Dodawanie stacji do nawigacji samochodowych

nabrU

Pionier e-mobilności
Myślę, że to nie chodzi o update'y a o to, że być może niektóre z tych ładowarek nie spełniały / przestały spełniać poniższe wymogi Tesli:

Improving Access to Third-Party Fast Charging​

Third-party fast chargers that meet our performance and reliability standards will be added to Tesla’s navigation automatically as Qualified Third-Party Chargers. The intent is to ensure a smooth charging experience for Tesla drivers. When drivers navigate to a Qualified Third-Party Charger, the battery automatically preconditions to arrive with an optimal temperature, reducing the amount of time it takes to charge. The following standards will first roll out across Europe and Israel.
Qualified Charging Station Requirements
For a charging station to be included in Tesla’s navigation system, it must meet these conditions over a 60-day period:
  1. At least one compatible charging connector
  2. Frequently used by Tesla drivers at least once every four days
  3. Average charge success rate is 90% or higher
To detect inoperable chargers quickly and provide the best experience for our customers, stations will be removed from Tesla’s navigation system if any of the following conditions are met over a 14-day period:
  1. No charge sessions detected
  2. Average charge success rate falls below 70%
 

cooler

Pionier e-mobilności
Myślę, że to nie chodzi o update'y a o to, że być może niektóre z tych ładowarek nie spełniały / przestały spełniać poniższe wymogi Tesli:
Co oni tu pitolą o standardach, na Podlasiu KAŻDA ładowarka jest na wagę złota. Jak będzie SC w każdej większej mieścinę i co 20km na trasach, to niech sobie wywalają, a teraz jak Ci przed Ełkiem zabraknie elektronów to możesz się już tylko zacząć się rozciągać - do końca dnia będziesz spychał z S-ki.
Więc chciałbym aby KAŻDA ładowarka na której się kiedyś ładowałem była na mapie jak wcześniej.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Więc chciałbym aby KAŻDA ładowarka na której się kiedyś ładowałem była na mapie jak wcześniej.

Masz więc szansę się wykazać i napisać do nich maila ;)

1696603106455.png


Całość tutaj: https://www.tesla.com/pl_pl/support/improving-access-third-party-fast-charging
 

KubaM

Nowy na Forum
W tesli po prawej na mapie masz "przycisk" z błyskawicą, który pokazuje ładowarki w okolicy. Po jego kliknięciu można filtrować pokazywane ładowarki mocą. Po wybraniu pokazywanych ładowarek auto przygotuje baterię do ładowania na niej.
Jeśli Twoim znajomi o tym nie wiedzą, to proponuję im podpowiedzieć, że się da.

W innych autach polecam abetterrouteplanner.com

Czy komuś udało się zmusić, żeby poza podgrzaniem baterii nawigacja Tesli pokazała ile mam sie ładować na takiej ładowarce i uwzględniła to w planie podróży?
Mi poza podgrzaniem baterii i nawigowaniem do niej ignoruje tę ładowarkę, dalej krzyczy że muszę naładować auto i ciągnie na superchargery daleko poza trasą.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Czy komuś udało się zmusić, żeby poza podgrzaniem baterii nawigacja Tesli pokazała ile mam sie ładować na takiej ładowarce i uwzględniła to w planie podróży?
TTTM czyli ten typ tak ma (przynajmniej na razie) z ładowarkami nie Tesli.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Czy komuś udało się zmusić, żeby poza podgrzaniem baterii nawigacja Tesli pokazała ile mam sie ładować na takiej ładowarce i uwzględniła to w planie podróży?
Mi poza podgrzaniem baterii i nawigowaniem do niej ignoruje tę ładowarkę, dalej krzyczy że muszę naładować auto i ciągnie na superchargery daleko poza trasą.
raczej nigdy nie będzie tak jak byś chciał. nawet jadąc do domu gdzie mam gniazdko i ładuje 80% prądu jaki zużywam tesla krzyczy że nie dojade albo szuka superchargera 200km ode mnie. tesla promuje własne ładowarki i wcale im się nie dziwie
 

TomRS

Posiadacz elektryka
Zabawna jest sytuacja na A1, gdzie ładowarka Ionity na MOP Olsze jest wykazywana tylko w kierunku na Gdańsk, ale w przeciwną stronę już nie ;) Jak ktoś nie wie, to musi wykonać niezłą woltę, żeby się tam naładować ;)
 

TomRS

Posiadacz elektryka
raczej nigdy nie będzie tak jak byś chciał. nawet jadąc do domu gdzie mam gniazdko i ładuje 80% prądu jaki zużywam tesla krzyczy że nie dojade albo szuka superchargera 200km ode mnie. tesla promuje własne ładowarki i wcale im się nie dziwie
A ja się dziwię, bo SuC jest w Polsce tak mało i są tak rozmieszczone, że wymuszają korzystanie z innych operatorów. Więc to promowanie odnosi raczej skutek zniechęcający do Tesli. Wyświetlają się w tej nawigacji wszystkie firmy "Dyzio i Zyzio", ale żywotnie istotne dla kierowcy elektryka ładowarki już nie. Porażająco logiczne ;) Gdyby tych SuC było tyle co w Holandii chociażby, to bym nic nie mówił, ale taki poziom nasycenia to osiągniemy raczej nieprędko.
 

Michal

Moderator
Czy komuś udało się zmusić, żeby poza podgrzaniem baterii nawigacja Tesli pokazała ile mam sie ładować na takiej ładowarce i uwzględniła to w planie podróży?
Mi poza podgrzaniem baterii i nawigowaniem do niej ignoruje tę ładowarkę, dalej krzyczy że muszę naładować auto i ciągnie na superchargery daleko poza trasą.
Problem polega na tym, że Tesla nie ma pojęcia jak działają inne ładowarki i jakie jest ich obłożenie, więc nie za bardzo może pokazywać takie predykcje w planowaniu trasy poza SuC. Tylko o swoich ładowarkach wie wszystko i może rzeczywiście próbować coś przewidywać.
 

TomRS

Posiadacz elektryka
Problem polega na tym, że Tesla nie ma pojęcia jak działają inne ładowarki i jakie jest ich obłożenie, więc nie za bardzo może pokazywać takie predykcje w planowaniu trasy poza SuC. Tylko o swoich ładowarkach wie wszystko i może rzeczywiście próbować coś przewidywać.
A po wybraniu z listy "innych" ładowarek dostaniemy informację o obłożeniu ? Nie zwróciłem uwagi. W sumie w większości przypadków i tak muszę tam podjechać i w ostateczności zaczekać w kolejce, bo często nie ma wyboru.
 
Top