Dla aktualnego modelu 3 HL o tej samej wartości leasing tesli wychodzi z 1-2% mniej niż ten, który wkleiłeś także oszczędności będą troszkę mniejsze. Chociaż w tesli jest obowiązkowy GAP który najtańszy nie jest.
Mi wyszło że przy 3 letnim leasingu dla bazowej ceny 225k oszczędzam 20,5k, czyli "ukryta" cena za Y LR AWD robi się 205k brutto. A jeśli te pieniądze pracowałyby w obligacjach skarbowych indeksowanych inflacją to po odliczeniu belki wyjdzie realnie 16k przy założeniu że inflacja się nie zmieni.
Przy 5 latach wychodzi prawie 2x większy rabat.
Nawet jak się Juniper utrzyma w tej samej cenie - w co wątpię - to będzie 20k/40k droższy przez sam 3/5 letni leasing, zakładając że koszt leasingu będzie nie wyższy niż obecny leasing dla 3 HL. Jako że USD ostatnio odbił, to raczej spodziewałbym się wyższej ceny Junipera w PLN. Kiedy cena za Y LR AWD była 225k, dolar już był 3,80. Teraz jest ponad 4,10. Różnice zrobią się znaczne. Nie mówię nawet o obecnych promocjach na roczny supercharger czy -2000 za skorzystanie z czyjegoś polecenia, o możliwości załapania się na dotacje nawet nie wspomnę - obecna propozycja limitu 225k brutto na Mój Elektryk 2.0.
Jeżeli ktoś czeka na Junipera to musi sobie odpowiedzieć co dla niego jest ważne i ile jest w stanie za to coś dopłacić. Bo samo zawieszenie to pewnie będzie można zrobić retrofit tak jak zawieszenia z 3 HL za ułamek tej ceny.