Jak to/tamto działa, porady użytkowników

Tompor

Zadomawiam się
Chciałem podnieść pióra wycieraczek, ale blokują się o maskę, jak wymienić. No i trafiłem na filmik (YT "Na prąd po Polsce".). Przejście w tryb serwisowy, ON/OFF zapłon i przytrzymać dźwignię wycieraczek w dół przez 2 sek. wtedy wycieraczki ustawiają się pionowo i można odchylić pióra. No kosmos, czy jest to opisane w instrukcji? Ile jeszcze takich sztuczek jest w Niro EV?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jest mnóstwo samochodów w których musisz tak robić. Pierwszy z którym się spotkałem z taką sytuacją to był Seat Altea z 2005 roku. Obecnie auto już pełnoletnie. Więc to tak naprawdę nic nowego/nietypowego.
 

dsc

Zadomawiam się
Czy jakaś dobra dusza miała już alarm niskiego ciśnienia w oponie i podzieli się sposobem, jak go skasować? Miałem pokazane 31 psi na jednej oponie i od niej mi się zapalił wskaźnik, a na pozostałych 32 psi i na nich nie było alarmu. Jak wskoczyło powiadomienie to dobiłem na wszystkich do 36 psi (i system to widzi, takie mam odczyty na desce, w czasie jazdy jak się rozgrzeją to nawet 37 jest), mimo tego cały czas mi krzyczy alarmem i nie wiem jak go usunąć. Od czasu alarmu przejechałem już niemały kawałek, ładowałem samochód, wyłączałem kilkukrotnie - nic nie pomaga. Pewnie jest jakiś trik jak z tymi wycieraczkami powyżej. Z góry dzięki.
 

Tompor

Zadomawiam się
Miałem alarm o za niskim ciśnieniu, po dopompowaniu i paru kilometrach jazdy alarmu nie było.
 
Last edited:

Olecki

Pionier e-mobilności
Czy jakaś dobra dusza miała już alarm niskiego ciśnienia w oponie i podzieli się sposobem, jak go skasować? Miałem pokazane 31 psi na jednej oponie i od niej mi się zapalił wskaźnik, a na pozostałych 32 psi i na nich nie było alarmu. Jak wskoczyło powiadomienie to dobiłem na wszystkich do 36 psi (i system to widzi, takie mam odczyty na desce, w czasie jazdy jak się rozgrzeją to nawet 37 jest), mimo tego cały czas mi krzyczy alarmem i nie wiem jak go usunąć. Od czasu alarmu przejechałem już niemały kawałek, ładowałem samochód, wyłączałem kilkukrotnie - nic nie pomaga. Pewnie jest jakiś trik jak z tymi wycieraczkami powyżej. Z góry dzięki.
Też miałem podobny problem, ja na szybko dopompowałem i nie chciał zniknąć komunikat o błędzie. Okazało się że na jednym kole wykrywało 35 psi i dlatego system cały czas wywalał błąd. Trochę przepompowałem wszystkie koła, po około 100 metrach błąd zgasł i wtedy wyrównałem ciśnienie do 36 psi.
 

dsc

Zadomawiam się
Też miałem podobny problem, ja na szybko dopompowałem i nie chciał zniknąć komunikat o błędzie. Okazało się że na jednym kole wykrywało 35 psi i dlatego system cały czas wywalał błąd. Trochę przepompowałem wszystkie koła, po około 100 metrach błąd zgasł i wtedy wyrównałem ciśnienie do 36 psi.

Pomogło! Jak się okazało, u mnie też widział 35 psi. I nie ma znaczenia, że w trakcie jazdy szybko wzrosło do 36 bo się opona nagrzała. Jak widać, on musi zobaczyć te 36 psi w chwili włączenia samochodu, wtedy zdejmuje alarm. Inaczej się nie liczy :)
 

kiki111

Fachowiec
Tak z ciekawości dlaczego macie poustawiane ciśnienie w funtach a nie w barach, które wydają się bliższe europejskiemu układowi SI?

A druga sprawa: przez jakieś 10 miesięcy i 20k km złapałem w niro 3 kapcie. Nawet nie jestem w stanie sobie przypomnieć kiedy wcześniej złapałem kapcia w jakimś innym moim aucie a tu taki przypadek. na szczęście za każdym razem uchodziło powoli i pozwoliło dojechać do wulkanizatora.
 

acc

Zadomawiam się
U mnie po 32k km z oponami nic się nie dzieje (na zimę zmieniałem). Ale ja analogicznie mogę powiedzieć że wcześniej przez ponad 20 lat nigdy nie miałem zbitej przedniej szyby :)
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Tak z ciekawości dlaczego macie poustawiane ciśnienie w funtach a nie w barach, które wydają się bliższe europejskiemu układowi SI?
Jakoś nigdy nie chciało mi się zmieniać ustawień fabrycznych, w sumie tak rzadko z tego korzystam że nie ma większego znaczenia jakie jednostki są ustawione.
 
Top