Drugie tanie EV do jazdy po mieście

Michal

Moderator
Musi być czysty EV - żadnych extenderów.

Co byście polecili tak powiedzmy w okolicy 40 000 zł? Jak dobra okazja, to może być trochę drożej ale nie chciałbym przekroczyć 60 000 zł, bo to już się robią okolice Tesli Model 3 za 100 000 zł :p

Proszę o wypowiedzi osoby posiadające dane auto, a nie takich co się zastanawiają albo myślą, że wiedzą.

Powinien mieć:
  • Auto powinno być krótsze od Tesli Model 3 - tak znacząco - z 40-50 cm. Chcę odzyskać trochę garażu. Dlatego niestety odpada raczej klasyczny Ioniq, choć bardzo bym się ku niemu skłaniał
  • Miejsce dla 4 osób - długo nastawiałem się na Smarta 2 osobowego, ale chyba jednak muszę mieć awaryjnie miejsce na 2 foteliki.
    • Dobrze by było 2x isofix
  • Zasięg >= 100km
    • do pracy mam w dwie strony jakieś 50 km
    • żebym mógł go trzymać na jakiś 70-80% naładowania na co dzień. Niby mogę się ładować pod biurem, ale wolałbym na to nie liczyć i drogo tam.
  • Regen do zera, najchętniej taki jak w Tesli, czyli mocny, bez łopatek itp.
  • Złącze ładowania Type2 - nie potrzebuję CCS ale nie chcę Type1
  • Mam 199 cm wzrostu ale jeździłem kilka lat Clio z 1996, Trabantem Polo 1991, ... Przejadę 50 km każdym autem ale jednak jeśli mam wybierać, to wolałbym nie siedzieć z kolanami zatykającymi uszy.
  • Tak ze 4 gwiazdki Euro NCAP
  • Odpadają: Peugeot iOn, Citroën C-Zero, Mitsubishi i-MiEV, BMW i3 i jakieś wynalazki

Nie boję się:
  • Sprowadzania z zagranicy, przy czym jeśli auto o małym zasięgu, to pewnie laweta, która jednak zwiększa koszt, więc trzeba to wliczyć w cenę.
  • Przebiegu w okolicy 100 000 km,
  • 8-10 letniego auta
  • Zarysowań itp. - "Niemiecki ksiądz nie musi płakać sprzedając"
Skłaniam się ku:
  • Kia Soul
  • Nissan Leaf
  • VW e-up / Seat Mii / Skoda Citygo-e - @nabrU nie udław się herbatą :D - głównie ze względu na małą długość.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Hmm, gdyby nie ta kierownica... :unsure:;)

2017 Nissan Leaf Tekna (30kWh) - 5700 GBP​



img_9462-jpg.22147


img_9464-jpg.22148


img_9467-jpg.22149


img_9439-jpg.22150
No i zadam pytanie: czy ciągle można w PL rejestrować samochodu z kierownicą po prawej stronie, po wyjściu UK z EU?
Sam bym chętnie taki kupił na miasto, jakoś nie przeszkadzało by mi to bo w mieście się wyprzedza każdym pasem. Jeździłem w UK i po 1 dniu już nie miałem żadnych problemów z tym, elektryk nie ma biegów do machania lewą ręką.
Akcyzy nie ma bo elektryk, pewnie jest VAT i pewnie jakieś cło.
 

Michal

Moderator

Michal

Moderator
Da się zrobić, vtech to robi. Ale:
Leaf I w wersji 24kWh ma zasięg podobny do i3 z najmniejszą baterią.
Leaf I w wersji 30kWh ma umiarkowanie udane ogniwa. Najpierw szybko degradowały, potem była akcja serwisowa i poprawili soft BMSa i trochę się poprawiło. Ale nadal trafiają się problemy z pojedynczymi celami. A jako iż ta bateria nie jest bardzo popularna to trudniej kupić pojedyncze konserwy na wymianę niż do wersji 24kWh.
Z plusów: można wsadzić 40kWh z Leafa II.
Z trzeciej strony - uwaga podobna jak w Leafie II: to nie jest małe auto. 4,44m długości. Tesla ma 4,72m. 28cm różnicy.
Jak ognia unikaj przedliftów, czyli 2011, 2012 i początek 2013.
No i wszystkie mają type1. Nadal bardzo miło wspominam ten samochód. Z sentymentem zerkam gdy widzę na ulicy.
Shit, rzeczywiście Leaf 1, to jest duże auto! Nawet nie sprawdzałem jego wymiarów, bo założyłem, że to jest maluch... Ehhh... Coraz bardziej mnie kusi ten i3...
 

Michal

Moderator
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
jak było zimniej bo dzisiaj mam 12oC, miałem 12-13 kWh i zasięg około 100km, niestety im zimniej tym zasięg bardziej spada do około 80km. tak jak dzisiaj to mam 110km. mój tryb jazdy to comfort z nagrzewaniem wnętrza przed jazdą do 25oC i grzaniem foteli, trasa podmiejsko-miejska, około 30 km w obie strony i czasami 2x dziennie, jazda dynamiczna na zasadzie nie ma ch... we wsi i jestem pierwszy spod świateł ;) baterie obecnie mam zdegradowaną do 16kWh a może nawet ciut więcej. sprawdzę i ci napiszę, przebieg niecałe 70k
 
Top