Jak to/tamto działa, porady użytkowników

dsc

Zadomawiam się
Ja nauczyłem się jeździć na, nazwijmy to, "pół-gazie" lub nawet "ćwierć-gazie" - chodzi o minimalne wciśnięcie pedału przyspieszenia, żeby auto się toczyło swobodnie w mieście. U mnie zdaje to egzamin przy i-Pedal. Naprawdę niedużym ruchem można wtedy dynamicznie przyspieszyć lub zacząć zwalniać, zależy jak się ułoży stopę. Myślę, że da się to wyczuć, a potem już przychodzi naturalnie. Także przy jeździe z górki można tym regulować prędkość i optymalizować rekuperację. Lubię wtedy patrzeć na statystyki mocy i ten przyjemny minusik przy zużyciu :)
 

Cav

Pionier e-mobilności
Ja nauczyłem się jeździć na, nazwijmy to, "pół-gazie" lub nawet "ćwierć-gazie" - chodzi o minimalne wciśnięcie pedału przyspieszenia, żeby auto się toczyło swobodnie w mieście.
Można, tylko po co?
Obciąża to bez potrzeby stopę, nie daje żadnego zysku - po co musieć regulować stopą coś, co tego normalnie nie wymaga?
Wymaga dopiero jak chcesz zwolnić.....

A to można zrobić standardowo hamulcem (rekuperacja działa w tym przypadku zawsze), łopatkami, albo automatycznie radarem.
 

dsc

Zadomawiam się
Można, tylko po co?
Obciąża to bez potrzeby stopę, nie daje żadnego zysku - po co musieć regulować stopą coś, co tego normalnie nie wymaga?
Wymaga dopiero jak chcesz zwolnić.....

A to można zrobić standardowo hamulcem (rekuperacja działa w tym przypadku zawsze), łopatkami, albo automatycznie radarem.

Oczywiście każdy jeździ jak mu pasuje. Mi to odpowiada po prostu, nikogo nie zmuszam do powielania, tylko podpowiadam, że i tak można.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Oczywiście każdy jeździ jak mu pasuje. Mi to odpowiada po prostu, nikogo nie zmuszam do powielania, tylko podpowiadam, że i tak można.
no wiesz - sa tu tacy co nie kupia auta bez autoholda XD pffff....
 

Cav

Pionier e-mobilności
Oczywiście każdy jeździ jak mu pasuje. Mi to odpowiada po prostu, nikogo nie zmuszam do powielania, tylko podpowiadam, że i tak można.
Jasne, w tym samym celu piszę, żeby ludziska mieli świadomość, iż mocna rekuperacja w i-pedal nie jest jedynym środkiem do rekuperowania, oraz że im mniej rekuperacji tym lepiej, a nie odwrotnie.

Fajnie że jest, dla których którym to pasuje, w poprzednich modelach też był, ale tylko z użyciem przycisku do zatrzymania/ruszenia.
 

Cav

Pionier e-mobilności
no wiesz - sa tu tacy co nie kupia auta bez autoholda
Dokładnie - bez tego w mieście występuje jeszcze większe niepotrzebne męczenie stopy od i-pedala.
Dla mnie osobiście - im krócej stopa styka się z pedałem (jakimkolwiek), tym lepiej.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Dokładnie - bez tego w mieście występuje jeszcze większe niepotrzebne męczenie stopy od i-pedala.
Dla mnie osobiście - im krócej stopa styka się z pedałem (jakimkolwiek), tym lepiej.
czyli mowisz ze jakby mieli wyprzedaz lekko wybrakowanych tesli (bo wiem ze chcesz kupic) - nowki sztuli tylko bez funcji autohold, po 100zl to bys nie kupil?

no to szacun - nie ma to jak ktos z zelaznymi zasadami - dosc zadkie w tych czasach
 

Cav

Pionier e-mobilności
czyli mowisz ze jakby mieli wyprzedaz lekko wybrakowanych tesli (bo wiem ze chcesz kupic) - nowki sztuli tylko bez funcji autohold, po 100zl to bys nie kupil?
A są takie?

W każdym razie - z braku TM2, na razie przerzuciłem plany zakupowe na Volvo EX30.
Mam nadzieję że będzie miało i autohold i regulowaną rekuperację.
 

Jobski

Fachowiec
Zresztą najbardziej efektywna opcja to żeglowanie, czyli rekuperacja 0, i-pedal to zaprzeczenie tego stanu.
Troszeczkę za bardzo uogólniłeś, żeglowanie jest dobre i efektywne w trasie, w mieście zdecydowanie lepiej sprawdza się i-pedal.
Ja osobiście głównie jeżdżę na nim jak chcę dać odpocząć nodze po prostu włączam tempomat.
Próbowałem jeździć z automatyczną rekuperacją ale mnie nie przekonała lub nie do końca zrozumiałem zasadę jej działania.
 
Top