Czy warto dopłacić do SR i kupić LR?

SylB

Fachowiec
LR możesz naładować czasami do 100 % I masz trochę więcej. Czasami te trochę robi różnicę przy dalszych wyjazdach.
:)) OK. W pełni to rozumiem i mam nadzieję że inni też.
Przyszły właściciel musi podjąć decyzję jak bardzo i jak często będzie mu potrzebny ten potencjalnie dodatkowy zasięg.
Należy się spodziewać, że jednak nastąpi w tej Polsce rozbudowa sieci ładowarek, tak aby nie brakowało tych 30-50 km.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Też, mam podobny dylemat tyle, że zamówiłem LR
Przemyślenia, co do zasięgu przy normalnym użytkowaniu.
RWD = LR ma taki sam, bo.
60KWh używane w 20-100 ma dokładnie tę samą wielkość co 80KWh 20-80
pozostaje kwestia czy 4x2 czy 4x4 i finansowa.
W moim przypadku, to jakieś 350-400 zł miesięcznie więcej za 4x4 (realnego kosztu)
Wybór 4x4 wynika z tego, że mam teraz RAV4 4x2 i na mokrej nawierzchni podczas wyprzedzania często traci przyczepność (do 60km działa kaganiec), wiec chce tego uniknąć w Tesli.
RWD zupełnie inaczej się zachowuje niż przednionapędówka przy przyspieszaniu, dodatkowo model 3 jest świetnie wyważony i myślę że nie poczujesz problemu jak w RAV4.
Połowę życia jeździłem mocnym RWD mercedesem bez żadnych systemów i nie miałem problemów z podjazdami zimą w górach i wyprzedzaniem, a jak się przesiadłem do FWD to byłem w szoku jak to słabo przyspiesza (rwie i boksuje) i słabo podjeżdża pod górki.
Elektryka na pewno tylko RWD, 4x4 to overkill (choć sam mam, ale przez 99,9% czasu nie działa).
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Też, mam podobny dylemat tyle, że zamówiłem LR
Przemyślenia, co do zasięgu przy normalnym użytkowaniu.
RWD = LR ma taki sam, bo.
60KWh używane w 20-100 ma dokładnie tę samą wielkość co 80KWh 20-80
pozostaje kwestia czy 4x2 czy 4x4 i finansowa.
W moim przypadku, to jakieś 350-400 zł miesięcznie więcej za 4x4 (realnego kosztu)
Wybór 4x4 wynika z tego, że mam teraz RAV4 4x2 i na mokrej nawierzchni podczas wyprzedzania często traci przyczepność (do 60km działa kaganiec), wiec chce tego uniknąć w Tesli.
Tesla to RWD wiec nijak się ma do zrywania przyczepności w FWD RAV4.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Połowę życia jeździłem mocnym RWD mercedesem bez żadnych systemów i nie miałem problemów z podjazdami zimą w górach i wyprzedzaniem, a jak się przesiadłem do FWD to byłem w szoku jak to słabo przyspiesza (rwie i boksuje) i słabo podjeżdża pod górki.
A ja odwrotnie - w sobotę w Poznaniu popadał śnieg i smart chciał jechać tyłem do przodu już na pierwszym skrzyżowaniu.
Potem powtarzał to na każdym kolejnym, a i przy jeździe na wprost czułem się wyjątkowo mało pewnie.
Od razu wróciły wszelkie negatywne doświadczenia z wcześniejszych rwd, po których całkowicie z nich zrezygnowałem (30 lat temu)....

Wracałem chwilę później soulem z fwd - żadnych tego typu problemów, co najwyżej koła czasem na chwilę zabuksowały, ale bez samowolnych zmian kierunku jazdy.
Także ten...
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
A ja odwrotnie - w sobotę w Poznaniu popadał śnieg i smart chciał jechać tyłem do przodu już na pierwszym skrzyżowaniu.
Potem powtarzał to na każdym kolejnym, a i przy jeździe na wprost czułem się wyjątkowo mało pewnie.
Od razu wróciły wszelkie negatywne doświadczenia z wcześniejszych rwd, po których całkowicie z nich zrezygnowałem (30 lat temu)....

Wracałem chwilę później soulem z fwd - żadnych tego typu problemów, co najwyżej koła czasem na chwilę zabuksowały, ale bez samowolnych zmian kierunku jazdy.
Także ten...
W Smarcie to trochę nie wiadomo gdzie jest tył a gdzie przód, więc nic dziwnego że się nie mógł zdecydować.
Cupra chyba nie ma takich problemów bo żona śmiga nią i nic nie wspominała o dryfcie, więc to chyba zależy od auta mocno.
 

aadamuss

Posiadacz elektryka
W normalnym użytkowaniu w koło komina różnica 30 km to czasami dodatkowy dzień jazdy. Niby nie jest to dużo ale chyba trochę łatwiej się wstrzelić w dobry czas na ładowanie.
Dodatkowo 4x4 po śniegu czy śliskim jedzie jak po szynach, byłem pozytywnie zaskoczony dobrą trakcją i prowadzeniem. Myślałem, że będzie dużo gorzej ze względu na masę auta.
 

Frunek

Fachowiec
Niby nie jest to dużo ale chyba trochę łatwiej się wstrzelić w dobry czas na ładowanie.
Co masz na myśli? Rozumiem jeśli nie masz dostępu do gniazdka w miejscu parkowania. Ale jeśli masz, to czy chodzi Ci o ładowanie w momencie kiedy PV produkują prąd, albo o ładowanie w nocy przy zmiennej taryfie?
 

cooler

Pionier e-mobilności
W normalnym użytkowaniu w koło komina różnica 30 km to czasami dodatkowy dzień jazdy. Niby nie jest to dużo ale chyba trochę łatwiej się wstrzelić w dobry czas na ładowanie.
Dodatkowo 4x4 po śniegu czy śliskim jedzie jak po szynach, byłem pozytywnie zaskoczony dobrą trakcją i prowadzeniem. Myślałem, że będzie dużo gorzej ze względu na masę auta.
A ja byłem zaskoczony dość negatywnie, to moje pierwsze auto które przyspieszało po lodzie lepiej niż potem hamowało. ABS nie ma tak dobrej kontroli jak silniki elektryczne i te złudne poczucie "jak po szynach" może i pewnie dla niejednego się zemści.
Jak w normalnym samochodzie daję w palnik, auto nie jedzie tylko mruga lampką kontroli trakcji to znaczy że jest cholernie ślisko i nie kozakujemy. W Tesli dajemy w palnik a auto przyspiesza jakby nic specjalnego się nie działo, a po naciśnięciu hamulca jeeeedzieeemy bez szans na zatrzymanie.
Miałem kolegę z Subaru, który bardzo wychwalał 4x4, dopóki nie pojechał na Słowację (w ichnim Tatrzańskim parku nie solą dróg tylko sypią piach na lód) i była górka pod którą nikt nie dał rady podjechać. Ale on miał Subaru i podjechał. Tyle że z drugiej strony górka była jeszcze bardziej stroma i przy zjeździe stracił panowanie, postawiło go bokiem w koleinach i cudem z tego wyszedł, choć swoje wyczekał na pomoc. Podsumował to tak: nie pod każdą górkę warto wjechać.
Ja bym brał teraz RWD, LR naprawdę niewiele zmienia w zasięgu. A z dopłatami starczy na naprawdę dobre opony zimowe.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
To samo miałem przed wymianą na zimowe na śniegu. Tesla 4x4 sobie lepiej radziła na letnich niż FWD na zimowych, ale przy hamowaniu na letnich tragedia, w Tesli było 2x gorzej, auto samo też zsuwalo się z podjazdu. Można sobie wyobrazić ile da się wycisnąć nawet mając bardzo słabe opony i jak ważne są dobre opony zimą (hamowanie)
 

TeslaYStandard

Zadomawiam się
Cześć :) Zamówiłem Model Y Standard RWD. Świadomie z mniejszym zasięgiem i RWD :) Macie może jakieś opinie o bateriach LFP? Do tej pory z mojej i3 jestem zadowolony ale jest to za mały samochód. Może ktoś się pochwalić zużyciem energii z bateria LFP? :)
 
Top