Dodawanie stacji do nawigacji samochodowych

Michal

Moderator
To dziwne, bo mi tak nigdy nie panikuje w zasadzie. Nawet jak jadę długą trasę do domu i dojeżdżam z 5%.
 

danielm

Pionier e-mobilności
To dziwne, bo mi tak nigdy nie panikuje w zasadzie. Nawet jak jadę długą trasę do domu i dojeżdżam z 5%.
często jeżdze trasa bydgoszcz - poznań - bydgoszcz czyli dla mojego auta to praktycznie całość zasięgu. dla tesli najbliższa ładowarka to ciechocinek, więc jak tylko oddale się od poznania jadąc do domu na kilka % to mi marudzi że oddalam się od znanych ładowarek :)
 

nabrU

Pionier e-mobilności
U mnie dla przykładu tak to wygląda jak 'zaptaszkuje' wszystkie ładowarki. Jak dla mnie widać ok 80-90% ładowarek więc może to kwestia jakości bazy danych nawigacyjnych na PL

IMG_20231003_173847.jpg
 

KrzysztofFly

Moderator
U mnie dla przykładu tak to wygląda jak 'zaptaszkuje' wszystkie ładowarki. Jak dla mnie widać ok 80-90% ładowarek więc może to kwestia jakości bazy danych nawigacyjnych na PL

View attachment 13640
U mnie to nawet nie ma czego ptaszkować. Do najbliższej ładowarki DC (50kW) mam 40km , kolejne w odległości 50-60km. Nawet gdybym był w stanie ładowarki AC wyświetlić, to bym tyle nie miał na mapie ;). No ale na szczęście koło domu są mi najmniej potrzebne.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Ja normalnie mam 'zaptaszkowane' tylko te z trzema błyskawicami (czyli 100kW min). Jutro postaram się zrobić fotkę jak to wygląda i spróbuję na próbę zanawigować do jakiejś nie SuC i zobaczę czy podgrzewać będzie baterię.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Przy czym tak dodane punkty ładowania nie uruchamiały podgrzewania baterii przy ustawieniu trasu do nich, nawet jak auto wiedziało, że wcześniej ładowałeś się tam na DC 150 kW.
Niestety z teslą jest jeszcze taki problem, że mają największą swoją sieć ładowania i dzięki temu trochę mają w tyłku inne ładowarki :p

Sprawdziłem ładowarki 4 różnych operatorów u mnie (2 x 50kW i 2 x powyżej 100kW) i wszyscy po ustawieniu ich jako cel w navi podgrzewają mi baterię (y) Zaznaczam, że nigdy Teslą się na nich nie ładowałem.

IMG_20231004_202852.jpg

IMG_20231004_203027.jpg

IMG_20231004_203120.jpg

IMG_20231004_204756.jpg
 

Michal

Moderator
Tak, miałem na myśli, takie których nie było na mapie, ale pojawiły się po Twoim ładowaniu. Auto zapamiętuje takie miejsca ładowania i później wyświetla je na mapie tak jak te ze swojej bazy, mają tylko trochę inny znacznik.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Ale ja przecież napisałem, że na tych stacjach nigdy Teslą nie byłem. Co dowodzi faktowi, że samochód (przynajmniej w mnie w UK) podgrzewa baterię do ładowarek nie-SuC nawet, gdy ich nie odwiedziłem.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Ale ja przecież napisałem, że na tych stacjach nigdy Teslą nie byłem. Co dowodzi faktowi, że samochód (przynajmniej w mnie w UK) podgrzewa baterię do ładowarek nie-SuC nawet, gdy ich nie odwiedziłem.
To jest inna sytuacja, miałeś te ładowarki w navi tesli, czyli tesla wie, że tam jest ładowarka. @Michal mówi o sytuacji jak z pół roku temu było w PL, że ładowarki GreenWay nie były widoczne na mapie tesli, więc jak jechałem na greenwaya bo wiedziałem, że on tam jest z abrp to mi baterii tesla nie przygotowywała, bo nie widziała żadnej ładowarki pod tym adresem. Dyskusja jest o tym, że po ładowaniu w takim miejscu, tesla mogłaby sobie dodać taką ładowarkę na mapie.
 

cooler

Pionier e-mobilności
To jest inna sytuacja, miałeś te ładowarki w navi tesli, czyli tesla wie, że tam jest ładowarka. @Michal mówi o sytuacji jak z pół roku temu było w PL, że ładowarki GreenWay nie były widoczne na mapie tesli, więc jak jechałem na greenwaya bo wiedziałem, że on tam jest z abrp to mi baterii tesla nie przygotowywała, bo nie widziała żadnej ładowarki pod tym adresem. Dyskusja jest o tym, że po ładowaniu w takim miejscu, tesla mogłaby sobie dodać taką ładowarkę na mapie.
I kiedyś dodawała. Ale ostatnie update'y to zepsuły i już nie widzę wielu 50-tek na których się specjalnie ładowałem tylko po to żeby na trasie w przyszłości żona wiedziała gdzie sie zatrzymać.
 
Top