[eMIT] Elektryki nie nadają się do jazdy zimą - wyjaśniamy

Michal

Moderator
Ale tutaj nic się nie wyklucza, tak po prostu jest. słabym benzynom przy dużych prędkościach kosmicznie rośnie spalanie. 1.0 tsi przy jeździe na wynik droga krajowa zjada 4l, przy stałych 160 już 9l. Superb 4x4 280km na krajówce 6,5, przy 160 też 9 😉
1.6 GDI 133 KM, to nie taka słaba.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Ile to może być procent? Kilka w lecie, kilkanaście w zimie? Ograniczysz "na waciki".
Potencjał rozwoju baterii jest nieporównywalnie większy.
no, te kilka procent to bardzo, bardzo dużo dla BEV



Potencjał rozwoju baterii jest wręcz ogromny.
Ale nie idzie to z zmniejszeniem kosztu produkcji takiej baterii - przynajmniej narazie.


Poza tym, szanse na baterie pojemności 200-250kWh do roku 2030 to niecałe 60%


Owszem, baterie o wysokiej pojemności mogą być dostępne dla aut premium, ale prawdopodobne regulacje(oszczędzanie litu etc.) mogą wymusić na producentach stosowanie małych baterii do wydajnych platform.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
40 zł/100 km.
Nadal taniej niż wielkim vanem na gazie i o połowę taniej niż na benzynie.
Nie wspominając że pierwsze 300-400 km jedziesz jescze o połowę taniej, za 20 zł/100 km, na prądzie wywiezionym z domu.

Coś jeszcze Ci policzyć, żebyś mógł głupot nie wypisywać?
Do wielkiego vana w gazie porównaj wielkie bev w podobnej budzie, np ev9
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Te nowsze to hybrydy. Naprawdę super mało palą, potrafią mieć 5.5l/100 po mieście i ok 6-7l na trasie przy 130-140. Sam się zastanawiam czy nie zrobić upgrade... Moja to zwykłe wolnossące V6, te nowe to 2.4 4 cyl, trochę słabsze ale naprawdę super spalanie i potwierdzają to właściciele w PL - a trochę ich już jest.
hybryda w trasie może jedynie zwiększyć spalnie, a nie obniżyć
 

cooler

Pionier e-mobilności
hybryda w trasie może jedynie zwiększyć spalnie, a nie obniżyć
Też tak myślałem, ale zarówno hybrydowe Camry jak i Sienna pokazują że tak nie jest. Wcześniejsze hybrydy tak miały, ale teraz dopracowane e-CVT, wysokie przełożenia, dużo lepsza aerodynamika powoduje że jest bardzo dobrze również na trasach.
Ale my tu o elektrykach powinniśmy pisać i dlaczego nie nadają się na trasy :)
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Też tak myślałem, ale zarówno hybrydowe Camry jak i Sienna pokazują że tak nie jest. Wcześniejsze hybrydy tak miały, ale teraz dopracowane e-CVT, wysokie przełożenia, dużo lepsza aerodynamika powoduje że jest bardzo dobrze również na trasach.
Ale to dobrze oznacza, że zamiast 12l spali 9, a nie że spali 6.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Fuelly nie kłamie ;)

Podaję od razu link do kalkulatora MPG na l/100km :p:

View attachment 22833

View attachment 22834
View attachment 22835
View attachment 22836

P.S. Normalnie Forum Povagowani nam się robi o_O
To sa wyniki z ameryki gdzie srednio jest 110km/h czasem 130… a rozmawiamy 140-160km/h szybka jazda po autostradzie.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Te nowsze to hybrydy. Naprawdę super mało palą, potrafią mieć 5.5l/100 po mieście i ok 6-7l na trasie przy 130-140. Sam się zastanawiam czy nie zrobić upgrade... Moja to zwykłe wolnossące V6, te nowe to 2.4 4 cyl, trochę słabsze ale naprawdę super spalanie i potwierdzają to właściciele w PL - a trochę ich już jest.
Fenomen jakis. Hybrydowa corolla 2024 w trasie przy 140 pali 7,5-8,5l
A taki przystanek 7l 😁
Ciekawe czemu nie wsadzaja tak oszczednego silnika do camry. Palilo by 5l
 
Top