, a nie wolniejszy.
Życie też?
Słyszałeś o slow life?

Generalnie poza sportem, wszystko co slow, jest lepsze.....
Idąc Twoim tokiem myślenia wracajmy do dorożek...
A do czego doprowadzi tok myślenia, pochwalający pośpiech zawsze i wszędzie?
Jak chce pozwiedzać, zjeżdżam z autostrady, jak chce gdzieś dojechać to autostrada i palnik.
Jedno z drugim się nie kłóci, łatwo się łączy ze sobą.
Warto kiedyś spróbować.

P.S.
Mnie też się kiedyś wydawało, że koniecznie muszę zawsze gnać i się spieszyć.
Ale jakoś nie przekładało to się na faktyczną radość z tego co się robi.
 

aadamuss

Posiadacz elektryka
Obawiam się, że nie doczekasz się auta które zrobi 600 km przy prędkościach autostradowych. Producenci uśrednią zasięgi na podstawie tras i przebiegów i wyjdzie im, że tylko co setna Tesla była we Włoszech i nie ma potrzeby takiej baterii i zasięgu.
 

o_0

Zadomawiam się
Transport powinien być coraz szybszy...
Szybszy od czego? W PL masz limit 140km/h, ale w większości krajów to 130, 120, 110 km/h. Te limity, to nie po to żeby cię zwolnić, tylko wynikają z fizyki. Wyższe prędkości znacząco zwiększają ryzyko (E=mc2) i ekologia/ekonomia też cierpi.
1674296417578.png
 

cooler

Pionier e-mobilności
Obawiam się, że nie doczekasz się auta które zrobi 600 km przy prędkościach autostradowych. Producenci uśrednią zasięgi na podstawie tras i przebiegów i wyjdzie im, że tylko co setna Tesla była we Włoszech i nie ma potrzeby takiej baterii i zasięgu.
Ale tak jak kiedyś powstały auta ICE z zasięgiem 1200km, bo ktoś odkrył że są ludzie którzy ich potrzebują, to może jakiś producent też stwierdzi że np jego niszą jest te 10% ludzi robiących trasę częściej niż raz w miesiącu i zrobi auto które zaoferuje dużo większy zasięg.
Ja bym chętnie w M3 LR dopłacił np 60tys żeby mieć dodatkowe 60kWh baterii.
Ba, ja bym nawet wolał M3 RWD z jego wydajnością i z baterią 120kWh.
Myślę że producent który wypuści dobry produkt z takimi zasięgami wygra sporą część rynku.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Ale tak jak kiedyś powstały auta ICE z zasięgiem 1200km, bo ktoś odkrył że są ludzie którzy ich potrzebują, to może jakiś producent też stwierdzi że np jego niszą jest te 10% ludzi robiących trasę częściej niż raz w miesiącu i zrobi auto które zaoferuje dużo większy zasięg.
Nie będzie chętnych na dopłatę.
HINT: planujesz zakup Lucida Air?
 

cooler

Pionier e-mobilności
Nie będzie chętnych na dopłatę.
HINT: planujesz zakup Lucida Air?
Jak będą mieli salon i serwis w pl to kto wie? Na razie chodzi mi po głowie eqs450+ ale muszę tym chwilę pojeździć żeby się przekonać. Jeżeli chodzi o sportowe emocje i performance Tesla M3 wysoko postawiła poprzeczkę.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Na zwiedzanie Europy tylko EQXX, 100kW i zużycie poniżej 10kW/100km poniżej 100km/h ale to chyba dla 2 osób. Ciekawe jaka cena i czy będzie kogoś stać.
Ktoś kto robi długie trasy często i kupuje elektryka dziś strzela sobie w stopę, chyba że chodzi o model z darmowym ładowaniem.
LR wybierany gdy np dziennie robimy zazwyczaj te 300km lub zależy nam na napędzie 4x4. Jeżdżę od 2 miesiący i narzie mi się nie przydała większa bateria jeszcze. Ładuje na 60-70%
 

Frunek

Fachowiec
Ja nie narzekam. Uświadamiam nowych lub potencjalnych kupców, żeby za bardzo nie nastawiali jak to świat Teslą zawojują.
@cooler (i inni, ale Ty zacząłeś), skończ proszę ten offtop. Mnóstwo ludzi przyjdzie na forum z podobnym dylematem (LR vs RWD) i kolejny raz trafią na gównoburzę o tym jakie to elektryki są słabe na długie trasy.

Czy coś w moim poście sugerowało, że zastanawiam się nad zmianą na ICE albo PHEV? Wyraźnie napisałem, że jeżdżę teraz TM3 z małą baterią. Jeśli się zdecyduje na jakąś objazdówkę po Europie, to wynajmę Californię.

Nie dyskutujemy o tym czy TMY to dobre auto na comiesięczne wypady do Chorwacji, a o tym czy taki wypad w LR jest dużo mniejszym wyzwaniem niż w RWD.
 
Last edited:

pawcjo

Posiadacz elektryka
@cooler (i inni, ale Ty zacząłeś), skończ proszę ten offtop. Mnóstwo ludzi przyjdzie na forum z podobnym dylematem (LR vs RWD) i kolejny raz trafią na gównoburzę o tym jakie to elektryki są słabe na długie trasy.

Czy coś w moim poście sugerowało, że zastanawiam się nad zmianą na ICE albo PHEV? Wyraźnie napisałem, że jeżdżę teraz TM3 z małą baterią. Jeśli się zdecyduje na jakąś objazdówkę po Europie, to wynajmę Californię.

Nie dyskutujemy o tym czy TMY to dobre auto na comiesięczne wypady do Chorwacji, a o tym czy taki wypad w LR jest dużo mniejszym wyzwaniem niż w RWD.
Po ostatnim ataku zimy, chyba jednak powinien być LR. Mało jest takich dni w roku, ale u mnie pod dom już kilka samochodów bez łańcuchów nie wjechało. Jak się ma volvo 4x4 to się tego nie czuje, ale jak przyjeżdżają znajomi, to doceniam ;)
 
Top