Może chcą być jak Apple ze swoim iOS. Oni też nie używają Androida tylko własny system.
Tak, mają swój OS. Dbają też o jego zabezpieczenie.
Link
Tesla, amerykańska firma motoryzacyjna i energetyczna, ogłosiła swój program
bug bounty , oferując 1 milion dolarów i darmowy samochód każdemu badaczowi bezpieczeństwa, który może zhakować ich samochód Model 3.
W zeszłym roku zespół zajmujący się badaniami bezpieczeństwa o nazwie Fluoroacetate wygrał Tesla Model 3 i 35 000 USD za ujawnienie luk w systemie informacyjno-rozrywkowym Tesli.
Należący do Elona Muska producent samochodów elektrycznych oświadczył, że pojawi się na
imprezie hakerskiej Pwn2Own, która odbędzie się w Vancouver w marcu 2020 roku.
Wydarzenia związane z polowaniem na błędy pomagają firmom testować i ulepszać ich systemy bezpieczeństwa. Według kilku ekspertów ds. cyberbezpieczeństwa, samochody Tesli są trudne do zhakowania.
David Kennedy, dyrektor generalny TrustedSec,
powiedział : „Tesla jest na najlepszej drodze, aby być najbezpieczniejszym samochodem. Nie sądzę, że jeszcze tam są, ale myślę, że zdecydowanie do tego dążą”.
Tesla działa bardziej jak firma technologiczna, ponieważ wiadomo, że ma własny system operacyjny. Firma okresowo wysyła w nocy aktualizacje do samochodu klientów, w tym nowe funkcje (takie jak podnoszenie prześwitu) i aktualizacje zabezpieczeń.
T to jedyna Firma w branży Motoryzacyjnej, o której słyszałem że aktywnie dba o bezpieczeństwo własnej sieci.
Nie wiem czy pamiętasz jak przez półtora roku stały Volkswagena ID3 czy pod fabryką wyprodukowane, bo miały problem z softwarem.
Wtedy było wdrażane od OTA, więc podejrzewam że to były właśnie problemy z cyberbezpieczeństwem. Ktoś mi się mógł wjebał po prostu.
I tak wydawali auta, dając pierwsze trzy raty gratis, bo część funkcjonalności infotaimennt nie została dostarczona na czas.
Oczywiście stworzenie software zlecali zewnętrznym software Houseom. One mniejszym. Te mniejsze indywindualnym programistom. A jak znam życie, oni zlecali to hindusom zdalnie, oraz kolegom.
Wówczas Volkswagen postanowił założyć firmę która teraz nazywa się Cariad. To miał być ich są w Startup software House, w którym mieli stworzyć własne oprogramowanie do własnych samochodów do 2025 r.
Tam pracuje 5000 ludzi i po trzech latach pracy okazuje się że samochody będą na Androidzie Automotive, a crm na salesforce 😆
Wszyscy europejscy producenci, zadeklarowali że będą pracować na android Automotive.
https://en.wikipedia.org/wiki/Android_Automotive
Android Automotive wydał ostatnio aktualizacje. Ale nie została jeszcze wdrożona do żadnego samochodu. Wiem, że modeli na tym systemie jest jeszcze niewiele, ale... już teraz OEM mają obsuwy z aktualizowaniem aut. W Tesli jest issue, a literalnie po chwili, wchodzi deploy poprawionej wersji.
Tesla od zawsze działa na własnym programowaniu, oraz stale rozwija własny hardware.
Talenty wolą pracować z Tesla, bo jeśli stworzą lepsze rozwiązanie, to Tesla od razu implementuje, a folgz-vagen to strata czasu dla nich.
Ja myślę że to nie bateria będzie problemem starszych samochodów elektrycznych,
tylko architektura hardware oraz kwestia tego czy OEM/ jak długo OEM będzie wspierać auta pod kątem aktualizacji.
Moim zdaniem, to strzał w kolano, że OEM nie mają własnego softu. Pod kątem bezpieczeństwa szczególnie..
Oczywiście to, że OEM nie umieją tworzyć oprogramowania, nie przeszkadza im prognozować, że 30% przychodów koncernu będzie pochodziło właśnie z oprogramowania. A takie prognozy pozwalają bardziej zadłużać koncern. VW ma większe długi niż Węgry.
Jeśli zastanawiacie się czy to o tym mówię wiarygodne, to znajdzie sobie opinie o pracy, firmie Cariad, tam byli pracownicy dokładnie opisują, miał być Startup a wyszło korpo jak to u Volkswagena. Tutaj jest ich strona www:
https://cariad.technology/de/en/careers.html
Jak w lato researchowałem ten temat, to mieli 1200 aktywnych ogłoszeń o pracę, w żadnym z nich nie wymaga doświadczenia w sprzedaży aut.
To właśnie kapitał ludzki, ma bardzo dużą wartość w tej firmie. Tutaj jest opisane jakie wdrożyć technologie, oraz jakie kompetencje rozwinąć wśród zatruidnionych ludzi, żeby przetranforomować firmę zawodowo:
https://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs_2020.pdf
Jednocześnie wdrażają bezpośredni model sprzedaży, wykluczając dealerów, żeby zwiększyć rentowność sprzedaży, o ca. 2 procent.
Tylko że jak nie będą mieli dealerów, to stracą wykwalifikowany zasoby ludzkie, i kto będzie auta sprzedawał? Strona www robiona przez agencje? xd
Oczywiście strona internetowa potrafi sprzedać Auto, każdy klient jest dowodem. Konwersja sprzedażowa strony internetowej jest pięć razy mniejsza, bez wsparcia personalnego, a satysfakcja klientów... no sami zresztą widzicie jak to wygląda w T.
W VW i innych OEM brakuje strategów. Właściwie w ogóle ich nie ma. Są tylko operacyjni i taktyczni. Diess miał zadatki na stratega, to go związki zawodowe zdegradowały z CEO.
Elon jest Strategiem. Jego inżynierowie też. Musi mieć też operacyjnych.. ale zapomniał o taktykach (kierownikach), nikt nie pilnuje i nikt nie zarządza operacyjnymi. A operacyjni nie pracowali wcześniej w salonie.
Iwo,
Sprawdziłem na szybko. Rozdział 2 nie dotyczy tesli> tesli dotyczy rozdział 3 - umowa na odległość. Definicje masz na początku ustawy.
Co do porozumiewania to chyba jest jeden z 2 brakujących punktów. Drugim są pełne dane firmy (numeru KRS brakuje tylko). Reszta jest.
Czy UOKIK by się do nich dobrał to nie wiadomo jednak nie jest aż tak źle jak piszesz. Potem dostajesz umowę na maila już z informacjami o zamówieniu i konfiguracji potwierdzone. Przy każdej zmianie tez aktualizują umowę (patrz hak). Nie bronię tesli żeby nie było ale nie rób ludziom nadziei za dużej
Jestem ciekaw jak mój odbiór w lutym będzie wyglądał. Na pewno nic nie podpisze po ciemku i bez obejrzenia auta jak kilka osób
Patrz na całokształt twórczości, a nie na ten jeden punkt. Do lutego sporo czasu.
Wemy że w Norwegii uokik zareagował, przy współpracy Tesli z Santanderem, bo oferowali klientom stałe stopy procentowe w reklamie..
A potem stopy korony poszły do góry i razy też poszły do góry. W PL misselowali, i nadal (chyba) misselują GAP.
link:
https://motor.no/aktuelt/forbrukertilsynet-stempler-bilreklamer-som-ulovlige/210129
Fanie że w tym artykule są dane kontaktowe, do osób z T odpowidzialnych za ten case.
Jeśli ktoś będzie miał problem, nie do przeskoczenia lokalnie, to wiadomo do kogo się odezwać.
Mega mnie ciekawi czy tam w ogóle nie ma procesu sprzedaży czy jest ,ale jest zaniedbany 🤔
Ps. Znowu się rozpisałem, ale sytuacja trochę groteskowa..
Doświadczeni handlowcy w salonie mają sezon ogórkowy, bo się auta nie produkują.
Tesle się produkują, ale nie ma ani salonu, ani handlowców, ani doświadczenia