Jak to/tamto działa, porady użytkowników

acc

Zadomawiam się
Cześć. Najprawdopodobniej po aktualizacji firmware przestał być dostępny i-pedal. Funkcji nie da się uruchomić, zarówno przy w pełni naładowanym jak i jak miał 85% baterii. Manetkami mogę przełączać poziom rekuperacji ale i-pedal się nie uruchamia wcale. Spotkaliście się z tym? Czy trzeba włączyć jakieś ustawienie po aktualizacji. Dodam że dla upewnienia się wykonałem też "wyczyszczenie" do domyślnych ustawień auta usuwając wszystkie profile ale też nie pomogło.
Zapewne masz rekuperację w trybie auto, wtedy ipedal nie można włączyć. Przytrzymaj prawą łopatkę przez jakieś dwie sekundy aby wyłączyć tryb auto, a potem normalnie lewą łopatką możesz włączyć ipedal.
 

Zawisza

Nowy na Forum
Zapewne masz rekuperację w trybie auto, wtedy ipedal nie można włączyć. Przytrzymaj prawą łopatkę przez jakieś dwie sekundy aby wyłączyć tryb auto, a potem normalnie lewą łopatką możesz włączyć ipedal.
Nie jestem pewien czy to było rozwiązaniem bo po aktualizacji zresetowałam wszystko i dopiero ta zabawa z łopatkami zadziałał. Nie mniej jednak dzięki za podpowiedzi i może komuś się przyda. P.S. W instrukcji tego się nie doczytałem
 

bchmiel75

Zadomawiam się
Cześć, od paru dni mam tak samo nie mogę załączyć i-pedal. Widać, że coś się zmieniło bo przełączanie z mocy trybu rekuperacji jest teraz płynne a wcześniej wskaźnik przełączał się skokowo.
Przepraszam za ignorancję - co daje i-pedal i jak można rozpoznać, że jest on włączony?
Odkryłem już funkcję łopatek przy kierownicy, decydują o sile rekuperacji, o przekłada się na intensywność hamowania po odpuszczeniu pedału gazu. Czym więcej jest ten i-pedal?
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Dokładnie tym - maksymalnym poziomem rekuperacji aż do zatrzymania samochodu. Przy odrobinie wprawy nie ma wtedy w ogóle potrzeby używania hamulca. Kiedy jest włączony masz duży zielony napis i-pedal na zegarach.
 

deniro

Zadomawiam się
Jeszcze taka ciekawostka jak rekuperacja jest wyłączona i używamy hamulca to auto i tak używa rekuperacji. Można to zauważyć włączając aktualne zużycie energii na środkowym ekranie infotainment, przycisk ev i zużycie energii. Hamowanie w tym aucie dzięki temu że jest jednocześnie rekuperacja i hamowanie standardowe jest naprawdę na niezłym poziomie.
 

marekkraj

Zadomawiam się
Przepraszam za ignorancję - co daje i-pedal i jak można rozpoznać, że jest on włączony?
Odkryłem już funkcję łopatek przy kierownicy, decydują o sile rekuperacji, o przekłada się na intensywność hamowania po odpuszczeniu pedału gazu. Czym więcej jest ten i-pedal?
Tak jak kolega opisał. I pedal jest włączony jak świeci się katrolka zielona ipedal. Jeśli się nie włączy to xnaczy że trzeba trzymać przex dwie sekundy prawa łopatkę aż wyłączyć dir tryb auto. Wtedy x lewej strony przelaczamh do końca i jest ipedal.
 

Lupus

Posiadacz elektryka
Niestety i-pedal się wyłącza za każdym razem kiedy wrzucimy bieg wsteczny. Szkoda, bo to jest idealny tryb do manewrowania na parkingu.
 
Last edited:

dsc

Zadomawiam się
Niestety i-pedal się wyłącza za każdym razem kiedy wrzucimy bieg wsteczny. Szkoda, bo to jest idealny tryb to manewrowania na parkingu.

Jak dla mnie wielka szkoda, że nie da się ustawić, że i-Pedal włącza się samoczynnie po powrocie z biegu R w D (czyli wsteczny -> jazda). Już przeżyję, że trzeba go włączać pierwszy raz zawsze po odpaleniu auta. Ale kiedy jestem w ruchu, używam tego trybu, muszę na chwilę wycofać, ale nie wysiadam z auta i cały czas pozostaje ono włączone - mógłby jednak system pamiętać, że on ma tam po prostu być. Często po chwilowym cofaniu zapominam znowu wbić i-Pedal i potem zdziwienie, że na światłach mi nie hamuje (tzn. hamuje, ale inaczej niż chciałem) i jest nerwowa akcja nogą na hamulec. Dałoby się tego uniknąć minimalną modyfikacją, dosłownie jednym dodatkowym ustawieniem w menu.
 

bchmiel75

Zadomawiam się
OK, dziękuję za odpowiedzi.
Jeśli chodzi o rekuperację oraz siłę hamowania, to na razie mam mocno mieszane uczucia. Nie jestem przyzwyczajony do tego, że auto tak intensywnie zwalnia po puszczeniu pedału gazu. Na szczęście są łopatki, więc można dostosować tę siłę w zależności od drogi - trasa bądź miasto. Pewnie za jakiś czas się przyzwyczaję i nie będzie mi to przeszkadzało.

Na razie usiłuje dojść do porozumienia ze środkowym wyświetlaczem. Jeszcze nie do końca panuję nad tym, co się na nim wyświetla (które menu) i z jakiego powodu.

Na razie nie jest źle. Rozkoszuję się ciszą podczas jazdy i fajnym przyspieszeniem. ;-)
 

Cav

Pionier e-mobilności
OK, dziękuję za odpowiedzi.
Jeśli chodzi o rekuperację oraz siłę hamowania, to na razie mam mocno mieszane uczucia. Nie jestem przyzwyczajony do tego, że auto tak intensywnie zwalnia po puszczeniu pedału gazu.
To nie jest kwestia przyzwyczajenia, jednym to pasuje, innym nie.
Mnie nie.
Używam wyłącznie łopatek i ew. automatycznej rekuperacji na pedale hamulca.

Zresztą najbardziej efektywna opcja to żeglowanie, czyli rekuperacja 0, i-pedal to zaprzeczenie tego stanu.

Już lepiej włączyć automatyczną rekuperację z wykorzystaniem radaru (ustawienie łopatkami funkcji Auto) - wtedy chociaż nie będzie bez sensu hamowania bez wyraźnej potrzeby.
 
Top