Dylemat nad zakupem elektryka

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Mnie się Iphony grzeją na ładowarce w 3, trzy Iphony, więc raczej to coś po stronie Tesli.
"Nawigacja" , chociaż nie powinno się tego tak nazywać w Polsce jest do d....
Systemy ułatwiające jazdę nie działają przez hamowanie fantomowe, żona mnie opier... żeby to wyłączał bo daje po hamulcach bez sensu, w korku zbyt gwałtownie rusza. Żeby to jeszcze na autopliocie, ale tam zwykły tempomat nie działa poprawnie. Kamerkę trzeba zasłaniać bo auto cię oper..., że nie patrzysz cały czas na drogę, a jak jesteś niegrzeczny to ci wyłączy funkcje auta.
Noszzz k..., jakim trzeba być fanbojem Tesli żeby pisać, że te systemy w wspomagające jazdę w Tesli działają?
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Dobre przyspieszenie zwiększa bezpieczeństwo, nie zmniejsza
Jeśli nie jest nadużywane to tak, ale ciężko nie używać jeśli cały czas jest;)

Tesla ma słabe utrzymywanie dystansu, słaba kontrola prędkości, natomiast trzymanie się pasa to jest czołówka na rynku. Nawet jesli np na rozjeździe decyduje sie wyłączyć to jest sporo czasu aby przejac kontrolę i jeździ w dużo szerszym zakresie warunków niż obiecuje. Hamowanie z byle powodu zdarza się i może denerwować, bez powodu( np cień na drodze) bardzo sporadycznie. Świetnie informuje gdy sie zapatrze gdzieś i zbliżam sie zbyt szybko do innego pojazdu. Reaguje na pojazdy które nigdy sie nie ruszały(radar tego nie potrafi). Nie ma automatycznego hamowania na wstecznym( klapa bagażnika juz była w remoncie).

Mi pasuje Tesla wraz z całym bagażem wad, płacę premium connectivity na dwa auta, żałuję ze juz nie ma darmowego spotify (nie da sie wybierać utworów teraz) bo używałem tylko w aucie.

Chętnie patrzę na Kia/Hyundai ale łatwo znika. Znajomi nawet pol roku nie pojeździli EV6. Reszty rynku nie znam. Na pewno Teslę trzeba obejrzeć ale oczywiście nie każdemu będzie pasowała. Mi pasuje.
 
Last edited:

daniel

Señor Meme Officer
Rozumiem, że spotify też działa w tesli, jeśli nie zapłacę 35 zł co miesiąc? Bo oczywiście mam swoje konto i w android auto mam je na ekranie w samochodzie.
Tak. Tylko trzeba zrobić hot spota z telefonu i jest wkurzająca "funkcja", że jak wrzucasz na D to wyłącza wifi.
Trzeba włączyć opcję "nie rozłączaj w czasie jazdy". Tylko, że jak samochód stoi podłączony do domowego wifi to się rozłączy, a nie przeskoczy na hot spot.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
No właśnie ten hot spot to kilka poziomów niżej, niż przy android auto/car play, zwyczajnie wejście do samochodu i spotify na ekranie, dlatego będę płacił. I wyjdzie podobnie jak przegląd w fordzie co 2 lata. Dokładnie to napisałem.

Ja wszystkim polecam wykorzystać jazdy weekendowe teslą, a przynajmniej 2 h, jak zrobiłem w wakacje (bierzemy 1h na siebie i kolejną 1 h na żonę, a w weekend wystarczy wziąć ostatnią godzinę w sobotę i pierwszą w poniedziałek). Bo jazda tym samochodem jest fantastyczna. Każdy samochód kupiłem dotąd patrząc, jak się nim jeździ i tak zrobiłem z modelem 3.

Liczę, że ktoś weźmie ją na jazdę, zobaczy jak RWD jest świetna i ją kupi ze świadomością wszystkich wad i będzie zadowolony.
Zanim przjechałem się teslą byłem przekonany, że one same jeżdżą, a jest to poniżej fiesty 2017, bo w niej trzymając kierownicę i patrząc na drogę nigdy nie dostaję żadnych komunikatów. Na szczęście, gdy pominiemy trzymanie pasa (choć akurat to lubię, gdy wybieram podcast na spotify jadąc autostradą), ten tempomat adaptacyjny mi akurat w tesli odpowiada bardzo. Jazda w korku modelu 3 też była lepsza niż lexusie ux300h.

Moja tesla już jest na morzu śródziemnym, nie mogę się doczekać.
 
Last edited:

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Mi pasuje Tesla wraz z całym bagażem wad, płacę premium connectivity na dwa auta, żałuję ze juz nie ma darmowego spotify (nie da sie wybierać utworów teraz) bo używałem tylko w aucie
Mnie też Tesla pasuje, tylko trzeba dawać odpór pisaniu głupot, że te systemy w Tesli działają prawidłowo.
Elektryki nie są na trasy, ale Tesla przez te wady wybitnie się do tego nie nadaje.
Jakiś czas temu zrobiłem trasę około 500km i noga mi ścierpła od operowania gazem, włączyłem tempomat, ale po iluś fantomowych hamowaniach stwierdziłem, że jest to po prostu niebezpieczne i jechałem bez.
Fakt, warunki były kiepskie, ale to nie usprawiedliwia Tesli. Pisanie na polskim forum, że coś działa we Francji, czy Anglii jest bez sensu, inny klimat inne warunki.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Ja używam tempomatu w 95% moich jazd od wielu lat, dzięki temu nie boję się ani radarów, ani policji w krzakach, jeżdżę przepisowo.

Nie pisałbym, że tempomat w tesli nie działa bo działa bardzo dobrze. Jedna wada, to gdy zbliża się do świateł to zwalnia i trzeba wciskać gaz, ale liczę że to był typowy bug FSD testówki/można to wyłączyć.

Gdyby tempomatu nie dało się używać, nie kupiłbym tesli, ani żadnego innego samochodu bez tej funkcji. Autopilot wyłącza się za to maks po minucie jazdy z obiema rękami na kierownicy i patrzeniu prosto na drogę. Tesla oszczędziła na czujnikach trzymania kierownicy, więc trzeba nią kręcić, jadąc na wprost, ale to UE jest winna...

BTW może Twój Y widziałem pod Jaworzyną Krynicką kilka dni temu? Dystans do Warszawy się zgadza, był tam też jeden czerwony HL LR :)
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Ja używam tempomatu w 95% moich jazd od wielu lat, dzięki temu nie boję się ani radarów, ani policji w krzakach, jeżdżę przepisowo.

Nie pisałbym, że tempomat w tesli nie działa bo działa bardzo dobrze. Jedna wada, to gdy zbliża się do świateł to zwalnia i trzeba wciskać gaz, ale liczę że to był typowy bug FSD testówki/można to wyłączyć.

Gdyby tempomatu nie dało się używać, nie kupiłbym tesli, ani żadnego innego samochodu bez tej funkcji. Autopilot wyłącza się za to maks po minucie jazdy z obiema rękami na kierownicy i patrzeniu prosto na drogę. Tesla oszczędziła na czujnikach trzymania kierownicy, więc trzeba nią kręcić, jadąc na wprost, ale to UE jest winna...
Ale na dluzsza mete sie nie da :)

Tempomat dziala zle bo ciagle uzywa czujnikow i nawet na nim masz fantomy czasem (ostatnio zdecydowanie mniej, ale tez juz mu nie ufam).
AP dziala tez zle, potrafi sie przestraszyc tak i zahamowac ze mi pasazerowie traca zaufanie do mnie jako kierowcy. Ostatnio mnie ktos spytal czy nie przysnalem… a to tesla nagle odbila i zahamowala.
 

vander87

Nowy na Forum
Wracając do meritum :)
Przeanalizowałem wymiary, 3 samochody z wstępnie wytypowanych są za małe (Kona, eC4, a TM3 za mały bagażnik)

Uzyskałem następujące oferty na pojazdy z wyprzedaży rocznika 2024 (uszeregowane cenowo, łączny koszt z leasingiem):
IONIQ 5 77 kWh RWD DYNAMIQ 2024 - 186k (leasing 100% - 186k)
ID.5 77 kWh 286 KM 185k zł (leasing 103.5% - 192k)
EV6 Plus + FUN 77 kWh RWD 181k (leasing 107% - 194k)
TOYOTA BZ4X 2024 r. 64 kWh Prestige 218KM AWD 203k (leasing 100% - 203 k)

Zgodnie z sugestiami teraz czas na obejrzenie ich na żywo w salonie. Pierwsze 3 pojazdy wydają się podobne technicznie, czy tutaj jedynie kwestia gustu, czy coś jeszcze wziąć pod uwagę? Jakieś 2-3 największe wady/zalety między nimi?

Toyota - z innej beczki, wizualnie z zewnątrz ładna, niewiele droższa. Jako jedyna napęd AWD. Jednak wszędzie straszą słabym realnym zasięgiem.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Wracając do meritum :)
Przeanalizowałem wymiary, 3 samochody z wstępnie wytypowanych są za małe (Kona, eC4, a TM3 za mały bagażnik)

Uzyskałem następujące oferty na pojazdy z wyprzedaży rocznika 2024 (uszeregowane cenowo, łączny koszt z leasingiem):
IONIQ 5 77 kWh RWD DYNAMIQ 2024 - 186k (leasing 100% - 186k)
ID.5 77 kWh 286 KM 185k zł (leasing 103.5% - 192k)
EV6 Plus + FUN 77 kWh RWD 181k (leasing 107% - 194k)
TOYOTA BZ4X 2024 r. 64 kWh Prestige 218KM AWD 203k (leasing 100% - 203 k)

Zgodnie z sugestiami teraz czas na obejrzenie ich na żywo w salonie. Pierwsze 3 pojazdy wydają się podobne technicznie, czy tutaj jedynie kwestia gustu, czy coś jeszcze wziąć pod uwagę? Jakieś 2-3 największe wady/zalety między nimi?

Toyota - z innej beczki, wizualnie z zewnątrz ładna, niewiele droższa. Jako jedyna napęd AWD. Jednak wszędzie straszą słabym realnym zasięgiem.
A czemu nie Y ?
Bo drozej i za duzy ?

Choc z twojej trojki bym bral Ioniq 5 :) piekny jest !
 
Top