Dopłaty dla osób fizycznych, które prowadzą działalność

Konrad

Fachowiec
Wracając do tematu programu "mój elektryk", czy sądzicie, aby znieśli wymagany limit ceny zakupu auta 225k dla osób fizycznych bez karty dużej rodziny? Trochę nie rozumiem sensu istnienia tego limitu.
Nie liczyłbym na to. Ten nowy program i tak jest wielokrotnie lepszy od poprzedniego. Założenie jest pewnie takie, że jeśli nie masz dużej rodziny, to kup sobie Zoe, Leafa albo ID.3 i nie świruj z niczym większym/bardziej luksusowym. Poza tym chcą na maksa promować przyrost naturalny, więc wiadomo, że muszą być jakieś przywileje dla dużych rodzin.
 

piotr_ev

Fachowiec
teraz jak konsumpcja siadła to banki robią różne sztuczki
całe AGD mam na kredyty 0% (ale z każdym dostaję nową kartę kredytową - bo a nuż się skuszę)
auto wziąłem w leasing z ujemnym oprocentowaniem
Można wiedzieć jaka bank/firma leasingowa?
 

p0li

Pionier e-mobilności
Zdradź coś więcej, jakie koszta, jak z AC, GAP itp
tak jak vwir napisal - nie w polsce, ale jak rozwiniesz skrotowce to cos napisze - tylko nie wiem czy jest sens denerwowac sie w wakacje ;)
 

Bea_Zam

Nowy na Forum
Wypełniałem ten wniosek i nie ma w nim nic na temat kilometrów, kwota jest uzależniona od KDR. Tak naprawdę to napisałem maila z tym pytaniem, ale łatwo nie było. Strona informacyjna zawiera sporo błędów, między innymi w przekierowaniach, mam wrażenie że całość jest robiona na kolanie pod presją czasu. Gdzie w regulaminie czytamy o zwiększeniu kwoty ze względu na przebieg, jest link i po kliknięciu wchodzimy w miejsce gdzie jest informacja o kwotach ale ani słowa o przebiegu. Znaleziony adres do kontaktu przekierowuje nas nie do programu pocztowego ale na stronę NFOŚIGW
dziękuję Ci za udostępnienie adresu; teraz ja zapytam o nurtujące mnie szczegóły; jak napiszą coś ciekawego dam znać
 

turtleonsnb

Nowy na Forum
tak jak vwir napisal - nie w polsce, ale jak rozwiniesz skrotowce to cos napisze - tylko nie wiem czy jest sens denerwowac sie w wakacje ;)
@vwir
@p0li przez moment mnie zaskoczyłeś, ale teraz już wszystko jasne :) nie ma takiej potrzeby bo w PL tego nie dostanę, ale skróty to chyba Auto Casco i Guaranteed Asset Protection.

A jeśli chodzi o ceny leasingu/kredytu jakie są najlepsze warunki które ktoś dostał i gdzie? Czy niestety drogie ubezpieczenia OC/AC i dodatkowe opłaty (przy leasingu) nie powodują, że kredyt jest bardziej opłacalny?
Szukam najlepszej oferty, bo mam awersję do dzielenia się pieniędzmi z instytucjami bankowymi. Wkład własny to myślę 30%, ale jak trzeba będzie to i 50% powinienem dać radę.
Oferta Santandera teraz wydaje się w miarę. Szkoda, że koszt GAP to dwukrotność innych, przy drogim ubezpieczeniu OC/AC nie wiem czy się oni dalej opłacają.
TM3 LR lub SR+ pod dopłaty. Rozliczam tylko podatek dochodowy (19%) w JDG (nie VAT).
 

grzywek

Zadomawiam się
Ktoś na Fb wrzucił odpowiedź NFOŚiGWF w sprawie netto / brutto dla firm:

"Nabór wniosków dla przedsiębiorców zostanie ogłoszony za kilka tygodni, III/IV kwartał 2021 r. 26 lipca został ogłoszony nabór na banki, który zakończy się 27.08.2021 r. i dopiero po tej dacie będziemy mogli podać listę banków współpracujących z NFOŚiGW, które z kolei współpracować będą z określonymi firmami leasingowymi.
Dla podmiotów gospodarczych maksymalna cena samochodu kategorii M1 wynosi 225 tys. zł brutto lub netto w zależności od tego czy podatek VAT stanowi dla wnioskodawcy koszt lub nie."

Czyli łapią się wszystkie wersje. SR, LR i P. Super 🚀

Teraz pytanie, czy będzie możliwość wypłaty wstecznej dla leasingu, czy też umowę trzeba podpisać dopiero jak ogłoszą nabór. Bo mam planowy odbiór LR na ~24 sierpnia :(

@Edit, wczytuję się powoli w dokumenty. Myślę, że są tam informacje, aby rozwiać większość naszych wątpliwości:

1628025811180.png
1628026021526.png

Całość dokumentów łącznie z umową itp. tutaj: https://www.gov.pl/web/elektromobilnosc/nabor-dla-bankow-sciezka-leasing
 
Last edited:
Top