Jak to/tamto działa, porady użytkowników

less

Zadomawiam się
W ramach ciekawostek dodam że z apki można też zamknąć, a potem otworzyć niro z kluczykami w środku. Czasem może się przydać jak chce się iść gdzieś bez kluczyków albo zostawić auto które ma przejąć inna osoba
 
  • Like
Reactions: pbr

dsc

Zadomawiam się
A mi dziś wyskoczył problem, który chyba nie był jeszcze opisywany na forum. Po włączeniu samochodu pojawia się taki komunikat, żeby jechać ostrożnie i nie gapić się ciągle na wyświetlacz, etc. Każdy z nas to widzi jak odpala Niro. I u mnie przycisk "Potwierdź", który trzeba w tej sytuacji odklikać, po prostu nie zmienił koloru i był cały czas szary (niedostępny). Zwykle trwa to ok. 20 sekund (irytująco długo, ale to osobny temat) zanim on się zrobi biały, tzn "klikalny", a dzisiaj po prostu nie pokazał mi się jako dostępny i tak jechałem z tym komunikatem, którego nie potrafiłem zdjąć z wyświetlacza. W ogóle nie reagował na nic i cały czas był wyszarzony.

Na końcu podróży musiałem zaparkować cofając i wskoczyła mi wtedy kamera, a jak obraz z niej znikł to już dało się wybrać "Potwierdź". Potem skojarzyłem, że samą kamerę można też uaktywnić przyciskiem na konsoli centralnej i to niekoniecznie jadąc do tyłu, po prostu w dowolnym momencie i pomyślałem, że może to by również pomogło. Do sprawdzenia kolejnym razem.
 

mimx

Zadomawiam się
Ten komunikat u mnie jest strasznie randomowy. Czasem daje się go "zrzucić" po sekundzie, czasem po 20. A czasem sam znika, gdy się go wystarczająco długo ignoruje.
 

bchmiel75

Zadomawiam się
Rozkminiam powoli moje EV, stąd kolejne pytanko:
- Co to jest tryb "przygotowania baterii do ładowania"? W jakiej sytuacji się go włącza? I jak się go włącza?
- I czy jest jakaś opcja "przygotowania baterii" przed jazdą? Pewnie chodzi o jej rozgrzanie, mogłoby być przydatne w zimie i przy parkowaniu na zewnątrz. Jeśli jest coś takiego to znowu = jak się to włącza?
Czy można te rzeczy robić przez Kia Connect?

Jeżeli temat był poruszany to pls nie linczujcie, nie udało mi się jeszcze znaleźć odpowiedzi.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
To jest tryb przygotowania (rozgrzania) baterii przed szybkim ładowaniem zimą. Może być przydatny srogą zimą przy długiej trasie choć akurat w Niro przy jej limitach i tak to szału nie zrobi a zużyje kilka kilowatogodzin. Zdaje się że trzeba mieć ustawioną w nawigacji trasę do ładowarki żeby móc go włączyć ale sam jeszcze nie testowałem.
 

bchmiel75

Zadomawiam się
Sprawa: wkurza mnie, jak rzeczy włożone do schowka oraz telefon odłożony na "półeczkę" przy gniazdach USB latają "jak Żyd po pustym sklepie" podczas zakrętów. Czy ktoś obczaił jakąś antypoślizgową wykładzinę, którą by można wypełnić te przestrzenie?
Na razie jest dramat, wszystko mi tam lata prawo-lewo.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Do schowka pod podłokietnikiem jest pełno organizerów na aliexpess, można sobie coś wybrać. Do półeczki na ładowarkę ja włożyłem matę przeciwpoślizgową kupioną lata temu w sklepie 'wszystko po 2 zł' - akurat pasowała i działa świetnie.
 

Tompor

Zadomawiam się
No i nowe doświadczenie. Trasa ok 300 km, upał, klima działa, po ok 1h jazdy robi się gorąco, dmucha ciepłe, zużycie energii klima 0,0 kW, a więc nie działa, coś padło? Postój włącz/wyłącz i wszystko wraca do normy, działa klima. Samochodzik na bateryjkę jak komputer, czasami trzeba zrobić reset.
 

acc

Zadomawiam się
Ja już 26 tys. km przejechałem praktycznie w 100% w ECO i klima zawsze działa. Ale w ustawieniach jest opcja do jakiegoś innego sterowania klimą w ECO (chyba obniża wtedy jej moc). Sprawdź czy nie masz tego przypadkiem włączonego.
 

Tompor

Zadomawiam się
Miałem to włączone i to chyba powód, ogranicza to klimę/grzanie w trybie ECO. Przy krótkich trasach to nie zadziałało, dopiero przy dłuższej jakby zauważył, że jestem w trasie i zaczął oszczędzać.
 
  • Like
Reactions: pbr

deniro

Nowy na Forum
Taka ciekawostka: po około tygodniu nieużywania auta uruchomiła się funkcja ochrony baterii, przez aplikację nie da się sprawdzić stanu auta jest tylko komunikat: Działanie funkcji zdalnego sterowania zostało ograniczone w celu ochrony baterii. Po odbyciu krótkiej jazdy będziesz mógł znowu korzystać z usługi zdalnego sterowania.

Z jednej strony fajna sprawa, bo ochrona baterii itp ale z drugiej przydałby się jakiś wymuszony sposób na połączenie się.

Auto głęboko poszło spać i nie dobudzisz już zdalnie, tylko i wyłącznie osobiście pobudka w pysk zadziała ;)
 
Last edited:

andrzejkla

Zadomawiam się
Taka ciekawostka: po około tygodniu nieużywania auta uruchomiła się funkcja ochrony baterii, przez aplikację nie da się sprawdzić stanu auta jest tylko komunikat: Działanie funkcji zdalnego sterowania zostało ograniczone w celu ochrony baterii. Po odbyciu krótkiej jazdy będziesz mógł znowu korzystać z usługi zdalnego sterowania.

Z jednej strony fajna sprawa, bo ochrona baterii itp ale z drugiej przydałby się jakiś wymuszony sposób na połączenie się.

Auto głęboko poszło spać i nie dobudzisz już zdalnie, tylko i wyłącznie osobiście pobudka w pysk zadziała ;)
Ja mam też auto uśpione po tygodniu.
Tyle że moje nie reaguje na nic. Udało się otworzyć kluczem i ewentualnie otworzyć maskę. Klapka portu ładowania zablokowana. Nic nie mogę zrobić. Ktoś ma jakiś pomysł?
 

deniro

Nowy na Forum
Ja mam też auto uśpione po tygodniu.
Tyle że moje nie reaguje na nic. Udało się otworzyć kluczem i ewentualnie otworzyć maskę. Klapka portu ładowania zablokowana. Nic nie mogę zrobić. Ktoś ma jakiś pomysł?
Może bateria w kluczyku też padła i trzeba auto awaryjnie uruchomić czyli spróbować kluczykiem wcisnąć przycisk włączania auta, ponoć indukcyjnie wyzwala się elektronika w kluczyku.
 

Tompor

Zadomawiam się
A nie możesz podłączyć do prostownika i podładować. Myślę, że przy głębokim uśpieniu auto przestaje dbać o akumulator 12V, ale żeby padł akumulator po tygodniu, dziwne. KIA Ceed żony, akumulator 13 lat, pada po 2 tygodniach, ale jest stary.
 

andrzejkla

Zadomawiam się
A nie możesz podłączyć do prostownika i podładować. Myślę, że przy głębokim uśpieniu auto przestaje dbać o akumulator 12V, ale żeby padł akumulator po tygodniu, dziwne. KIA Ceed żony, akumulator 13 lat, pada po 2 tygodniach, ale jest stary.
Akumulator miał 2,56V. Po podłączeniu boostera odpalił i błyskawicznie doładował do 14,6V.
Po godzinie już znowu padł. Jutro zgłaszam do serwisu i niech wymieniają akumulator.

Samochód stał co najmniej od grudnia w salonie. Zakup początkiem kwietnia. Niestety nie zadbali o akumulator wcześniej i tak to wygląda.
 
Top