czyszczenie i smarowanie zacisków hamulcowych

pmlody

Pionier e-mobilności
A czym dokładnie może skutkować niewymienienie / nienasmarowanie tych szpilek? czy to sprawi że w sytuacji awaryjnej hamulce mogą nie zadziałać, czy też może mogą zadziałać ale nie puścić (nie odbić i zostać zaciśnięte) czy jeszcze coś innego...? Czy w ICE te szpilki nie korodują ze względu na częstsze używanie hamulców (czy to ma na to w ogóle wpływ)?
Moze się skonczyc w zakladzie tokarskim i rozwiercaniem szpilek. Mialem takie kretynskie rozwiazanie w STI od APP Racing. Młotki, palniki nic nie dawały, dopiero wiertło poradziło sobie ze szpilką. Ten rozprężny element na końcu szpilek koroduje i "spawa" się z aluminium zacisku. Jeśli wyciągasz to co roku to nie ma problemu, jak zrobisz serwis pierwszy po 5ciu latach to powodzenia ;)
 

viallos

Pionier e-mobilności
To nie chodzi o szpilki. Szpilki są zabezpieczeniem .. którego możesz nie zdjąć gdy faktycznie przyjdzie Ci wymienić klocki albo coś innego przy hamulcach zrobić. Smaruje się krawędzie klocków żeby lekko chodziły i odbijały... a nie zardzewiałe siedziały zbyt blisko tarczy co powodowałoby teoretycznie ich zużycie oraz większe zużycie prądu że względu na delikatne tarcie ... mało prawdopodobne ale jednak możliwe.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
A czym dokładnie może skutkować niewymienienie / nienasmarowanie tych szpilek? czy to sprawi że w sytuacji awaryjnej hamulce mogą nie zadziałać, czy też może mogą zadziałać ale nie puścić (nie odbić i zostać zaciśnięte) czy jeszcze coś innego...? Czy w ICE te szpilki nie korodują ze względu na częstsze używanie hamulców (czy to ma na to w ogóle wpływ)?
Te szpilki koroduja bo sa z gownolitu :)
Oszczednosci teslowe… nie nasmarowanie moze powodowac zacinanie sie zacisku i w konsekwencji zniszczenie klockow, i gorsze hamowanie.
 

tokwi

Pionier e-mobilności
Dziś w TM3 robilem pierwszy serwis hamulców. Przez 39 mies. nic nie było czyszczone, więc zdecydowałem się „na bogato” czyszczenie + przetoczenie wszystkich tarcz. Dłubanina, zeszło ok 6 godzin roboty. Koszt: 500,- Gdyby ktoś potrzebował w Krakowie to mogę polecić sąsiada - dobrego mechanika.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Dziś w TM3 robilem pierwszy serwis hamulców. Przez 39 mies. nic nie było czyszczone, więc zdecydowałem się „na bogato” czyszczenie + przetoczenie wszystkich tarcz. Dłubanina, zeszło ok 6 godzin roboty. Koszt: 500,- Gdyby ktoś potrzebował w Krakowie to mogę polecić sąsiada - dobrego mechanika.
Roboczogodzina po 80.-???
W wawie chca za godzine po 160-200PLN
 

Bronek

Pionier e-mobilności
W Tesli fv jest 650 zł za 1 h. A każda czynność ma swój czas.
Np Inspekcja wibracji i hałasu to 0,30 tej kwoty
Sprawdzenie szyb i i hałasu z nimi związanego ( u mnie trójkącik - uszczelka) to 0,75 tej kwoty
Wymiana ekranu to 36 minut 0, 36
Przyklejenie uszczelki portu 0,10 itd...
Generalna diagnostyka to 0,50


Na gwarancji więc wszystko za fryko, ale pokazali ile może być za samą robotę
Ps na marginesie tylny ekran to ok 2500 zł sztuka
 
Last edited:

slaveq

Pionier e-mobilności
Dziś w TM3 robilem pierwszy serwis hamulców. Przez 39 mies. nic nie było czyszczone, więc zdecydowałem się „na bogato” czyszczenie + przetoczenie wszystkich tarcz. Dłubanina, zeszło ok 6 godzin roboty. Koszt: 500,- Gdyby ktoś potrzebował w Krakowie to mogę polecić sąsiada - dobrego mechanika.
Polecaj. Gdzie taki mechanik?
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Top