Dylemat nad zakupem elektryka

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Powinni robić testy tych systemów, ale realne, takie gdzie zagrożone jest zdrowie, życie pasażerów, a nie jakieś śmieszne kartony.
Opiszę sytuację z drogi. Jazda krajówką, ale teren niezabudowany, prędkość około 120km/h. Jadę za samochodem, utrzymuję właściwość odległość. Nagle samochód przede mną robi błyskawiczny manewr wyprzedzania, przede mną jest ciągnik jadący ze 20km/h. Nie mogę go wyprzedzić bo lewy pas zajęty, dlatego kierowca wcześniej przede mną tak gwałtownie wyprzedził. Zanim mignęła mi myśl żeby hamować Honda już sama zahamowała, gdyby nie Honda byłby dzwon jak złoto. Byłem wypoczęty, skoncentrowany, hamowałbym, ale nie tak szybko jak system Hondy. Boję się co w takim przypadku może odp... Tesla.
Ja to generalnie jeździłbym Hondami, zajeb... auta.
A co ma niby odwalić Tesla? 3 albo 4 razy mi elegancko hamowała kiedy ja dopiero z nogą w kierunku hamulca zmierzałem. Statystyki do tej pory pokazują, że Tesle na AP uczestniczą w wypadkach dużo rzadziej niż średnia.
 

umcus

Pionier e-mobilności
A co ma niby odwalić Tesla? 3 albo 4 razy mi elegancko hamowała kiedy ja dopiero z nogą w kierunku hamulca zmierzałem. Statystyki do tej pory pokazują, że Tesle na AP uczestniczą w wypadkach dużo rzadziej niż średnia.
Miałem Teslę na weekend i raz zdarzyło się jej mieć hamowanie od czapy. O tyle pechowo, że dopiero co włączyłem przy 70 km/h autopilota i zadowolony zdjąłem nogę z gazu i nagle zanurkowałem. Nie było to ani spodziewane ani przyjemne. Tyle dobrego, że tym razem nie miałem glonojada z tyłu, o co nietrudno jak się jedzie 70 na 60, tam gdzie każdy leci 80-90 ;) Statystyki statystykami, ale na polskich drogach za często ktoś siedzi na ogonie za blisko, a wtedy się robi niebezpiecznie.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Ja wszystkim polecam wykorzystać jazdy weekendowe teslą, a przynajmniej 2 h, jak zrobiłem w wakacje (bierzemy 1h na siebie i kolejną 1 h na żonę, a w weekend wystarczy wziąć ostatnią godzinę w sobotę i pierwszą w poniedziałek). Bo jazda tym samochodem jest fantastyczna.
Chyba że jednak dla kogoś nie będzie,
Wtedy ta jazda próbna przydaje się jeszcze bardziej, bo można wtedy Teslę ze spokojem odrzucić, np. za wprowadzane na siłę dziwactwa.
 

daniel

Señor Meme Officer
Pralka też?
Do EV6 też nie wejdzie. Ale zobacz na mój test. Do Model 3 weszło wszystko to co do EV6 plus dwie małe walizki. A w EV6 musiałem zdjąć roletę i trzymać ją pod nogami pasażerów, bo nie było co z nią zrobić.
 

daniel

Señor Meme Officer
Nie mam pojęcia, jak komuś w modelu 3 może być ciasno, chyba że to rodzina 4x ponad 180 cm wzrostu, wtedy miejsca na stopy będzie mało z tyłu. A z bagażami nie powinno być żadnego problemu, choć po octavii combi to pewnie można mieć szalone standardy...
O tak. Skoda to pierwsza liga w kategorii bagażników. Gdyby były elektryczne Octavia albo Superb to możliwe, że nie jeździłbym Teslą.
 

miv

Posiadacz elektryka
O tak. Skoda to pierwsza liga w kategorii bagażników. Gdyby były elektryczne Octavia albo Superb to możliwe, że nie jeździłbym Teslą.
Ostatnio ze względu na to, że interesuję się potencjalnie modelem Elroq, oglądałem sporo o Enyaq. Z tego co widziałem to jedyną poważniejszą wadą jest oprogramowanie w starszych modelach. Do tej pory jakoś sceptycznie podchodziłem do platformy MEB, ale okazuje się, że mają całkiem dobre rozwiązania.
 
Top