Dylemat nad zakupem elektryka

OldSeb

Posiadacz elektryka
Na testach kosmiczne zużycia na autostradzie. Jak to szafa na kółkach, więc została TM3
Hmm a o jakie testy chodzi ?
Tutaj
podają tyle co w Tesli Y. Tyle co w trójce nie będzie bo to jednak aerodynamika lodówki ale dramatu nie ma.
 

miv

Posiadacz elektryka
Spokojnie przez ostanie 2,5 roku dawałem sobie radę z wózkiem. Bagażnik jest znacznie bardziej pojemny niż to się wydaje na pierwszy rzut oka, a otwór załadunkowy to tez nie szpara w skrzynce na listy ;) Choć z pewnością pozostałe opcje będą wygodniejsze pod tym względem.
Nie wiem jak bagażnik, ale z tego co widziałem to środkowa konsola sporo mieści:
Chociaż to Y, w trójce może być mniejsza.
 

vander87

Nowy na Forum
Zgaduję, że Tesla w bazowej wersji z mniejszą baterią. Jeśli tak to z tej bandy pewnie brałbym EV6, o ile nie jest to jakaś wyprzedaż z 2023 roku. Mają swoje dziwactwa, typu niepotrzebne przeglądy, wnętrze też nie grzeszy plastikami najwyższej jakości, ale przy opcji powiększenia rodziny będzie to raczej najlepszy wybór. Pamiętaj tylko o dobrym zabezpieczeniu antykradzieżowym. Zużycie będzie większe niż w Tesli, ale masz za to szybsze ładowanie i znacznie większą baterię.

Tak, TM3 182900 podstawa.
Ev6 - 181000 bez PC na wyprzedaży z 2024 r.

A co myślicie o BZ4x? Wizualnie nam się podoba, gabarytowo też. Po obniżkach z br podstawa 168900 a średnia wersja wyposażenia z 4x4 za 199000. Ma plus w postaci leasingu 100% (kilkanaście tysięcy w kieszeni w stosunku do np ev6)
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Mi się bardzo spodobała jazda modelem 3 rwd, ale szanuję ev6 za szybkie ładowanie na trasie. Zgaduję też, że kia z dużą baterią więcej przejedzie, niż model 3 rwd, zużyje przy tym więcej prądu, ale to drobiazg, jeśli masz prąd "za darmo".

Mnie przekonało, że teslę mogłem wziąć świeżo wyprodukowaną, a dla baterii to zawsze jakieś znaczenie plus brak przeglądów, plus kia była bohaterem nie jednego filmiku, w którym były problemy z ładowaniem na trasie. W tesli czegoś takiego nie widziałem. Wiem, że to nie jest na tym forum powszechna opinia, ale mi ev6 i ioniq 5 bardzo się podobają wizualnie, wyglądają lepiej niż tesla.

Minus tesli, to sam mam referala od kilku dni w stopce i choć sam jestem mocno za tym samochodem, to rozumiem Kubę Klawitera - odkąd mogę na tym zarobić, przestałem polecać, bo tak mnie wychowano. A jednak na referrala liczę i to jest fajne, że tesla daje ludziom, a nie działom marketingu i bardzo fajnie dostać np. 10 ładowań za darmo.

Tylko każdy jest inny, i co dla jednego jest zaletą, to dla innego wadą. Ja lubię małe samochody, bo wszędzie się zaparkuje (jak nie ja, to nikt), a dla innych to niebezpieczne, zwłaszcza jak trzymają marszowe 150+ na trasach, choć wśród EV to raczej rzadkie :)

Mniej oczywiste wady tesli 3 to jest to mega niebezpieczny samochód (może zahamować znienacka jadąc na tempomacie, na rondzie zdarzało mi się migać w lewo, a zjeżdżać w prawo, albo w ogóle nie migać) a jego osiągi są absurdalnie duże nawet w trybie chill. Jeździsz octavia 1.4 więc możesz to zrozumieć.
Inne wady tesli, o których wcale wiedza nie jest powszechna to trzeba płacić miesięczny abonament, co da po dwóch latach 720 zł, a ciekawe ile za takiego forda explorera wyjdzie przegląd w ASO? Zjada to przewagę, jeśli nie mamy referrala.
Inna to potrzeba zapłacenia za samochód zanim dojedzie do Polski, za swój musiałem zapłacić, gdy mijał statkiem RPA.
Jazdy testowe zwykle robi się za dnia, a nocą wychodzi inna wada tesli - brak czujników parkowania, a kamery nie dają rady po ciemku ocenić odległości.
Jeszcze jedna mało znana wada - w nowoczesnych samochodach możesz jechać na "autopilocie", czyli tempomacie adaptacyjnym i trzymaniu pasa. W tesli to niemożliwe (serio), chyba że zamontujesz jakieś zaślepki na kamery i ciężarek na kierownicę i jeszcze nauczysz się kilku sztuczek. Jest za to dobry adaptacyjny tempomat bez trzymania pasa, świetnie jeździ w korkach, ale w kia na pewno jest to lepsze.
Inną wadą modelu 3 jest to, że z tyłu nie da się wsunąć stóp pod fotel, w rezultacie w tym komicznie długim samochodzie, jeśli kierowca lubi siedzieć nisko i obniży fotel, z tyłu wcale nie ma tak dużo miejsca na nogi.

Dużą zaletą modelu 3 jest wyłączanie wszystkich irytujących pikaczy jednym naciśnięciem na roku ekranu na ikonkę głośnika. Ani w toyocie, ani w koreańskich samochodach, nie jest to łatwe.
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Tesla, jeżeli chodzi o zużycie energii jest królem, koniec i kropka.
Inna, sprawa, że są auta podobne jakościowo, gabarytowo do Tesli 3, ale tańsze, vide Kia EV6, która jest autem bardziej komfortowym, lepsze fotele z przodu, kanapa tylna wyżej.
Ja jak kupowałem 3 to była w podobnej, a nawet niższej cenie niż EV6. Dzisiaj EV6 jest tańsza i raczej ją bym kupił, niższa cena zrekompensowałaby mi wyższe zużycie.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Tesla, jeżeli chodzi o zużycie energii jest królem, koniec i kropka.
Inna, sprawa, że są auta podobne jakościowo, gabarytowo do Tesli 3, ale tańsze, vide Kia EV6, która jest autem bardziej komfortowym, lepsze fotele z przodu, kanapa tylna wyżej.
Plus możliwość używania auta tradycyjnie, tj. inaczej niż przez zbędne dotykanie ekranu.
Dla niektórych to podstawa.
Ja jak kupowałem 3 to była w podobnej, a nawet niższej cenie niż EV6. Dzisiaj EV6 jest tańsza i raczej ją bym kupił, niższa cena zrekompensowałaby mi wyższe zużycie.
I dużo wyższa prędkość ładowania zrekompensowałaby też to czasowo.
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Mniej oczywiste wady tesli 3 to jest to mega niebezpieczny samochód
W realu Tesle to najbezpieczniejsze samochody, jakie istnieją. Sprawdź EuroNCAP i inne
osiągi są absurdalnie duże nawet w trybie chill.
Dobre przyspieszenie zwiększa bezpieczeństwo, nie zmniejsza
Inne wady tesli, o których wcale wiedza nie jest powszechna to trzeba płacić miesięczny abonament
Abonament jest na transmisję muzyki i filmów i podgląd kamer przez apkę. Kosztuje 35zł/miesiąc i można zrezygnować w każdej chwili, Na dwa lata to w innych markach, gdzie przy okazji przy porównywalnej lub mniejszej funkcjonalności abonamenty potrafią być wielokrotnie droższe.

Jeszcze jedna mało znana wada - w nowoczesnych samochodach możesz jechać na "autopilocie", czyli tempomacie adaptacyjnym i trzymaniu pasa. W tesli to niemożliwe (serio), chyba że zamontujesz jakieś zaślepki na kamery i ciężarek na kierownicę i jeszcze nauczysz się kilku sztuczek.
Wszystko pokręciłeś. Zaślepki i ciężarek są dla tych, co nie chcą patrzeć na drogę ani dotykać kierownicy.

Autopilot nie robi manewrów, ale sam jedzie, tylko trzeba go pilnować
 
Last edited:

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
W innych markach nie płacisz abonamentu, bo masz android auto. Rzeczywiście pokręciłem, bo policzyłem za mało, to jest 35 zł miesięcznie, czyli 840 zł w 2 lata. Tak, ma to zalety, ale bez przesady.

Autopilot włączył mi się mimo 10 prób go używania podczas trzymania kierownicy i patrzenia na drogę. I dobrze wiesz, że to przez oszczędność tesli. To jest jej cecha.

I tak, osiągi na poziomie ferrari z lat 90 to bezpieczeństwo i komfort dla pasażerów. Chyba w Rosji.

Rozumiem, że wszystko można napisać dla referrala, ale ja wybieram uczciwość.
 
Top