Jak sprzedać używanego elektryka?

krzyss

Pionier e-mobilności
Wartość Soula z 39 kWh baterią pewnie gdzieś pewnie tyle wynosi.
A MG z dużą baterią kosztuje 170 tys, podobnie co Soul 64 kWh (w cenniku).
Widze na otomoto nowego soula 64kWh z 2023 za 143kzl pewnie spuszcza jeszcze z 5k.
Do tego mozna by wziac doplate… realnie 2021 jest wart 60-70kzl
Oczekiwanie za 2021r powyzej 80kzl
to jest tak jak ja bym ja moja tesle chcial 150-160kzl i dziwil sie ze nie ma zainteresowania.

Smart ed to juz inna para kaloszy. To juz 8 letnie auto elektryczne. Same smarty spalinowe zle sie sprzedaja, a co dopiero elektryki… trzeba znalezc amatora na auto z zasiegiem 80km, u nas co drugi jezdzi raz w tygodniu do Chorwacji :)
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Widze na otomoto nowego soula 64kWh z 2023 za 143kzl
realnie 2021 jest wart 60-70kzl
Czyli teraz już 50% za 3 latka?
No to się chyba nie dziwisz, iż zastanawiam się czy zabawa w kupowanie bev ma jakikolwiek sens.....

Dla porównania - niecałe 75 tys to miał mnie kosztować wynajem Ioniqa5 3 lata temu.
Przy takich założeniach, koszty wydają się bardzo podobne.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Czyli teraz już 50% za 3 latka?
No to się chyba nie dziwisz, iż zastanawiam się czy zabawa w kupowanie bev ma jakikolwiek sens.....

Dla porównania - niecałe 75 tys to miał mnie kosztować wynajem Ioniqa5 3 lata temu.
Przy takich założeniach, koszty wydają się bardzo podobne.
No ja tez sie zdziwilem… w 2021 sprzedalem lexusa prawie 5 letniego tracac jakies 45%.
A na tesli po 3,5roku 50%…

Ci co brali najem wygrali. Ale rynek samochodowy przez ostatnie 3 lata byl bardzo dziwny.

Ciekawi mnie za to jak sprzedaja sie uzywane EV w niemczech, tez jest tak slabo !
 

Ev3

Pionier e-mobilności
No ja tez sie zdziwilem… w 2021 sprzedalem lexusa prawie 5 letniego tracac jakies 45%.
A na tesli po 3,5roku 50%…

Nie bardzo wierzę w 3 letnie TM3 lub TMY za 100 tys.

Tak samo jak w to, że Leafy 40 kWh czy inne Corsy ktoś sprzedaje za 50 tys (gdzieś o tyle musiałyby być tańsze od tak wycenionego przez Ciebie Soula, uwzględniając parametry).
Ciekawi mnie za to jak sprzedaja sie uzywane EV w niemczech, tez jest tak slabo !
Przecież masz link w pierwszym poście wątku.
 

to_masz

Posiadacz elektryka
A na FB co chwilę ktoś na grupie z pytaniem jak przerobić wersję US 😅 cena czyni cuda
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Odpowiedź jest prosta. Tanio.
1. EV mają złą prasę. Nie ważne, czy te opowieści to prawda, czy kłamstwo, ważne, że działa. Minie za kilka lat.
2. Dopłaty do nowych. Jak ktoś się nie załapał, to jest podwójnie stratny, bo nie dość, ze kupił drożej, to sprzeda tak jak wszyscy (czyli z uwzględnieniem dopłaty)
3. Spadek cen nowych samochodów. Złote czasy dla moto minęły i producenci po cichu opuszczają ceny. W EV mój samochód spadł o 20k cennikowo, VAG niby trzyma ceny, ale szaleje z rabatami. KIA podobnie, ale widać trend - ceny EV spadają.
4. Wchodzą nowe modele, szybciej się ładują, dalej jeżdżą, drożej wyglądają.
5. Używany elektryk jest mało sexy.

Czyli w skrócie - osoby zamożne nie kupią używanego EV, bo nie kupią używanego niczego.
Ci, którzy mają samochód dla szpanu też nie kupią. 15 letnie A6 kosztuje mniej i generuje więcej prestiżu we wsi.
Co, którzy szukają czegoś co jeździ tanio - wezmą jakiegoś passata, czy tam golfa, bo wszyscy sąsiedzi mają i są zadowoleni.
 

Piotrek_Sl

Posiadacz elektryka
Nie rozumiem jednej rzeczy. Kto chciałby kupić używanego elektrycznego Soula? Nie bardzo widzę profil takiej osoby.

Używana tesla jeszcze jakoś zrozumiem - dostępność informacji, części, serwis ASO i poza ASO - dużo lepiej ogarnięte. Auto też na bieżąco aktualizowane. Ale używany Soul?

To tak jak kupno komputera w latach 2000. Można było wydać kupę siana na przyzwoity sprzęt, gdzie po roku nikt już tego nie chciał kupić, nawet za 20% ceny.

Technologia w EV idzie szybko, a takie auta jak Soul bardzo szybko się starzeją i z każdym rokiem są coraz bliżej miana elektrośmiecia, więc wcale się nie dziwie że nie ma na to popytu.
Nie zgadzam się, Tobą - w latach 90' i 2000' jako młody dużo grałem na komputerze i nie zmieniałem go co roku. Wręcz przeciwnie - co najwyżej trochę pamięci się dokupiło.
Soula chętnie bym kupił, 3-letni samochód jest jeszcze młody i nie powinien stawiać problemów. Kwestia ceny, jeśli ma kosztować 120tys, to wolę inny, tańszy, albo nowszy.
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Nie bardzo wierzę w 3 letnie TM3 lub TMY za 100 tys.

Tak samo jak w to, że Leafy 40 kWh czy inne Corsy ktoś sprzedaje za 50 tys (gdzieś o tyle musiałyby być tańsze od tak wycenionego przez Ciebie Soula, uwzględniając parametry).

Przecież masz link w pierwszym poście wątku.
Dzis na FB sprzedawal ktos tm3 sr 2019 z jakims przebiegiem w okolicach 100k za 96000pln eu dystrybucja
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Technologia w EV idzie szybko, a takie auta jak Soul bardzo szybko się starzeją i z każdym rokiem są coraz bliżej miana elektrośmiecia, więc wcale się nie dziwie że nie ma na to popytu. Aczkolwiek są pojazdy nie-Tesla które też mają ugruntowaną pozycje na rynku - Leaf, Zoe, trojaczki. Niestety Soul się do nich nie zalicza. W używanych autach duże znaczenie ma dostępność informacji, części i serwis czy to poza aso, czy nawet samemu (wspomniany dostęp do informacji = popularność danego auta). Soul może być faktycznie lepszym autem ale co z tego, jak dla wielu będzie tykającą bombą, przynajmniej w naszej części świata. W Korei pewnie używany Soul będzie się cieszył dużą popularnością.
"Hold your horses" - wydaje mi się, że niezbyt dobrze znasz te auta, czyli bliźniacze modele Kona/Niro/Soul. Mają sporo zalet - niskie zużycie energii, bateria ma wielki bufor i w okolicach 100kkm nadal dostępne 64 kWh pojemności netto, gwarancja w Kia to 7 lat, generalnie bardzo przyzwoite samochody za dobre pieniądze. Do kategorii elektrośmieci im jeszcze daleko.
Ale zasadniczo to kwestia ceny jest IMO, bo przy dopłatach do aut nowych cena używanego musi być istotnie niższa niż nowy minus dopłata - np. cena nowego z dopłatą * 0,6.
 

Najnowsze dyskusje

Top