Jak to/tamto działa, porady użytkowników

deniro

Nowy na Forum
@Olecki szkoda że wcześniej tego nie pisałeś - 2 tyg temu byłem na przeglądzie i mi wymienili na oryginał, tak to bym sobie kupił sam i pewnie taniej by to wyszło :)
no ciekawe ile skasowali za nowy filtr, czy było to wyszczególnione ?
No i z ciekawości ile wyszlo za całość za pierwszy przegląd po 30tys, rozpiętość jest podobno duża, od 1tys do 1,6tys jak dowiadywalem się w lutym.
 

acc

Zadomawiam się
ano, na przeglądzie miałem 29992km :) ten nowy też będą chcieli Ci wymienić, bo mymiana jest w ich rozpisce, zwróć uwagę aby Ci nowego nie wyrzucili :)
 

Olecki

Pionier e-mobilności
no ciekawe ile skasowali za nowy filtr, czy było to wyszczególnione ?
No i z ciekawości ile wyszlo za całość za pierwszy przegląd po 30tys, rozpiętość jest podobno duża, od 1tys do 1,6tys jak dowiadywalem się w lutym.
1,6 tys to jak rozbój w biały dzień. w ASO Volvo pierwszy przegląd ICE (czyli z wymianą oleju i filtrem) kosztuje mniej a jakby nie było to marka uznawana za premium i roboczogodzina w KIA powinna być niższa. W Niro pierwszy przegląd to wymiana filtra kabinowego i płynu hamulcowego - choć obowiązkowa wymiana po 2 latach / 30kkm to też trochę na siłę aby nabić pracy ASO bo wystarczyło by sprawdzić poziom wilgoci w płynie i od tego uzależnić wymianę.
 

acc

Zadomawiam się
@deniro mnie przegląd kosztował 700zł z groszami - ale miałem voucher 50% który dostałem przy kupnie auta.

Z materiałów na fakturze mam płyn hamulcowy castrol dot4 (pełna cena 49zł) i filtr kabinowy (pełna cena 110,68zł) ==> mnie policzyli po 50% tego.

A za robociznę liczą sobie rzeczywiście premium - 380zł/h..
 

Olecki

Pionier e-mobilności
ano, na przeglądzie miałem 29992km :) ten nowy też będą chcieli Ci wymienić, bo mymiana jest w ich rozpisce, zwróć uwagę aby Ci nowego nie wyrzucili :)
Ja to i tak pewnie zrobię przegląd z powodu wieku a nie przebiegu więc filtr będzie i tak do wymiany- za blisko mam do pracy ;)
 

Arrczi

Zadomawiam się
@deniro mnie przegląd kosztował 700zł z groszami - ale miałem voucher 50% który dostałem przy kupnie auta.

Z materiałów na fakturze mam płyn hamulcowy castrol dot4 (pełna cena 49zł) i filtr kabinowy (pełna cena 110,68zł) ==> mnie policzyli po 50% tego.

A za robociznę liczą sobie rzeczywiście premium - 380zł/h..
380 zł/h to chyba netto, bo mi na przeglądzie kierownik mówił, że KIA wprowadziła 450 zł/h brutto.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
380 zł/h to chyba netto, bo mi na przeglądzie kierownik mówił, że KIA wprowadziła 450 zł/h brutto.
Zapewne 450 brutto to maksymalny limit ale jeśli któryś serwis chce to może mieć niższe stawki. Gdyby była sztywna stawka na całą Polskę to pewnie za chwilę przyczepił by się UOKIK.
 

electricar

Zadomawiam się
450x8h = pensja minimalna 3600 za 1 dzień serwisu. Gdyby ktoś chciał sobie auto podreperować, 72000 tys za 1 mechanika na miesiąc, a goście głównie robią przeglady olejowe, wizualne oględziny gwarancyjne z klockami czyli niesamowicie ciężka i skomplikowana mechanika...
 

Olecki

Pionier e-mobilności
450x8h = pensja minimalna 3600 za 1 dzień serwisu. Gdyby ktoś chciał sobie auto podreperować, 72000 tys za 1 mechanika na miesiąc, a goście głównie robią przeglady olejowe, wizualne oględziny gwarancyjne z klockami czyli niesamowicie ciężka i skomplikowana mechanika...
No to otwórz sobie własny serwis, taka kasa Ci ucieka spod nosa...
 

Tompor

Zadomawiam się
Chciałem podnieść pióra wycieraczek, ale blokują się o maskę, jak wymienić. No i trafiłem na filmik (YT "Na prąd po Polsce".). Przejście w tryb serwisowy, ON/OFF zapłon i przytrzymać dźwignię wycieraczek w dół przez 2 sek. wtedy wycieraczki ustawiają się pionowo i można odchylić pióra. No kosmos, czy jest to opisane w instrukcji? Ile jeszcze takich sztuczek jest w Niro EV?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jest mnóstwo samochodów w których musisz tak robić. Pierwszy z którym się spotkałem z taką sytuacją to był Seat Altea z 2005 roku. Obecnie auto już pełnoletnie. Więc to tak naprawdę nic nowego/nietypowego.
 

dsc

Zadomawiam się
Czy jakaś dobra dusza miała już alarm niskiego ciśnienia w oponie i podzieli się sposobem, jak go skasować? Miałem pokazane 31 psi na jednej oponie i od niej mi się zapalił wskaźnik, a na pozostałych 32 psi i na nich nie było alarmu. Jak wskoczyło powiadomienie to dobiłem na wszystkich do 36 psi (i system to widzi, takie mam odczyty na desce, w czasie jazdy jak się rozgrzeją to nawet 37 jest), mimo tego cały czas mi krzyczy alarmem i nie wiem jak go usunąć. Od czasu alarmu przejechałem już niemały kawałek, ładowałem samochód, wyłączałem kilkukrotnie - nic nie pomaga. Pewnie jest jakiś trik jak z tymi wycieraczkami powyżej. Z góry dzięki.
 

Tompor

Zadomawiam się
Miałem alarm o za niskim ciśnieniu, po dopompowaniu i paru kilometrach jazdy alarmu nie było.
 
Last edited:

Olecki

Pionier e-mobilności
Czy jakaś dobra dusza miała już alarm niskiego ciśnienia w oponie i podzieli się sposobem, jak go skasować? Miałem pokazane 31 psi na jednej oponie i od niej mi się zapalił wskaźnik, a na pozostałych 32 psi i na nich nie było alarmu. Jak wskoczyło powiadomienie to dobiłem na wszystkich do 36 psi (i system to widzi, takie mam odczyty na desce, w czasie jazdy jak się rozgrzeją to nawet 37 jest), mimo tego cały czas mi krzyczy alarmem i nie wiem jak go usunąć. Od czasu alarmu przejechałem już niemały kawałek, ładowałem samochód, wyłączałem kilkukrotnie - nic nie pomaga. Pewnie jest jakiś trik jak z tymi wycieraczkami powyżej. Z góry dzięki.
Też miałem podobny problem, ja na szybko dopompowałem i nie chciał zniknąć komunikat o błędzie. Okazało się że na jednym kole wykrywało 35 psi i dlatego system cały czas wywalał błąd. Trochę przepompowałem wszystkie koła, po około 100 metrach błąd zgasł i wtedy wyrównałem ciśnienie do 36 psi.
 
  • Like
Reactions: dsc

dsc

Zadomawiam się
Też miałem podobny problem, ja na szybko dopompowałem i nie chciał zniknąć komunikat o błędzie. Okazało się że na jednym kole wykrywało 35 psi i dlatego system cały czas wywalał błąd. Trochę przepompowałem wszystkie koła, po około 100 metrach błąd zgasł i wtedy wyrównałem ciśnienie do 36 psi.

Pomogło! Jak się okazało, u mnie też widział 35 psi. I nie ma znaczenia, że w trakcie jazdy szybko wzrosło do 36 bo się opona nagrzała. Jak widać, on musi zobaczyć te 36 psi w chwili włączenia samochodu, wtedy zdejmuje alarm. Inaczej się nie liczy :)
 

kiki111

Zadomawiam się
Tak z ciekawości dlaczego macie poustawiane ciśnienie w funtach a nie w barach, które wydają się bliższe europejskiemu układowi SI?

A druga sprawa: przez jakieś 10 miesięcy i 20k km złapałem w niro 3 kapcie. Nawet nie jestem w stanie sobie przypomnieć kiedy wcześniej złapałem kapcia w jakimś innym moim aucie a tu taki przypadek. na szczęście za każdym razem uchodziło powoli i pozwoliło dojechać do wulkanizatora.
 

acc

Zadomawiam się
U mnie po 32k km z oponami nic się nie dzieje (na zimę zmieniałem). Ale ja analogicznie mogę powiedzieć że wcześniej przez ponad 20 lat nigdy nie miałem zbitej przedniej szyby :)
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Tak z ciekawości dlaczego macie poustawiane ciśnienie w funtach a nie w barach, które wydają się bliższe europejskiemu układowi SI?
Jakoś nigdy nie chciało mi się zmieniać ustawień fabrycznych, w sumie tak rzadko z tego korzystam że nie ma większego znaczenia jakie jednostki są ustawione.
 
Top