Czym ładować, a zanim, co kupić - oto jest pytanie.

melex

Fachowiec
Cześć i czołem.

Kilka wątków na forum o ładowarkach już było ale liczę na Waszą pomoc, bo rynek od tego czasu nieco się zmienił. Szczególnie, że mam też coś od siebie upatrzonego (na końcu).

Instalacja:

Garaż: 5,3 kW, 25A, jednofazowa;
Dom: 13 kW, 25A, trójfazowa (moc dobrana pod urządzenia + pompę ciepła), nie potrzebuję cudów łączących się z fotowoltaika.

Samochód:

IONIQ 5 - czyli max. AC 11 kW.

Z racji tego, że kursuję pomiędzy dwoma lokacjami rozglądam się ładowarką, która:
  • jest przenośna,
  • oferuje płynną regulację mocy (A) - z uwagi na powyższe (oczywiście z pominięciem wszystkiego co poniżej 6A),
  • będzie współpracowała z prądem jedno, jak i trójfazowym
  • posiada kilka przejściówek (o ile są one cokolwiek warte),
  • posiada moduł Wi-Fi,
  • nie spali mi garażu (będzie posiadała odpowiednie zabezpieczenia),
  • będzie współpracowała z IONIQ-iem (choć to chyba najmniej problematyczne biorąc pod uwagę produkty z EU),
  • nie będzie droższa niż 2000 zł (oczywiście, jeśli moje wyobrażenia są zgubne, proszę mnie wyprowadzić z błędu).
Po długich poszukiwaniach trafiłem na produkt firmy Ampere Point, model Q22 wraz z przejściówkami. Jest obecnie w promocji (tańsza o 400 zł).

Ampere Point Q22. 32A, 22kW, Typ 2 + Adaptery

Niestety, próżno szukać opinii na temat tejże marki czy samej ładowarki. Wiecie coś może o niej?

Może macie inne swoje propozycje?

Będę Wam bardzo wdzięczny!
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Ło to to... Zaskoczyły mnie te lampy LED które wywalały bezpiecznik ale... Współczesne zasilacze impulsowe mają duży pik prądowy przy włączeniu, łagodzony przewaznie małym rezystorem. Jednoczesne wlaczenie kilkudziesięciu komputerów w firmie taką "s-ką" może skutkować jej wybiciem bo chwilowy pobor prądu zapikuje. Inna rzecz że ludzie rzadko włączają kompy razem co do milisekundy
Mi tak wywalało listwę jak miałem 6 zasilaczy do laptopów, 65W podłączonych i pstryknąłem włącznik po nocy
 

pbr

Posiadacz elektryka
przedładowarka :D

– Szeregowy Kowalski! Z czego składa się dzida bojowa?
– Dzida bojowa składa się z przeddzidzia, śróddzidzia i zadzidzia.
– Bardzo dobrze! A z czego składa się przeddzidzie dzidy bojowej?
– Przeddzidzie dzidy bojowej składa się z przeddzidzia przeddzidzia, sróddzidzia przeddzidzia i zadzidzia przeddzidzia.
– Bardzo dobrze! A z czego składa się śróddzidzie dzidy bojowej?
– Śróddzidzie dzidy bojowej składa się z przeddzidzia śróddzidzia, śróddzidzia śróddzidzia i zadzidzia śróddzidzia.
– Bardzo dobrze! A z czego składa się zadzidzie bojowej?
– Zadzidzie dzidy bojowej składa się z przeddzidzia zadzidzia, śróddzidzia zadzidzia i zadzidzia zadzidzia.

ludzie to jest zwykły kabel, to że dodają tam różne zabezpieczenia, WiFi czy regulację mocy to dla naszej wygody i bezpieczeństwa samochodu. Ładowarka jest w samochodzie i koniec. Od bidy można to nazwać punkt ładowania :)
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Apropo komputerów i jak jest ich dużo to gdy w sieci zaczyna brakować energii(było chyba w 2018 ograniczenie mocy i ryzyko blackoutu) i spada napięcie w sieci to żarówka zaczyna przygasać i bierze mniej energii. Samochody przy ładowaniu też beda brały mniej energii bo sa sterowane amperami (6-32) a zasilacze w komputerach w takich sytuacjach zaczynają brać więcej amperów żeby dostarczyć odpowiednie parametry napięć i mocy. Dodatkowo na zabezpieczenia wpływa temperatura, więc gdy w rozdzielnicy jest z 40 stopni a nie 25 to wcześniej się aktywują i np zabezpieczenie 16B może aktywować się już przy 14A z uwagi na podgrzany bimetal, bo kalibrowane są przy 20-25 stopniach Wystarczy włączyć czajnik i prądu nie ma. Wentylator skierowany na rozdzielnice rozwiązywał problem w takich sytuacjach, więc ja się zgadzam że przy długotrwałym obciążeniu lepiej wybrać kolejne zabezpieczenie w szeregu, szczególnie gdy w pomieszczeniu gdzie jest zamontowane może być gorąco.

To ze ładowanie aut jest sterowane amperami powoduje że gdy falowniki PV zaczynają sie wyłączać to ładowarki pokładowe 11kW potrafią ładować 12kW
 
Top