jak GreenWay oszukuje na roamingu

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
jazda po trasach elektrykiem jest droższa [licząc po 3 zł za kWh i stratami na DC rzędu 10 % i więcej] niż dieslem i dobrą benzyną ... jaki to ma sens poza ekologią ... ? ludzie głosują portfelami
Moja średnia na publicznych ładowarkach to 1.87 PLN/kWh. Aby wyrobić średnią 3 PLN to musiałbmy się wybitnie starać.
 

STMS

Pionier e-mobilności
Moja średnia na publicznych ładowarkach to 1.87 PLN/kWh. Aby wyrobić średnią 3 PLN to musiałbmy się wybitnie starać.

rozumiem, że korzystasz z Tauron - na północy PL nie jest to do zrealizowania - AC zaczyna się od 1,95 w górę
 

Ev3

Pionier e-mobilności
GW dalej nie może brać na siebie tych kosztów. Jeśli parner zewnetrzny (czy to roaming czy ładowarka partnerska) ma kontraktacje w ramach swoich umow to GW nie ma na to wpływu.
Ale nie musi w to wchodzić, a przynajmniej nie w w ten sposób.
Niech sobie stworzą podmarkę i w tam wrzucają stacje z cenami których nie obejmuje abo.

Dzisiaj miałem identyczny przypadek, żona przed wyjazdem miała ustawione w navi dwa punkty pośrednie w GW i kupiony specjalnie abo w GW.
Gdyby mnie coś nie tknęło (post na forum), to by nieświadomie zapłaciła 3,15 zamiast 2,10 w obu miejscach, bo oba okazały się salonami Volvo.

Wczoraj o 22 zmieniłem jej punkty na takie które są własnymi stacjami GW, mniej wygodne, ale kilkadziesiąt zł zostało w kieszeni....
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Czy informacja z poziomu nawigacji w samochodzie, po kliknięciu na stację pokazująca cenę za kWh w danym punkcie, jest wystarczająca?
Nie.
Znasz nawigację która zarządza poziomem abonamentu i nowym podziałem GW na stacje własne i partnerskie?
Jeśli tak to wystarczy zmienić markę samochodu
No tak, teraz wszyscy mają zmieniać samochód i nawigacje, bo GW postanowił sobie przyciąć w ... kabla...
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
rozumiem, że korzystasz z Tauron - na północy PL nie jest to do zrealizowania - AC zaczyna się od 1,95 w górę
Korzystałem z różnych: Greenway PL, Greenway SK, Ionity, Elocity, Tauron, ZSE Drive, PRE Charge, MOL Plugee, Teapont, Equay, Noxo, Shell Recharde, Be Charge, EWE Go, Gremo na elektriko, Lidl, Kaufland, ChargePoint. W różnych krajach (do tej pory: PL, DE, CZ, SK, SL, AT, HU). I taka wyszła średnia z tego wszystkiego.

W Szczecinie (to chyba jest północ?) ładowałem się przez ChargePoint na Elocity za 1.39 PLN/kWh (to było w listopadzie 2023). Ale zgadza się, te czasy już tam minęły (od listopada nie byłem w Szczecinie).
 
Last edited:

STMS

Pionier e-mobilności
Moja średnia na publicznych ładowarkach to 1.87 PLN/kWh. Aby wyrobić średnią 3 PLN to musiałbmy się wybitnie starać.
poza tym to jest cena a nie rzeczywisty koszt ładowania ... pytanie czy o tym wiesz ... ?
jak wlewam 50 L benzyny to wchodzi 50 L i za tyle płacę

jak ładujesz 50 kWh do AKU to płacisz albo za 53 albo nawet za 57 kWh czy więcej - zależy od strat na ładowaniu - więc to 1,87 to tylko teoria

do tego dolicz to co ukrywa samochód - zużycie na klimę itd i się robią dodatkowe straty - czyli zaczynamy się zbliżać do kosztów paliwa tradycyjnego
 

STMS

Pionier e-mobilności
Korzystałem z różnych: Greenway PL, Greenway SK, Ionity, Elocity, Tauron, ZSE Drive, PRE Charge, MOL Plugee, Teapont, Equay, Noxo, Shell Recharde, Be Charge, EWE Go, Gremo na elektriko, Lidl, Kaufland. W różnych krajach (do tej pory: PL, DE, CZ, SK, SL, AT, HU). I taka wyszła średnia z tego wszystkiego.
nooo jak liczysz darmowe ładowarki ...
to się właśnie kończą i tylko tauronem czy zagranicą będzie mógł zbić średnią poniżej 2 zł
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
a jaki samochód informuję o cenach i ceny ma rozsądne ?


w tej chwili jedyne pewne i tanie ładowanie jest na SuC no ew. Ionity ale tu dochodzi abonament czyli to samo co w GW
dodaj EkoEn i Polenergia, ja ich wspieram, GW traktuję jak Orlen, czyli ostateczność.
 

STMS

Pionier e-mobilności
dodaj EkoEn i Polenergia, ja ich wspieram, GW traktuję jak Orlen, czyli ostateczność.
Ekoen fajny ale tylko część lokalizacji ma dobre ceny
ale jak pisałem północ jest droga nie ma nic taniego
 
Top